Dodaj publikację
Autor
Zofia Żurowska
Data publikacji
2012-04-06
Średnia ocena
0,00
Pobrań
138

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Scenariusz lekcji powtórzeniowej języka angielskiego oryginalna metoda stacji zadaniowych.
 Pobierz (pdf, 60,9 KB)

Komentarze

nicki100, 2012-04-11

Sam scenariusz, suche formułki bez żadnych stacji czy poleceń do nich, ani nawet czego lekcja dotyczyła.

Podgląd treści

Scenariusz lekcji języka angielskiego w szkole podstawowej.

Zofia Żurowska

1. POZIOM: klasa VI szkoła podstawowa, 3 godziny języka angielskiego tygodniowo.
2. CZAS TRWANIA JEDNOSTKI LEKCYJNEJ: 45 minut
3. TEMAT: Powtórzenie wiadomości metodą stacji zadaniowych.
4. CELE LEKCJI:

Cel główny:

Utrwalenie przerobionego materiału w celu przygotowania do sprawdzianu.

Cele operacyjne:

Po lekcji uczeń:

● ma opanowane słownictwo i struktury gramatyczne z zakresu przerobionych

jednostek

● ma głębszą świadomość własnych błędów i słabych punktów
● potrafi sam zaplanować własną pracę oraz tempo wykonywania poszczególnych

zadań

● potrafi dokonać samooceny

5. MATERIAŁY DYDAKTYCZNE: kartki z zadaniami, po jednej dla każdego ucznia, kartki

z numerami stacji, słowniki, klucze odpowiedzi do powieszenia na tablicy.

6. TECHNIKI PRACY NA LEKCJI:

a) praca indywidualna pod kierunkiem nauczyciela-ciche czytanie połączone z wykonywaniem

zadania

b) praca w parach pod kierunkiem nauczyciela: głośne czytanie, słuchanie, odpowiedzi na

pytania partnera

7. CZYNNOŚCI WSTĘPNE:

a) Powitanie, sprawdzenie obecności
b) Rozgrzewka językowa (How are you doing today? What's on Friday?,etc.)
c) Zapisanie tematu.
d) Przypomnienie zasad pracy metoda stacji zadaniowych. Odpowiedzi na pytania uczniów.

8. POWTÓRZENIE MATERIAŁU METODĄ STACJI ZADANIOWYCH:

a) uczniowie pod kierunkiem nauczyciela przechodzą od stacji do stacji, wykonując znajdujące

się tam zadania

b) każdy uczeń sam określa kolejność wykonywanych przez siebie zadań
c) każdy uczeń pracuje w swoim tempie
d) uczeń sam kontroluje poprawność wykonanego przez siebie zadania (stacja klucz)
e) zadania podzielone są na obowiązkowe i fakultatywne
f) nauczyciel pełni rolę doradcy
g) nauczyciel wykorzystuje czas pracy uczniów na obserwacje ich zachowania, stylu pracy i

stosowanych strategii

h) uczniowie nie są oceniani za wykonanie zadań

9.

PODSUMOWANIE LEKCJI:

a) uczniowie wypowiadają swoje opinie na temat metody stacji zadaniowych(plusy i minusy

tego rodzaju powtórzenia materiału)

b) nauczyciel dzieli się z uczniami swoimi spostrzeżeniami, podkreśla znaczenie tego rodzaju

pracy

10. ZADANIE DOMOWE:

Uczniowie otrzymują zadanie wklejenia do zeszytu wykonanych na lekcji zadań oraz
wykonania dodatkowych ćwiczeń w zeszytach ćwiczeń.

11. ZAKOŃCZENIE LEKCJI:

a) uczniowie ustawiają ławki i krzesła
b) nauczyciel żegna się z uczniami.

Zofia Żurowska