Dodaj publikację
Autor
Krystyna Ujma
Data publikacji
2012-04-20
Średnia ocena
0,00
Pobrań
16

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Konspekt lekcji PO o oparzeniach w szkole ponadgimnazjalnej.
 Pobierz (docx, 14,9 KB)

Podgląd treści

KONSPEKT LEKCJI

Data:

3.06.2008

Nauczyciel:

K. U.

Przedmiot:

Przysposobienie obronne

Klasa:

IB Tech.

Temat:

Pierwsza pomoc przy oparzeniach

C e l e l e k c j i :

Taksonomia celów nauczania

Określenie czynności ucznia

I. POZIOM    WIADOMOŚCI

1. Zapamiętanie wiadomości

- zna rodzaje oparzeń, rokowania ich leczenia, ich rozległość i stopnie oparzeń,

2. Zrozumienie wiadomości

- potrafi świadomie zapobiegać urazom termicznym,

II. POZIOM    UMIEJĘTNOŚCI

3. Stosowanie wiadomości w sytuacjach typowych

- potrafi udzielać pomocy osobie poparzonej, także przy oparzeniu oka,

4. Stosowanie wiadomości w sytuacjach problemowych

- potrafi rozpoznać oparzenia chemiczne i udzielić pierwszej pomocy w oparzeniach kwasami i zasadami

E t a p y l e k c j i :

I. Część wstępna:

- czynności organizacyjne,

- nawiązanie do poprzednich lekcji i podanie tematu.

II. Część zasadnicza:

- krótki test sprawdzający wiadomości uczniów na temat oparzeń,

- pojęcie oparzeń i ich rodzajów,

- określenie rozległości oparzeń (reguła 9%, 5%, 1%),

- stopnie oparzeń,

- oparzenia chemiczne,

- pierwsza pomoc przy oparzeniach.

III. Podsumowanie:

- krótkie powtórzenie omówionego materiału,

- weryfikacja testów z oparzeń wykonanych na początku lekcji.

Organizacja zajęć:

Forma:

- praca indywidualna i w grupie

Metoda:

- podająca – wyjaśnianie

- pogadanka,

- wykorzystanie filmu dydaktycznego

Rodzaje aktywności:

- rozwiązywanie testu,