Dodaj publikację
Autor
Bernadeta Bury
Data publikacji
2012-05-07
Średnia ocena
5,00
Pobrań
275

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Indywidualny Plan Wynikowy napisany dla uczennicy klasy 3 SP na podstawie Orzeczenia o kształceniu specjalnym wydanym przez Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną.
 Pobierz (doc, 208,0 KB)

Podgląd treści


Plan wynikowy kształcenia specjalnego
dla uczennicy klasy 3 - Karoliny M

Edukacja wczesnoszkolna: „Wesoła szkoła i przyjaciele. Edukacja wczesnoszkolna w klasie 3"
Opracowała mgr Bernadeta Bury

Uczeń z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim wymaga ciągłego nadzoru ze strony nauczyciela. Ponadto zalecane jest rozwijanie mocnych stron i potencjalnych możliwości dziecka.
Wymagania podstawowe są zgodne z obowiązującą podstawą programową kształcenia ogólnego w szkołach podstawowych.
Dostosowanie dotyczy umiejętności, które uczeń dodatkowo podczas nauczania musi utrwalać ze względu na trudności w nauce wynikające z niepełnosprawności umysłowej.

|Temat bloku |Temat dnia |Wymagania programowe (edukacyjne) |
| | |Podstawowe |Dostosowanie |
| | |Uczeń: |Uczeń: |
|Świat filmu |1. Lubię kino! |• opowiada o swoich emocjach | W formie prostych zdań przy pomocy nauczyciela wypowiada się na temat |
| | |• wyszukuje w tekście informacje na dany temat |przeżyć związanych z wyjazdami do kina |
| | |• wypowiada się na dany temat |Oblicza sumę i różnicę liczb na konkretach |
| | |• potrafi rozwijać zdania |Wie jak zachować się w kinie |
| | |• potrafi dodawać i odejmować liczby dwucyfrowe z przekroczeniem progu |słucha muzyki z filmu niemego |
| | |dziesiątkowego |doskonali sprawność fizyczną |
| | |• wie, jak zachować się w kinie | |
| | |• słucha muzyki z filmu niemego | |
| | |• doskonali sprawność fizyczną | |
| |2. Jak powstaje film? |• wypowiada się na podstawie ilustracji i tekstu |próbuje wypowiadać się na podstawie ilustracji |
| | |• bogaci słownictwo o wyrazy związane z filmem |bogaci słownictwo o wyrazy związane z filmem |
| | |• opowiada treść filmu |wypowiada się na temat swojego ulubionego filmu |
| | |• układa zdania |przepisuje wyrazy z rz |
| | |• poprawnie pisze wyrazy z rz |doskonali dodawanie i odejmowanie liczb na konkretach |
| | |• potrafi dodawać i odejmować liczby dwucyfrowe z przekroczeniem progu | |
| | |dziesiątkowego |środkami plastycznymi wyraża słuchaną muzykę |
| | |• wyraża rożne stany uczuciowe środkami plastycznymi |wykonuje pracę techniczną |
| | |• starannie wykonuje pracę techniczną | |
| |3. Jestem gwiazdą filmową |• potrafi wyrazić swój stosunek do dzieci-aktorów | • próbuje układać pytania do ilustracji |
| | |• redaguje pytania |przepisuje wyrazy z rz niewymiennym |
| | |• tworzy rodzinę wyrazów |wykonuje pracę plastyczną techniką collage |
| | |• poprawnie pisze wyrazy z rz niewymiennym |rozwija sprawność fizyczną |
| | |potrafi dodawać i odejmować liczby dwucyfrowe z przekroczeniem progu | |
| | |dziesiątkowego | |
| | |• wykonuje pracę plastyczną techniką collage | |
| | |• rozwija sprawność fizyczną | |
| |4. W świecie kreskówek |• wypowiada się na określony temat |uczestniczy w inscenizacji |
| | |• uczestniczy w inscenizacji |współdziała w zespole |
| | |• rozpoznaje zdania i inne wypowiedzenia |wykonuje samodzielnie prace plastyczne |
| | |• potrafi dokonać samooceny nabytych umiejętności |wyklaskuje rytmy |
| | |• współdziała w zespole |wykonuje pracę techniczną wg instrukcji rysunkowej |
| | |• właściwie reaguje na sukces i porażkę | |
| | |• wykonuje staranne prace plastyczne | |
| | |• wykorzystuje rożne przedmioty do tworzenia dźwięków | |
| | |• wykonuje pracę techniczną według instrukcji | |
| |5. Na planie filmowym (2 karty |• cicho czyta ze zrozumieniem |zmotywowana przez nauczyciela rozmawia ...