Dodaj publikację
Autor
Anna Ciślik-Kaszany
Data publikacji
2012-04-13
Średnia ocena
4,00
Pobrań
69

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Zajęcia doskonalą posiadane przez uczennice podstawowe umiejętności techniczne z zakresu piłki koszykowej w formie zabawowej, problemowej i ścisłej. Wykonanie niektórych zadań połączone jest z wiadomościami z innych przedmiotów szkolnych. Doskonała forma łączenia ruchu z teorią (kartki z zadaniami mogą dotyczyć różnych przedmiotów).
 Pobierz (docx, 17,7 KB)

Podgląd treści

Data: 23. 03. 2010 r.

Klasa: II e gimnazjum (grupa dziewcząt)

Miejsce zajęć: sala gimnastyczna

Czas zajęć: 45 minut

Prowadzący: Anna Ciślik-Kaszany

Temat: Wykorzystanie wszystkich poznanych elementów techniki i taktyki podczas gry w piłkę koszykową.

Zadanie wychowawcze: Uczeń rozumie potrzebę samodoskonalenia w celu podnoszenia umiejętności technicznych z piłki koszykowej.

Wiadomości: Uczeń wie dlaczego każda aktywność fizyczna powinna być poprzedzona rozgrzewką i zakończona ćwiczeniami uspokajającymi.

Umiejętności: Uczeń doskonali posiadane umiejętności z zakresu piłki koszykowej podczas ćwiczeń, zabaw i gier.

Przybory: piłki koszykowe, pachołki, kartki z zadaniami, balony.

Tok lekcji

Opis zadania

Metoda realizacji

Dozo-

wanie

Uwagi organizacyjno – metodyczne

1. Zorganizowanie grupy i sprawdzenie gotowości do zajęć

- zbiórka w szeregu na sali gimnastycznej;

- sprawdzenie obecności i stroju sportowego;

2‘

2’

- zbiórka może być wykonana w dwuszeregu;

2. Motywacja do udziału w lekcji

- podanie tematu oraz celów lekcji;

- krótki opis przebiegu i organizacji zajęć;

- wspomnienie o zdrowotnym znaczeniu aktywności fizycznej w formie rekreacyjnej;

- krótkie przypomnienie znaczenia i ważności ćwiczeń rozgrzewających przed przystąpieniem do wysiłku fizycznego;

- rozdanie przez niećwiczące piłek do koszykówki każdej uczennicy;

1’

0,5’

3. Rozgrzewka, psychomotoryka, profilaktyka

- „Król dryblingu” – każdy zawodnik kozłuje piłkę na wyznaczonym polu zabawy, stara się osłaniać ją i jednocześnie wybija piłkę innym. Zawodnik, któremu zostanie wybita piłka lub przerwał kozłowanie odpada z zabawy.

- wykonywanie ćwiczeń w marszu po obwodzie koła:

* piłka trzymana na wysokości barków – wymach co 3 kroki na zmianę P/LN z dotknięciem piłki

* wypad w przód na zmianę P/LN z przełożeniem piłki pod nogą wykroczną

- ustawienie 2-3 m od drabinek:

* przysiady z trzymaną w rękach piłką

* toczenia piłki w rozkroku – „ósemki”

* podrzut piłki, dotknięcie drabinek, powrót na miejsce i chwyt piłki

- złożenie piłek pod kantorkiem

- zbiórka w szeregu

Metoda zabawowa klasyczna

Metoda zadaniowa

Metoda zadaniowa

3’

1 okrąż.

j. w.

20 powt.

2 x 4 powt.

1,5’

0,5’

- pole zabawy jest dostosowane do liczby ćwiczących

- wypad co 3 krok;

- piłki do kantorka składają niećwiczące

4. Kształtowanie umiejętności, doskonalenie sprawności, rozwijanie zdolności twórczych

- podział uczennic na zespoły 4 – 5 osobowe

- wyścigi rzędów:

* bieg z kozłowaniem piłki, rzut z wyznaczonego miejsca o ścianę z przeskokiem nad piłką, powrót kozłując;

* kozłowanie piłki do położonej kartki, wykonanie prostego równania matematycznego i powrót kozłując;

* bieg z kozłowaniem piłki, 5 rzutów z wyznaczonego miejsca o ścianę, powrót kozłując;

* bieg do wyznaczonego miejsca z kozłowaniem dwóch piłek, powrót kozłując jedną, a druga niesiona jest dowolnym sposobem;

* bieg bokiem krokiem odstawno – dostawnym do kartki – dopisywanie słowa zaczynającego się ...