Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Scenariusz zajęć dziennych dla oddziału „0”
Prowadząca: Katarzyna Stachowiak
Data: 31.01.2012
Grupa: „0”B
Temat jednostki metodycznej: Zimowe zabawy i sporty
Temat dnia: Sporty zimowe
Cel ogólny: doskonalenie poprawnych wypowiedzi pod względem gramatycznym, składniowym, fleksyjnym, artykulacyjnym. Kształtowanie poprawnej sylwetki.
Metody:
- praca z obrazkiem,
- praca z tekstem,
- zajęcia praktyczne,
- pogadanka,
Środki dydaktyczne: magnetofon, płyty CD, książeczki „Kraina szlaczków dla małych ślimaczków”, ołówki, pisaki, książka A.A Milne’a „Kubus i zima”, tekst wiersza Jerzego Kiersta Łyżwiarka, karty pracy „Razem w przedszkolu”, kredki, kartki A4, flamastry, 3 wzory różnych kolorowanek, strój gimnastyczny, woreczki, ringo
Czas trwania zajęć: 5h
Formy pracy:
- indywidualna,
- zespołowa,
- grupowa,
Przebieg zajęć:
Powitanie i sprawdzenie obecności.
Swobodna zabawa dzieci bez udziału nauczyciela 1h (1,2,6,10 PP)
- obserwacja zachowania dzieci,
- kształtowanie nawyku odkładania zabawek na swoje miejsce i porządkowania kąciku zabaw,
- doskonalenie przestrzegania reguł i zasad ustalonych w grupie.
Ćwiczenia i zabawy ruchowe przy muzyce. Ćwiczenia rozciągające różne partie mięśni. Ćwiczenia oddechowe. Zabawy ruchowe: „Latające śnieżynki”, „Opadające płatki śniegu”, „Rzucamy śnieżkami”, „Lepimy bałwanka”. „Łyżwiarze”, „Saneczkarze”, „Narciarze”(5,6,8 PP)
- kształtowanie prawidłowej sylwetki i postawy ciała,
- kształtowanie ogólnej sprawności organizmu.
4. Zajęcia dydaktyczne: 1h
a.) Słuchanie wiersza Jerzego Kiersta Łyżwiarka (1,3,4,14 PP)
Łyżwiarka
Grażynka choć mała, już jeździ wspaniale.
O! Tańczy walczyka…Prawdziwy to balet!
Spódniczkę ma białą, niebieski sweterek….
Dzieciaki się patrzą – tu szereg, tam szereg.
A ona przepływa nad lodem jaskółką,
A potem – piruet! I w kółko, i w kółko,
Aż miga kokardka, aż miga warkoczyk,
A potem znów walczyk –znów walczyk uroczy.
Uważne słuchanie treści wiersza i odpowiadanie na pytania dotyczące jego treści:
Na czym jeździła Grażynka?
Po czym jeździła?
Jakie figury wykonywała?
- doskonalenie uważnego słuchania czytanego wiersza,
- utrwalenie nazw sportów zimowych,
- doskonalenie poprawnych wypowiedzi pod względem gramatycznym, artykulacyjnym, składniowym i fleksyjnym.
b.) Wykonywanie zadań w kartach pracy – Kończenie rysowania dróg łączących dzieci ze sprzętem sportowym. (1,3,4,9,14 PP)
- kształtowanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
- doskonalenie sprawności manualnej rączek,
- utrwalenie poznanych sportów zimowych oraz sprzętów sportowych
c.) „Sporty zimowe” – pogadanka. Wypowiadanie się na określony temat. Nazywanie sportów zimowych (saneczkarstwo, narciarstwo, łyżwiarstwo) oraz osób uprawiających sporty zimowe. Podział wyrazów na sylaby: narciarz, saneczkarz, łyżwiarz. (1,3,4,14 PP)
- kształtowanie poprawnych wypowiedzi pod względem gramatycznym, składniowym, artykulacyjnym i fleksyjnym,
- utrwalenie nazw sportów zimowych,
- określenie nazw osób uprawiających dany sport,
- doskonalenie umiejętności podziału wyrazów na sylaby.
Przygotowanie do śniadania. Po posiłku mycie zębów i rączek (1,2 PP)
- kształtowanie nawyku poprawnego zachowania ...