Dodaj publikację
Autor
Kitowska Maria
Data publikacji
2012-03-26
Średnia ocena
0,00
Pobrań
17

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Wyniki ankiety dotyczącej diagnozowania przyczyn trudności w nauce mieszkańców internatu.
 Pobierz (doc, 28,5 KB)

Podgląd treści


WYNIKI ANKIETY PRZEPROWADZONEJ WŚRÓD WYCHOWANKÓW INTERNATU

Celem badań sondażowych (przeprowadzonych anonimowo) było uzyskanie informacji, dotyczących diagnozowania problemów w nauce wśród wychowanków naszego internatu oraz poznanie ich oczekiwań odnośnie tych aspektów pracy wychowawców internatu.
Na pytania ankiety odpowiedzi udzieliło w sumie 45 wychowanków, co stanowi ponad 90% całej społeczności wychowanków w internacie.

Na pytanie 1.:
Gdzie znajdujesz najlepsze warunki do nauki?
Najczęściej podała odpowiedź - w pokoju. Tak odpowiedziało 39 osób tj. 86% mieszkańców internatu.
Inne odpowiedzi (w kolejności najczęściej wymienianej przez uczniów):
• świetlica,
• łazienka,
• nie ma takiego miejsca,
• w domu.

Pytanie 2 :
Czy 3 godziny przeznaczone na naukę własną uważasz za czas wystarczający?
33 osoby tj 73% wychowanków udzieliło odpowiedzi TAK, a 12 osób tj.27%,, że NIE..

Pytanie 3:
Czy napotykasz trudności w nauce, co jest ich przyczyną?
80% twierdzi, że nie napotyka trudności w nauce. Pozostali jako przyczynę trudności wymieniali (w kolejności najczęściej wymienianej przez uczniów):
• hałas,
• głośne rozmowy,
• zbyt trudne zadania,
• głośna muzyka.
Pytanie 4
Czy zwracasz się o pomoc przy odrabianiu lekcji, jeżeli tak to do kogo?
45% podopiecznych nie potrzebuje pomocy w nauce. Pozostali najczęściej, bo w 40%, zwracają się do o pomoc do kolegów, 15 procent korzysta z pomocy wychowawców.

Pytanie 5
Czy stosujesz zasady efektywnego uczenia się?
84,5% podopiecznych twierdzi, że stosuje zasady efektywnego uczenia się, pozostali tj. 15,5% nie stosuje zasad efektywnego uczenia się.

Pytanie 6
Jak oceniasz stwarzane przez Internat warunki do nauki własnej?
Ponad 80% podopiecznych pozytywnie ocenia warunki do nauki własnej w internacie. Najczęściej padały odpowiedzi określające warunki w internacie jako: odpowiednie, dobre, super, właściwe, bardzo dobre, OK., w miarę dobre.
10% podopiecznych warunki do nauki ocenia jako słabe
Pozostali udzielali odpowiedzi: zbyt wolne komputery, mogłoby być ciszej.

Pytanie 7
Co zmieniłabyś (byś), aby poprawić warunki nauki własnej w internacie?
To pytanie było pytaniem otwartym i 50% uczniów pozostawiło to pytanie bez odpowiedzi, 23% udzieliło odpowiedzi NIC.
Pozostali uczniowie sugerowali następujące rozwiązania, służące poprawie warunków nauki własnej w internacie (w kolejności najczęściej wymienianej przez uczniów):
• lepsze komputery,
• mniej osób w pokoju,
• zakaz rozmów przez telefon komórkowy.