Dodaj publikację
Autor
Magdalena Luźniakowska
Data publikacji
2012-04-20
Średnia ocena
0,00
Pobrań
150

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Program naprawczy z języka niemieckiego.
 Pobierz (docx, 24,0 KB)

Podgląd treści

PROGRAM NAPRAWCZY

Z JĘZYKA NIEMIECKIEGO

OPRACOWANY NA PODSTAWIE ANALIZY WYNIKÓW EGZAMINU MATURALNEGO I

PRZEZNACZONY DO REALIZACJI

W ROKU SZKOLNYM 2011/2012

► WPROWADZENIE

Poniższy plan naprawczy został skonstruowany w oparciu o wnioski i rekomendacje do dalszej pracy, wynikające ze szczegółowej analizy jakościowej egzaminu maturalnego z języka niemieckiego, który odbył się w sesji wiosennej 2011.

Jak wynika z analizy poziomu wykonania zadań uczniowie osiągali różne wyniki w zależności od typu szkoły. W przypadku LO we wszystkich sprawdzanych standardach uczniowie osiągnęli niższe wyniki niż w OKE i w kraju. Tylko w pojedynczych podpunktach poszczególnych standardów wyniki uczniów LO okazały się prawie takie same lub nieco wyższe niż wyniki w OKE.

W przypadku Technikum różnice między wynikami szkoły i OKE nie były już tak znacząco niższe. W 15 zadaniach uczniowie Technikum osiągnęli wyniki wyższe lub takie same jak w OKE. W pozostałych zadaniach różnice pomiędzy wynikami szkoły a OKE rozłożyły się równomiernie na znaczne, zauważalne lub też nieistotne.

Niemniej jednak średnie wyniki procentowe zarówno z pisemnego jak i ustnego egzaminu maturalnego na poziomie podstawowym w szkole są niższe niż wyniki w kraju oraz wyniki w województwie.

W związku z tym działania naprawcze powinny być wprowadzone w zakresie wszystkich sprawdzanych na maturze umiejętności w obrębie poszczególnych standardów egzaminacyjnych.

► CELE GŁÓWNE:

podniesie poziomu wiadomości i umiejętności w zakresie nauczania języka niemieckiego;

poprawa wyników w nauce oraz na egzaminie maturalnym z języka niemieckiego.

► CELE SZCZEGÓŁOWE:

1. W zakresie Standardu II, pkt. 1 – „Umiejętność odbioru tekstu w zakresie rozumienia ze słuchu tekstu prostego pod względem treści i o niewielkim stopniu zróżnicowania struktur leksykalno-gramatycznych”.

Zadania

Klasa

Termin

1. Zwiększenie ilości ćwiczeń kształtujących umiejętność rozumienia tekstu słuchanego, a w szczególności:

- określania głównej myśli tekstu,

- stwierdzania, czy tekst zawiera określone informacje,

- selekcjonowania informacji.

wszystkie klasy

wrzesień 2011 – czerwiec 2012

2. Włączenie, w miarę możliwości, do pisemnych testów sprawdzających wiedzę z danego kręgu tematycznego, zadań na rozumienie tekstu słuchanego.

wszystkie klasy

wrzesień 2011 – czerwiec 2012

3. Odrębne sprawdzenie i ocenienie stopnia opanowania umiejętności rozumienia tekstu słuchanego w zakresie wybranego kręgu tematycznego lub kilku kręgów tematycznych (ocena w dzienniku).

klasy maturalne

przynajmniej raz w semestrze

4. Zachęcanie uczniów do wykonywania w domu dodatkowych ćwiczeń na rozumienie tekstu słuchanego, a w razie potrzeby udostępnianie im materiałów do samodzielnej pracy w domu.

wszystkie klasy

wrzesień 2011 – czerwiec 2012

5. Używanie języka niemieckiego podczas lekcji w każdym możliwym procesie komunikacyjnym tak, aby stworzyć uczniom jak najwięcej sytuacji umożliwiających tzw. „osłuchanie się z językiem”, jego specyficznymi zwrotami ...