Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Program nauczania jezyka angielskiego w oddziałach „0”
REALIZOWANE TREŚCI NAUCZANIA:
1. Dziecko i jego najbliższe otoczenie (moje przedszkole, mój pokój, moja rodzina, moi
przyjaciele)
2. Dziecko i zabawy skoncentrowane wokół nazw części ciała (moje ciało, zabawy
ruchowe)
3. Kolorowy świat dziecka (nazwy kolorów)
4. Dziecko i jego ulubione zabawki (moje zabawki w przedszkolu i w domu)
5. Świat zwierząt wokół dziecka (moje ulubione zwierzątka)
6. Dziecko i jego wygląd (nazwy części garderoby)
7. Dziecko i jego dom rodzinny (mój dom, moje mieszkanie, jego mieszkańcy)
8. Dziecko i jego zdrowie (ulubione potrawy i napoje, gimnastyka – ćwiczenia ruchowe)
9. Dziecko i jego udział w celebrowaniu różnorodnych świąt (np. przyjęcie urodzinowe,
Boże Narodzenie)
10. Dziecko i zabawy (zabawy ruchowe, zabawy sytuacyjne, zabawy dydaktyczne, zabawy
na dworze)
11. Dziecko i jego umiejętności (czynności, które dzieci potrafią wykonywać)
12. Dziecko i świat wyobraźni (świat fantazji i marzeń – znane bajki, opowiadania)
13. Pory roku, pogoda (nazwy por roku i opis stanu pogody)
14. Dziecko – jego uczucia, potrzeby i stany emocjonalne (wyrażanie stanów emocji) 15. Wakacje dziecka
CELE EDUKACYJNE:
- umożliwienie dziecku dobrego startu językowego poprzez „osłuchanie” i oswojenie
z jezykiem obcym, jego melodia i struktura oraz umożliwienie dziecku w stopniu podstawowym rozumienia i posługiwania się językiem angielskim dla celów komunikacyjnych,
w tym:
– zapewnienie kontaktu z językiem obcym w formie zabawowej, stymulującej stopniowo
proste wypowiedzi ustne,
– uruchomienie naturalnego potencjału zdolności naśladowczych dziecka w kierunku
ustnej nauki języka angielskiego,
– uwrażliwienie dziecka na możliwość własnej ekspresji i komunikacji w innym języku niż
ojczysty.
– budzeniu ciekawości w stosunku do otaczającego świata, poprzez prowokowanie pytań
i uświadamianie radości odkrywania świata, w tym odkrywania różnic i podobieństw
kulturowych, a co za tym idzie – wzbudzania i wzmacniania motywacji dziecka do nauki
języka obcego,
– tworzeniu sytuacji doskonalących pamięć, zdolność kojarzenia, umiejętność skupienia
uwagi na rzeczach i osobach,
– wykorzystaniu i tworzeniu okazji do poznawania rzeczywistości społeczno-kulturowej,
poprzez poznawanie zasad organizacji życia społecznego, tradycji rodzinnej, regionalnej,
narodowej Polaków oraz innych narodowości,
– wspieraniu samodzielnych działań dziecka w zakresie komunikacji oraz umożliwianiu
nabywania doświadczeń w zakresie wypowiadania się, słuchania i bycia słuchanym,
– umożliwianiu dziecku ekspresji spostrzeżeń, przeżyć, uczuć w różnych formach działalności, z zastosowaniem werbalnych i niewerbalnych środków wyrazu,
– wspieraniu działań twórczych dziecka na rożnych obszarach aktywności,
– pomocy w budowaniu pozytywnego obrazu własnego „ja” oraz wzmacnianiu wiary we
własne możliwości językowe.
Realizowane cele uwzględniają znajomość problematyki dotyczącej równości szans, niwelowania różnic i stereotypów mogących występować w społecznościach wiejskich.
Opracowała Agata Tomica