Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
KONSPEKT LEKCJI
Data:
3.06.2008
Nauczyciel:
K. U.
Przedmiot:
Przysposobienie obronne
Klasa:
IB Tech.
Temat:
Pierwsza pomoc przy oparzeniach
C e l e l e k c j i :
Taksonomia celów nauczania
Określenie czynności ucznia
I. POZIOM WIADOMOŚCI
1. Zapamiętanie wiadomości
- zna rodzaje oparzeń, rokowania ich leczenia, ich rozległość i stopnie oparzeń,
2. Zrozumienie wiadomości
- potrafi świadomie zapobiegać urazom termicznym,
II. POZIOM UMIEJĘTNOŚCI
3. Stosowanie wiadomości w sytuacjach typowych
- potrafi udzielać pomocy osobie poparzonej, także przy oparzeniu oka,
4. Stosowanie wiadomości w sytuacjach problemowych
- potrafi rozpoznać oparzenia chemiczne i udzielić pierwszej pomocy w oparzeniach kwasami i zasadami
E t a p y l e k c j i :
I. Część wstępna:
- czynności organizacyjne,
- nawiązanie do poprzednich lekcji i podanie tematu.
II. Część zasadnicza:
- krótki test sprawdzający wiadomości uczniów na temat oparzeń,
- pojęcie oparzeń i ich rodzajów,
- określenie rozległości oparzeń (reguła 9%, 5%, 1%),
- stopnie oparzeń,
- oparzenia chemiczne,
- pierwsza pomoc przy oparzeniach.
III. Podsumowanie:
- krótkie powtórzenie omówionego materiału,
- weryfikacja testów z oparzeń wykonanych na początku lekcji.
Organizacja zajęć:
Forma:
- praca indywidualna i w grupie
Metoda:
- podająca – wyjaśnianie
- pogadanka,
- wykorzystanie filmu dydaktycznego
Rodzaje aktywności:
- rozwiązywanie testu,