Dodaj publikację
Autor
Anna Ciślik-Kaszany
Data publikacji
2012-04-20
Średnia ocena
0,00
Pobrań
33

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Zajęcia doskonalą posiadane przez uczennice podstawowe umiejętności techniczne z zakresu piłki siatkowej, dotyczące elementów odbić sposobem górnym i dolnym.
 Pobierz (docx, 17,7 KB)

Podgląd treści

Data:

Klasa: II gimnzajum (grupa dziewcząt)

Liczba ćwiczących: 14

Miejsce zajęć: sala gimnastyczna

Czas zajęć: 45 minut

Temat: PS – ćwiczenia doskonalące odbicia sposobem górnym i dolnym w piłce siatkowej.

Zadanie wychowawcze: uczeń zaangażowany jest w kontrolę współćwiczącego, wykonującego postawę siatkarską.

Wiadomości: uczeń wie, że rekreacyjny charakter gier i zajęć sportowych ma duży wpływ na nasze samopoczucie, prawidłowe funkcjonowanie organizmu oraz redukowanie negatywnych skutków stresu.

Umiejętności:

wymagania podstawowe – uczeń wie, jak mają być ułożone dłonie w obu rodzajach odbić;

wymagania ponadpodstawowe – uczeń potrafi wykonać odbicia sposobem górnym oraz dolnym po rzucie piłki przez partnerkę;

Przybory: piłki siatkowe

Tok lekcji

Opis zadania

Metoda realizacji

Dozo-

wanie

Uwagi organizacyjno - metodyczne

1. Zorganizowanie grupy i sprawdzenie gotowości do zajęć

zbiórka w szeregu na sali gimnastycznej

sprawdzenie obecności i stroju sportowego

2‘

2’

- zbiórka może być wykonana w dwuszeregu;

2. Motywacja do udziału w lekcji

podanie tematu i celów lekcji

krótki opis przebiegu i organizacji zajęć

wspomnienie o zdrowotnym znaczeniu aktywności fizycznej na nasz organizm oraz redukowanie stresu

1’

0,5’

3. Rozgrzewka, psychomotoryka, profilaktyka

bieg dokoła sali gimnastycznej

skipping A, C

przekładanka w prawą i lewą stronę

wieloskoki po przekątnej sali gim.

siad prosty – skłony tułowia w przód

przysiad podparty – wyrzut nóg do podporu przodem i powrót do przysiadu

kołyska z leżenia przodem

siady z leżenia tyłem – „tzw. brzuszki”

siad rozkroczny – skłony do prawej i lewej nogi

„pajacyki”

krążenia nadgarstków

Metoda naśladowcza ścisła

10 ‘

- N decyduje o czasie wykonywania danego ćwiczenia;

- N kontroluje poprawność wykonania ćwiczeń;

4. Kształtowanie umiejętności, doskonalenie sprawności, rozwijanie zdolności twórczych

podział uczennic na pary

rozdanie piłek – jedna piłka na parę

przyjęcie postawy siatkarskiej wysokiej i niskiej na sygnał prowadzącego – uczennice wzajemnie kontrolują poprawność wykonania postawy siatkarskiej

podrzut piłki nad głowę i odbicie jej sposobem górnym do partnerki z chwytem piłki od współćwiczącej

odbicia piłki na przemian sposobami górnym i dolnym.

„1” stoi obok „2”, która wystawia wysoko piłkę sposobem górnym i robi „1” miejsce, która wykonuje to samo wystawienie.

gra szkolna w piłkę siatkową;

Metoda zadaniowa

Metoda problem.

15 ‘

7 ‘

- nauczyciel podchodzi do pary, gdzie zauważył błąd i prosi uczennicę o podanie nieprawidłowości w postawie;

- odległość między ćwiczącymi ok. 4 m;

- odległość do 2,5 –3 m

- jeśli uczennica nie jest w stanie od razu wykonać odbicia, to chwyta piłkę;

- rozegranie „na trzy” bez zagrywki;

5. uspokojenie organizmu

zabawa „minutka”

ćwiczenia oddechowe

Zabawowa klasyczna

3’

6. Czynności organizacyjno – wychowawcze

zbiórka w szeregu

podsumowanie zajęć

0,5’

7. Nastawienie do samodzielnej ...