Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
KONSPEKT LEKCJI Z GIMNASTYKI
Klasa: 2 cd (LO) - dziewczęta
Czas trwania: 45 minut
Miejsce: sala gimnastyczna
Liczba ćwiczących: 22
Zadanie główne: nauka stania na RR do przewrotu w przód
Zadanie dodatkowe: doskonalenie skoku zawrotnego przez 5 części skrzyni
Zadania szczegółowe w zakresie:
➢ Psychomotoryczności:
-uczeń poprawi koordynację ruchową
-poprawi szybkość, skoczność, zwinność i siłę, rozwinie zmysł równowagi
-wzmocni siłę mm RR, obręczy barkowej, NN, T, mm brzucha i grzbietu
➢ Umiejętności:
-uczeń umie prawidłowo wykonać stanie na RR do przewrotu w przód, skok zawrotny przez 5cz. skrzyni z rozbiegu skośnego, przewrót w przód z przysiadu podpartego do przysiadu podpartego, marsz równoważny na ławeczce szwedzkiej, odbicia oburącz górne w postawie siatkarskiej wysokiej
-umie stosować zasady bezpieczeństwa (asekuracja i samoochrona)
-umie samodzielnie przeprowadzić gimnastykę poranną
-umie ocenić poprawność wykonywania ćwiczeń przez siebie (samoocena) i rówieśników
➢ Wiadomości:
-uczeń wie jak ćwiczenia wpływają na zdrowie i sylwetkę naszego ciała
-zna zasady asekuracji
-zna zasady higienicznego postępowania w odniesieniu do własnego ciała i otoczenia
-zna prawidłową terminologię ćwiczeń gimnastycznych
-wie jakie są zasady BHP podczas wykonywania ćwiczeń ruchowych
➢ Postaw:
-uczeń wykazuje troskę o swoje zdrowie i innych oraz o swój rozwój i prawidłową postawę ciała
-dba o bezpieczeństwo własne i współćwiczących
-potrafi współdziałać w zespole w celu doskonalenia umiejętności
-wykazuje się śmiałością i odwagą
-dba o poszanowanie sprzętu, w swoim działaniu kieruje się dyscypliną i samodyscypliną
Formy realizacji zadań: zabawowa, ścisła
Formy organizacji pracy: jednym frontem, obwód ćwiczebny
Sprzęt i przybory: ławeczka szwedzka, materace, piłka siatkowa, drabinki, kreda
Przebieg lekcji
Konspekt lekcji wychowania fizycznego
1.zadania dydaktyczne:
a)zadanie główne: nauka stania na RR do przewrotu w przód
b)zadanie dodatkowe: doskonalenie skoku zawrotnego przez 5 części skrzyni
2.zadania wychowawcze: samokontrola i samoocena
3.wiadomości: zasady asekuracji, ćwiczenia kształtujące a sylwetka naszego ciała
data: …………………
klasa: 2 cd (LO)
liczba uczniów: 22
miejsce: sala gimnastyczna
czas trwania: 45 minut
przybory: skrzynia, odskocznia, ławeczka szwedzka, materac, piłka siatkowa, drabinki
prowadzący: mgr ………………………..
|Tok lekcji |Nazwa ćwiczenia, zabawy, gry |Czas |Organizacja |Uwagi |
| | |trwania | | |
|Część 1 wstępna |-czynności organizacyjno-porządkowe |2’ |[pic] |-zbiórka, powitanie, |
|(3’) | | | |sprawdzenie przygotowania |
| | | | |uczniów do lekcji, |
| | | | |sprawdzenie obecności, |
| | | | |podanie zadań |
| | | | |dydaktycznych, |
| | | | |przypomnienie zasad BHP |
| | | | |-podanie nazwy zabawy, |
| | | |[pic] |objaśnienie jej |
| | | | |-różne pozycje wyjściowe do|
| | | | |biegu |
| |-zabawa orientacyjno-porządkowa, pt.: „Wróble i | | | |
| |wrony” | | | |
| | |2 x 30” | | |
| | | | | |
| | | | | |
|Część 2 główna A |-ćwiczenia kształtujące | | |-każdy uczeń widzi i słyszy|
|(14’) |1.ćw. RR – w biegu dookoła sali krążenia RR w |1’ |[pic] |nauczyciela |
| |przód | |j/w |-pokaz i objaśnienie |
| |2.ćw. T ...