Dodaj publikację
Autor
Agata Tomica
Data publikacji
2012-05-14
Średnia ocena
0,00
Pobrań
133

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

EWALUACJA WEWNĘTRZNA dotycząca obszaru: "W JAKIM STOPNIU DZIAŁANIA NAUCZYCIELI I SZKOŁY MAJĄ CHARAKTER ZORGANIZOWANY I SĄ ZGODNE Z PRZEPISAMI PRAWA". Publikacja zawiera wzór ankiety dla nauczycieli oraz analizę wyników badań.
 Pobierz (doc, 82,5 KB)

Podgląd treści


ANALIZA WYNIKÓW ANKIETY

Na dwa pierwsze pytania ankiety: „Czy nauczyciele zachęcają ucznia do wglądu w siebie, swe motywacje i zainteresowania?” oraz: „Czy w procesie edukacyjnym są przekazywane treści i stosowane metody kształcenia przystające do współczesności i otaczającej nas rzeczywistości?” wszyscy ankietowani nauczyciele, jak i pan dyrektor odpowiedzieli twierdząco. Takiej samej odpowiedzi na pierwsze pytanie udzieliło 29% badanych uczniów oraz 79% rodziców. Na drugie z w.w. pytań odpowiedziało pozytywnie 50% rodziców, 10% nie potwierdziło tego faktu, natomiast 40% badanej grupy nie jest zorientowana..

Wyniki wykazały również, że wszyscy nauczyciele realizują program nauczania gwarantujący realizację podstawy programowej oraz, że nauczanie powiązane jest z wychowaniem i kształceniem umiejętności kluczowych w różnych zakresach. Pan dyrektor także to potwierdził. Nauczyciele w 72 % odpowiedzieli, że każdy uczeń realizuje program kształcenia dostosowany do jego potrzeb, aspiracji i możliwości. Takiego samego zdania jest również 40% rodziców i 37 % uczniów.

Nauczyciele zgodnie, bo w 100% stwierdzają, że uczniowie są systematycznie informowani o swoich postępach w nauce, rodzice potwierdzają ten fakt w 78%, a uczniowie w 37%. Na pytanie: „Czy rodzice są systematycznie informowani o postępach dzieci w nauce?”, 85% nauczycieli i 81% rodziców oraz pan dyrektor odpowiada, że tak.

Okazuje się, że 94% nauczycieli uważa, iż informacja o postępach w nauce otrzymana w wyniku oceniania uczniów pomaga uczniom się uczyć i planować swój rozwój i indywidualny proces uczenia się, natomiast 6% nauczycieli sądzi, że nie. 66% rodziców uważa, że informacja o postępach ma znaczenie, 9%, że nie zaś 25% rodziców nie ma zdania na ten temat. Dla 57% uczniów informacja o ich postępach w nauce jest pomocna w ich dalszym rozwoju, dla 15 % - nie. 27 % uczniów nie ma zdania w tej kwestii.

Według 87% nauczycieli oraz pan dyrektora, organizacja kształcenia przebiega sprawnie i zgodnie z planami placówki, zaś 13% ankietowanych nauczycieli uważa, że nie zawsze się to udaje. 34% badanych zarówno rodziców, jak i uczniów opowiada się twierdząco, 36% rodziców i 43% uczniów odpowiedziało, że nie zawsze, zaś 4% rodziców i 11% uczniów uważa, że kształcenie nie przebiega zgodnie z planami szkoły. 26 % rodziców i 12 % uczniów nie wyraziło swojego zdania na ten temat.

Zdaniem pana dyrektora, rodzice w czasie zebrań zawsze mają możliwość rozmowy z nauczycielami uczącymi w danej klasie. Nauczyciele w większości, bo w 93 % potwierdzają tę opinię, zaś według 7% nauczycieli nie zawsze istnieje taka możliwość. 68% rodziców potwierdza, że zawsze ma możliwośc rozmowy z nauczycielami uczącymi w danej klasie, 24 % rodziców uważa, że nie ...