Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SCENARIUSZ ZAJĘĆ Rabiej Paweł
Temat: Ćw. zabawy i gry kształtujące elementy techniki pływania.
Zadanie: Zasady bezpieczeństwa w wodzie. Klasa: II SP
Liczba ćwiczących: 15
Miejsce ćwiczeń: pływalnia
Czas trwania: 45 min.
|Tok lekcji |Nazwa ćw. Zabawy i gry |Czas trwania, |Organizacja i przebieg ćw. |Rozkazodawstwo |Uwagi |
| | |ilość powtórzeń | | | |
|I część wstępna |Cz. Organizacyjno-porządkowe |5 min. |Zbiórka, sprawdzenie obecności, podanie zadań |W dwuszeregu zbiórka, kolejno odlicz |Zwracamy uwagę na |
| | | |lekcji, krótkie omówienie zasad zachowania się | |stroje U, czy zdjęli |
| | | |w wodzie, przeliczenie uczniów | |biżuterię |
| | | | | | |
| | | |XXXXXX | | |
| | | |XXXXXX | | |
| | | |N |Na gwizdek U zaczynają ćwiczyć, na drugi gwizdek kończą | |
|Ćw. na lądzie |Naprzemianstronne krążenia ramion w |10 | | | |
|Ćw. RR |przód | |- ustawienie w szeregu na odległość ramion | | |
|Ćw. NN |1- wymach PN |5 |X X X X X | | |
| |2- wymach LN | |N | | |
|Ćw. T |1- skłon T w przód |3 10min. | | | |
| |2- PW | | | | |
|Ćw. NN |5 przysiadów | | | | |
|Ćw. RR |1- wznos RR w przód |3 | | | |
| |2- wznos RR w górę | | | | |
| |3- opust w bok | | | | |
| |4- PW | | | | |
|Ćw. T |1- skrętoskłon w prawo |3 | | | |
| |2- PW | | | | |
| |3- skrętoskłon w lewo | |Uczniowie maszerują w kierunku brzegu, | | |
|II część główna |4- PW |5x |zanurzają twarze i głośnym mruczeniem naśladują|Ustawcie się dowolnie na wysokości wody do podbródka! Na mój |Ćwiczący poruszają |
| |,,Białe niedźwiedzie” | |glos niedźwiedzia. W marszu wykonują wiosłujące|sygnał maszerujcie w kierunku brzegu, zanurzajcie twarz i |się w kierunku |
| | | |ruchy RR pod woda |naśladujcie głos niedźwiedzia. Jednocześnie wykonując pod woda |płytkiej wody |
| | | | |wiosłujące ruchy ramion. | |
| | | |Uczniowie dwójkami lub trojkami podchodzą do | | |
| | | |liny żerdzi zagarniając wodę wiosłującymi |Dobieracie się w pary! Na mój sygnał maszerujecie w stronę liny|Woda na początku do |
| | |5x |naprzemianstronnymi lub symetrycznymi ruchami |zagarniając rękoma wodę. Po dojściu wracacie na płytka wodę. |pasa, później aż do |
| |,,Wyprawa na głębinę” | |RR. Po dojściu do wyznaczonego miejsca wracają | |podbródka. |
| | | |na płytka wodę | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | |Prowadzący wyznacza linie startu oraz odległa | | |
| | | |od niej o 2-3m linie półmetka. Na sygnał | | |
| | | |uczniowie biegną od linii startu do linii |Proszę ustawić się w szeregu na linii startu! Na mój sygnał |Woda do pasa |
| | | |półmetka, a następnie wykonują poślizg na |biegniecie do linii półmetka i od linii półmetka wykonujecie | |
| | |4x |piersiach. Wygrywa ten, kto wykona najdłuższy |poślizg na piersiach – wygra ten, kto wykona najdłuższy | |
| |,,Walka ślizgaczy” | |poślizg |poślizg. | |
| | | | | | |
| | | |Dzieci maszerują w wodzie w rożnych kierunkach | | |
| | | |wykonując wiosłujące ruchy RR. Na sygnał | | |
| | | |prowadzącego kładą się na wodzie na piersiach | | |
| | | |lub na boku |Kładziemy się na wodzie na sygnał gwizdka! Maszerujecie w |Uświadamiamy dzieciom|
| | | | |wodzie ...