Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Scenariusz lekcji języka niemieckiego
I. Założenia ogólne:
1. Nazwa szkoły:
2. Poziom nauczania: kl. VI
3. Data:
4. Czas trwania lekcji: 45 minut
5. Temat lekcji: „Auf dem Weg zur Schule” („W drodze do szkoły”)
6. Cele jednostki lekcyjnej:
- uczeń potrafi wskazać drogę i kierunek
- uczeń potrafi ostrzec kogoś przed niebezpieczeństwem
- uczeń potrafi wyrazić przymus, zezwolenie
- uczeń zna nazwy środków lokomocji
- uczeń potrafi nazwać znaki drogowe
- uczeń zna znaczenie i potrafi poprawnie odmienić czasownik modalny „mussen”, „durfen”
7. Metody i formy pracy:
praca indywidualna
praca w parach
elementy dyskusji
8. Materiały i środki dydaktyczne:
podręcznik „der, die, das neu” kl. VI, str. 19
zeszyt ćwiczeń „der, die, das neu” str. 27-28, ćwiczenie B1, B2, B3
kaseta z nagraniem
magnetofon
tarcze (zielona, czerwona i żółta)
ćwiczenie na ksero
tablica czarna; kreda
9. Przebieg lekcji:
CZAS
FAZA
CZYNNOŚCI NAUCZYCIELA
N - NAUCZYCIEL
CZYNNOŚCI UCZNIA
U - UCZEŃ
3 min.
8 min.
5 min.
14 min.
15 min.
Faza wstępna lekcji
Część powtórzeniowa
Rozgrzewka językowa
Prezentacja
Część utrwalająca
Pożegnanie
N. wita klasę, sprawdza obecność, zapisuje datę i temat lekcji w dzienniku oraz na tablicy
N. sprawdza znajomość materiału poznanego na ostatniej lekcji
N. zadaje pytanie „Womit fahrst du zur Schule?”, prosi o odpowiedź
N. pokazuje 3 tarcze (czerwoną, zieloną i żółtą), pyta o skojarzenia z tymi kolorami
N. prosi u. o otworzenie podręczników na str.19
N. prezentuje krótki tekst z kasety
N. pyta o zrozumienie dialogu
N. prosi o odczytanie nazw znaków
N. prosi o wskazanie nieznanego słownictwa występującego w tekście
N. zapisuje nowe słówka i struktury na tablicy, prosi u o odpisanie ich do zeszytu
N. prosi u. o otworzenie zeszytów ćw. na str. 27, objaśnia polecenie zad. B1
N. objaśnia zad. B2 na str. 28
N. objaśnia polecenie zad. B3 na str. 28
N. rozdaje u. kserokopie z ćwiczeniem, objaśnia polecenie zadania
(w razie braku czasu ćwiczenie na kserokopii staje się zadaniem domowym)
N. żegna uczniów
U. przygotowuje się do zajęć, notuje temat lekcji w zeszycie
U. reaguje na polecenia nauczyciela odpowiadając na pytania dotyczące znaczenia słów i odmiany czasowników „mussen”, „durfen”
u. odpowiada na pytanie
U. odpowiada
U. otwiera podręcznik
U. słucha
U. odpowiada na pytania nauczyciela
U. czyta
U. wymienia nowe słownictwo i z pomocą nauczyciela wyjaśnia znaczenie słówek
U. odpisuje notatkę z tablicy
U. koloruje odpowiednio sygnalizator świetlny wg opisu
U. opisuje znaki drogowe
U. łączy ze sobą odpowiednie elementy i zapisują zdania
U. w parach uzupełniają luki odpowiednią ...