Dodaj publikację
Autor
Beata Sanocka
Data publikacji
2012-04-06
Średnia ocena
5,00
Pobrań
596

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Korzeń, łodyga, liść - kartkówka dla klasy 1 gimnazjum.
 Pobierz (pdf, 406,2 KB)

Podgląd treści



Zadanie 1 (0-3)
Przyporządkuj nazwom organizmów
roślinnych
(1-3) zdjęcia, które przedstawiają
modyfikację tych organów (A-C).

1. Korzeń - A ☐ / B ☐ C ☐
2. Łodyga - A ☐ / B ☐ C ☐
3. Liść - A ☐ / B ☐ C ☐


Zadanie 2 (0-2)
Duża powierzchnia chłonna korzenia jest niezbędna do spełnienia podstawowej funkcji tego organu, czyli
dostarczania roślinie wody z solami mineralnymi.
Zaznacz dwa sposoby zwiększenia powierzchni chłonnej korzenia.
A ☐ Obecność długich wypustek zwanych włośnikami.
B ☐ Występowanie modyfikacji korzeniowych w postaci bulw.
C ☐ Brak woskowej otoczki na skórce korzenia.
D ☐ Symbioza roślin z różnymi gatunkami grzybów.
E ☐ Przyrost korzenia na grubość.


Zadanie 3 (0-5)
Przyporządkuj elementom
budowy liścia (1-5) pełniona
przez nie funkcję (A-E).

A. Ochrona przed szkodliwymi
czynnikami środowiska i
nadmiernym parowaniem.
B. Przewodzenie produktów
fotosyntezy.
C. Rozprowadzanie wody
z solami mineralnymi.
D. Udział w procesie fotosyntezy, dzięki obecności chlorofilu.
E. Wymiana gazowa między tkankami rośliny a atmosferą.