Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Scenariusz lekcji języka angielskiego w szkole podstawowej.
Zofia Żurowska
1. POZIOM: klasa III szkoła podstawowa. 2 godziny tygodniowo, 28 uczniów
2. CZAS TRWANIA JEDNOSTKI LEKCYJNEJ: 45 minut
3. TEMAT: Szkoła w Wielkiej Brytanii.
4. CELE LEKCJI:
Cel główny: Poznanie szkolnego życia rówieśników w Wielkiej Brytanii.
Cele operacyjne:
Po lekcji uczeń:
● potrafi porównać szkołę w Polsce i szkołę w Wielkiej Brytanii
● rozumie podstawowe słownictwo w języku angielskim związane z codziennym szkolnym
życiem
5. MATERIAŁY DYDAKTYCZNE: nagranie DVD
6. TECHNIKI PRACY NA LEKCJI:
a) oglądanie programu DVD
b)
c)
rozmowa
indywidualna praca plastyczna
7. CZYNNOŚCI WSTĘPNE:
a) powitanie, sprawdzenie obecności
b)
Brytanii i Polsce
rozgrzewka językowa: wspólne przypomnienie słownictwa związanego ze szkołą (meble,
przybory, przedmioty szkolne, pytanie: What's your favourite subject?
c) zapisanie tematu lekcji
d) swobodne wypowiedzi uczniów na temat podobieństw i różnic między szkołą w Wielkiej
8.
OGLĄDANIE PROGRAMU.
a) Przejście uczniów do sali z odtwarzaczem
b) Uczniowie oglądają program w języku angielskim
c) po każdym epizodzie nauczyciel zatrzymuje nagranie i wspólnie z uczniami tłumaczy nowe
słowa oraz zadaje pytania sprawdzające przy wykorzystaniu znanego już słownictwa
d) uczniowie aktywni oraz ci mający szerszy zasób słownictwa są oceniani za aktywność
e) powrót do sali lekcyjnej
f) krótkie podsumowanie różnic i podobieństw między szkołą polską i brytyjską
g) zapisanie podstawowych różnic w tabelce na tablicy oraz w zeszytach
9. PODSUMOWANIE LEKCJI.
a) Uczniowie opowiadają o tym, czego nauczyli się na lekcji
b) nauczyciel przekazuje swoje spostrzeżenia i podkreśla znaczenie podobieństw i różnic
międzykulturowych
10. ZADANIE DOMOWE.
Uczniowie wykonują pracę plastyczną pt. „School in Great Britain”. Prace dzieci zostaną
umieszczone na szkolnej wystawie.
11. ZAKOŃCZENIE LEKCJI.
a) Podziękowanie uczniom.
b) Pożegnanie.