Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Data: 23. 03. 2010 r.
Klasa: II e gimnazjum (grupa dziewcząt)
Miejsce zajęć: sala gimnastyczna
Czas zajęć: 45 minut
Prowadzący: Anna Ciślik-Kaszany
Temat: Wykorzystanie wszystkich poznanych elementów techniki i taktyki podczas gry w piłkę koszykową.
Zadanie wychowawcze: Uczeń rozumie potrzebę samodoskonalenia w celu podnoszenia umiejętności technicznych z piłki koszykowej.
Wiadomości: Uczeń wie dlaczego każda aktywność fizyczna powinna być poprzedzona rozgrzewką i zakończona ćwiczeniami uspokajającymi.
Umiejętności: Uczeń doskonali posiadane umiejętności z zakresu piłki koszykowej podczas ćwiczeń, zabaw i gier.
Przybory: piłki koszykowe, pachołki, kartki z zadaniami, balony.
Tok lekcji
Opis zadania
Metoda realizacji
Dozo-
wanie
Uwagi organizacyjno – metodyczne
1. Zorganizowanie grupy i sprawdzenie gotowości do zajęć
- zbiórka w szeregu na sali gimnastycznej;
- sprawdzenie obecności i stroju sportowego;
2‘
2’
- zbiórka może być wykonana w dwuszeregu;
2. Motywacja do udziału w lekcji
- podanie tematu oraz celów lekcji;
- krótki opis przebiegu i organizacji zajęć;
- wspomnienie o zdrowotnym znaczeniu aktywności fizycznej w formie rekreacyjnej;
- krótkie przypomnienie znaczenia i ważności ćwiczeń rozgrzewających przed przystąpieniem do wysiłku fizycznego;
- rozdanie przez niećwiczące piłek do koszykówki każdej uczennicy;
1’
0,5’
3. Rozgrzewka, psychomotoryka, profilaktyka
- „Król dryblingu” – każdy zawodnik kozłuje piłkę na wyznaczonym polu zabawy, stara się osłaniać ją i jednocześnie wybija piłkę innym. Zawodnik, któremu zostanie wybita piłka lub przerwał kozłowanie odpada z zabawy.
- wykonywanie ćwiczeń w marszu po obwodzie koła:
* piłka trzymana na wysokości barków – wymach co 3 kroki na zmianę P/LN z dotknięciem piłki
* wypad w przód na zmianę P/LN z przełożeniem piłki pod nogą wykroczną
- ustawienie 2-3 m od drabinek:
* przysiady z trzymaną w rękach piłką
* toczenia piłki w rozkroku – „ósemki”
* podrzut piłki, dotknięcie drabinek, powrót na miejsce i chwyt piłki
- złożenie piłek pod kantorkiem
- zbiórka w szeregu
Metoda zabawowa klasyczna
Metoda zadaniowa
Metoda zadaniowa
3’
1 okrąż.
j. w.
20 powt.
2 x 4 powt.
1,5’
0,5’
- pole zabawy jest dostosowane do liczby ćwiczących
- wypad co 3 krok;
- piłki do kantorka składają niećwiczące
4. Kształtowanie umiejętności, doskonalenie sprawności, rozwijanie zdolności twórczych
- podział uczennic na zespoły 4 – 5 osobowe
- wyścigi rzędów:
* bieg z kozłowaniem piłki, rzut z wyznaczonego miejsca o ścianę z przeskokiem nad piłką, powrót kozłując;
* kozłowanie piłki do położonej kartki, wykonanie prostego równania matematycznego i powrót kozłując;
* bieg z kozłowaniem piłki, 5 rzutów z wyznaczonego miejsca o ścianę, powrót kozłując;
* bieg do wyznaczonego miejsca z kozłowaniem dwóch piłek, powrót kozłując jedną, a druga niesiona jest dowolnym sposobem;
* bieg bokiem krokiem odstawno – dostawnym do kartki – dopisywanie słowa zaczynającego się ...