Dodaj publikację
Autor
Katarzyna Wachowicz - Bielecka
Data publikacji
2012-04-02
Średnia ocena
0,00
Pobrań
32

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Przedstawiam plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela mianowanego.
 Pobierz (doc, 67,0 KB)

Podgląd treści

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O AWANS NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA MIANOWANEGO

Katarzyna Wachowicz – Bielecka
nauczyciel kontraktowy
Szkoła Podstawowa w Gołańczy
Nauczany przedmiot: język polski
Czas trwania stażu – 01.09.2009 r. do 31. 05.2012 r.

|Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania |
|zmian w tych działaniach. |
|Zadania do wykonania |Formy realizacji |Termin realizacji |Sposób dokumentowania |
|1.Poznanie procedury awansu|- analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących |VIII – IX 2009 |wniosek o rozpoczęcie stażu |
|zawodowego. |awansu zawodowego nauczycieli (rozporządzenie MENiS z 1| | |
| |grudnia 2004 roku oraz z 14 listopada 2007 roku w | |opracowanie planu rozwoju zawodowego |
| |sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez | | |
| |nauczycieli, Karta Nauczyciela z dnia 28 stycznia 1982 | | |
| |roku) | | |
|2.Nawiązanie współpracy z |- zawarcie kontraktu i omówienie zasad współpracy z |wrzesień 2009 |kontrakt |
|opiekunem stażu. |opiekunem stażu | | |
| |- ustalenie terminów spotkań z opiekunem | | |
| | | |harmonogram spotkań |
|3.Doskonalenie warsztatu i |- opracowanie planów wynikowych z języka polskiego dla |wrzesień 2009 |plany wynikowe |
|metod pracy pedagogicznej. |klas IV – VI | | |
| |- stosowanie aktywnych metod nauczania | | |
| |- opracowanie pomocy dydaktycznych | | |
| |- pisanie scenariuszy i konspektów lekcji | | |
| |- dokonywanie analizy i ewaluacji własnych działań – | | |
| |dobieranie różnorodnych metod i narzędzi w procesie | | |
| |sprawdzania wiadomości i oceniania uczniów |cały okres stażu |testy, sprawdziany, analiza wyników |
| |- ewaluacja własnych działań, bieżący obraz własnej | |sprawdzianu kl. VI, podsumowanie |
| |pracy, równomierne rozłożenie planowanych prac, analiza| |badania wyników nauczania, pomoce |
| |własnych osiągnięć, uzupełnianie braków | |dydaktyczne, scenariusze zajęć |
| |- obserwowanie zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu | |przedstawień |
| |i innych nauczycieli | | |
| |- prowadzenie zajęć w obecności opiekuna | | |
| |- gromadzenie własnej biblioteki przedmiotowej |na bieżąco | |
| |- samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej | | |
| |- organizowanie konkursów szkolnych i międzyszkolnych | | |
| |- doskonalenie zawodowe poprzez aktywne uczestnictwo w | | |
| |WDN, kursach, warsztatach | | |
| |- opracowanie scenariuszy apeli i uroczystości | | |
| |szkolnych | | |
| |- pełnienie opiekuna gazetki szkolnej | | |
| | | | |
| | | | |
| | |cały staż | |
| | | |zaświadczenia |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | |wg harmonogramu imprez | |
|4.Publikowanie własnych |- opublikowanie planu rozwoju zawodowego |cały staż |kserokopie publikacji |
|prac. |- publikacje scenariuszy, konspektów | | |
|5.Prowadzenie dokumentacji |- prowadzenie dzienników lekcyjnych, dzienników zajęć |na bieżąco |dzienniki lekcyjne |
|szkolnej. |pozalekcyjnych | | |
|Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i |
|cywilizacyjnych. |
|Zadania do wykonania |Formy pracy |Termin realizacji |Potwierdzenie realizacji |
|1. Poznanie środowiska |- diagnozowanie środowiska uczniów |cały staż |ankiety |
|lokalnego i rodzinnego uczniów.|- otoczenie opieką dzieci z rodzin wielodzietnych i | | |
| |niewydolnych wychowawczo | | |
| |- organizowanie spotkań z rodzicami uczniów mających kłopoty | | |
| |z nauką i zachowaniem | | |
| |- opracowanie i realizowanie planu wychowawczego klasy w | |wpis w dzienniku |
| |oparciu o plan pracy szkoły, potrzeby rodziców | | |
| | | | |
| | |wrzesień |plan wychowawczy |
|2. Rozpoznawanie problemów |- obserwacja ucznia |na bieżąco ...