Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Scenariusz zajęć dziennych dla oddziału „0”
Prowadząca: Katarzyna Stachowiak
Data: 23 - 24.01.2012
Grupa: „0”B
Temat jednostki metodycznej: Bawimy się na balu
Temat dnia: Bal maskowy. Kopciuszek na balu.
Cel ogólny: rozwijanie wyobraźni dziecka. Kształtowanie poprawnych wypowiedzi pod względem gramatycznym, artykulacyjnym, składniowym i fleksyjnym.
Metody:
- praca z tekstem,
- praca z ilustracją,
- praca z książką,
- gry dydaktyczne,
- zajęcia praktyczne
Środki dydaktyczne: tekst wiersza Marii Terlikowskiej Bal maskowy, karty pracy „Razem w przedszkolu”, wyprawki „Razem w przedszkolu”, farby plakatowe, pędzle, gazety, kubeczki na wodę, ręczniki papierowe, kredki, tekst piosenki Karnawałowy bal, płyty CD, magnetofon, kartki A4 (sztuk 25), książka J.W Grimm „Baśnie” – tekst baśni Kopciuszek.
Czas trwania zajęć: 5h
Formy pracy:
- indywidualna,
- zespołowa,
- grupowa
Przebieg zajęć:
Powitanie i sprawdzenie obecności.
Swobodna zabawa dzieci bez udziału nauczyciela 1h (1,2,6,10 PP)
- obserwacja zachowania dzieci,
- kształtowanie nawyku odkładania zabawek na swoje miejsce i porządkowania kąciku zabaw,
- doskonalenie przestrzegania reguł i zasad ustalonych w grupie.
Ćwiczenia poranne i zabawy ruchowe: „Latające baloniki” , „Auta”, „Pisze pani na maszynie”, „Pingwinki”, „Zwierzaki”. „Zasady ruchu drogowego”, „Pajace”. (5,6,8 PP)
- kształtowanie prawidłowej sylwetki i postawy ciała,
- kształtowanie ogólnej sprawności organizmu.
4. Zajęcia dydaktyczne: 1h
a.) Słuchanie wiersza Marii Terlikowskiej Bal maskowy.
Bal maskowy
Maskarada, maskarada,
Gra muzyka –rym-cym-cym!
Każdy maskę dziś nakłada,
Nie wiadomo – kto jest kim.
Kim jesteście moje maski?
Nie powiecie? – To bez łaski.
Choć tu każdy jest w kostiumie,
Ja znajomych poznam w tłumie.
W szarawarach tańczył Turek.
Turek turban ma z ręcznika,
A ten Turek to nasz Jurek.
Jurek-Turek polkę fika.
Rym-cym-cym,
Rym-cym-cym!
Już wiadomo, kto jest kim.
Co za postać, dziwna taka,
Patrzy na nas spod durszlaka?
Każdy chyba poznał Krzysia,
Kosmonautą Krzyś jest dzisiaj.
Rym-cym-cym,
Rym-cym-cym!
Już wiadomo, kto jest kim.
Jacek z puszek po ogórkach
Zrobił sobie kostium nurka.
Piotr jest farbą umazany
I udaje, ze jest z Ghany.
Rym-cym-cym,
Rym-cym-cym!
Już wiadomo, kto jest kim.
Kto kłopoty ma z mnożeniem,
Niech popatrzy się na Renię.
Nakleiła na spódnicę
Nie tabliczkę, lecz tablicę.
Rym-cym-cym,
Rym-cym-cym!
Już wiadomo, kto jest kim.
Maskarada, maskarada,
Gra muzyka-rym-cym-cym!
Chociaż maskę każdy wkłada,
My zgadniemy, kto jest kim!
Dokładne wypowiadanie wyrazu maskarada. Wyjaśnienie nowego pojęcia. Wypowiadanie podczas jednej długiej fazy wydechowej trzech lub więcej zgłosek: rym-cym-cym. (1,3,4,5,14 PP)
- kształtowanie spostrzegawczości i uwagi,
- wyjaśnienie słowa „maskarada”,
- kształtowanie poprawnego wypowiadania zgłosek,
- kształtowanie umiejętności poprawnego oddychania.
b.) „Znamy te cyfry” – wykonywanie zadań w kartach pracy. Określenie jakie cyfry znajdują się ...