Dodaj publikację
Autor
Barbara Zembol
Data publikacji
2012-04-06
Średnia ocena
0,00
Pobrań
196

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Sprawozdanie z odbytego stażu na nauczyciela kontraktowego.
 Pobierz (docx, 21,1 KB)

Podgląd treści

"Im więcej ludzi rozwinie się dzięki Tobie,

tym pełniejsza będzie Twoja własna realizacja"James Clerk Maxwell

Niniejsze sprawozdanie powstało w związku z zakończeniem przeze mnie przygotowań do awansu na stopień nauczyciela kontraktowego. Stanowi podsumowanie realizacji założonych w planie rozwoju celów i zadań.

Swój staż nauczycielski rozpoczęłam w związku z objęciem w dniu 1 września 2011 roku stanowiska nauczyciela języka niemieckiego w Gimnazjum w Jordanowie.Plan rozwoju zawodowego opracowałam w oparciu o rozporządzenie MENiS z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2004 r. Nr 260, poz. 2593) wraz z późniejszymi zmianami (Dz. U. z 2007 r. Nr 214, poz. 1580 i Dz. U. z 2010 r. Nr 235, poz. 1543) oraz zgodnie z planem rozwoju szkoły.

Rozpoczynając doskonalenie swojej wiedzy i umiejętności odczuwałam wiarę w to, że proces ten wzbogaci moje umiejętności pedagogiczne oraz podniesie efektywność moich działań edukacyjnych, a w konsekwencji posłuży podniesieniu jakości mojej pracy, a przez to pracy szkoły. Było to dla mnie dodatkowym wzmocnieniem poczucia odpowiedzialności za jakość mojego osobistego rozwoju zawodowego. Dlatego też w czasie trwania stażu realizowałam założone w planie rozwoju zawodowego cele umożliwiające mi uzyskanie awansu zawodowego. Dokumentację i opis przeprowadzonych działań wymaganych od nauczycieli ubiegających się o stopień nauczyciela kontraktowego skompletowałam według poszczególnych wymagań formalnych:

1. Znajomość organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły, w której odbywa się staż( § 6 ust. 2 pkt 1) Pierwszym krokiem podjętym w celu lepszego zorganizowania pracy w okresie odbywanego stażu było określenie jasnych, czytelnych i możliwych do realizacji zasad współpracy z opiekunem stażu, co znalazło wyraz we wspólnie omówionym kontrakcie. Wspólnie z opiekunem stażu uzgodniłyśmy harmonogram spotkań, zasady i normy współpracy. Umówiłam się z opiekunem na obserwację zajęć, daty przeprowadzenia przeze mnie lekcji w jego obecności oraz zasady przygotowania konspektów i omawiania lekcji. Przystępując do realizacji zamierzeń uznałam, że bardzo istotne jest przygotowanie merytoryczne dotyczące awansu zawodowego. W związku z tym szczegółowo zapoznałam się z procedurą tego awansu, oraz dokonałam analizy prawa oświatowego na podstawie informacji zamieszczanych na stronach internetowych MENiS. Przeczytałam także dodatkowe publikacje omawiające zasady ubiegania się o stopień nauczyciela kontraktowego i na podstawie tych dokumentów zredagowałam plan rozwoju zawodowego i przedłożyłam go do zatwierdzenia Dyrektorowi szkoły. We wrześniu przeanalizowałam podstawowe akta prawne regulujące pracę szkoły: Statut Szkoły i regulaminy wewnętrzne, Program Wychowawczy i Profilaktyki, Wewnątrzszkolny System Oceniania i Klasyfikowania, Przedmiotowy System Oceniania, Plan Pracy szkoły na rok 2011/2012. Dzięki tej lekturze zrozumiałam jak działa szkoła ...