Dodaj publikację
Autor
Zofia Żurowska
Data publikacji
2012-05-14
Średnia ocena
0,00
Pobrań
34

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Scenariusz lekcji języka angielskiego z wykorzystaniem metody projektu w klasie VI.
 Pobierz (pdf, 71,7 KB)

Podgląd treści

Scenariusz lekcji języka angielskiego w szkole podstawowej.

Zofia Żurowska

1. POZIOM: klasa VI szkoła podstawowa, 2 godziny języka angielskiego tygodniowo.
2. CZAS TRWANIA JEDNOSTKI LEKCYJNEJ: 45 minut
3. TEMAT: Wykonanie projektu w grupach „Dlaczego warto uczyć się języków obcych?””
4. CELE LEKCJI:

Cel główny:

Wykonanie i przedstawienie pracy projektowej przedstawiającej korzyści z nauki języków
obcych.

Cele operacyjne:

Po lekcji uczeń:

a)

ma utrwalone słownictwo z zakresu : podróże, czynności życia codziennego, dialogi,
pytania służące poznaniu innych ludzi, opisy krajów i ciekawych miejsc oraz różne
struktury gramatyczne w czasie Present Simple.

b) potrafi współpracować w grupie przy wspólnym wykonywaniu zadania
c) potrafi sam zaplanować własną pracę oraz tempo wykonywania poszczególnych

zadań
potrafi zaprezentować własna pracę na forum klasy

d)

5. MATERIAŁY DYDAKTYCZNE: kartki A-3 lub większe, podręcznik, zdjęcia

przedstawiające inne kraje i ich mieszkańców, przybory plastyczne

6. TECHNIKI PRACY NA LEKCJI:

a) praca iw grupach 3-4 osobowych pod kierunkiem nauczyciela (planowanie układu projektu,

sporządzanie tytułu, przyklejanie zdjęć, sporządzanie opisów)

b) praca indywidualna pod kierunkiem nauczyciela (głośne wypowiedzi na temat korzyści z

nauki języków obcych ).

7. CZYNNOŚCI WSTĘPNE:

a) Powitanie, sprawdzenie obecności
b) Sprawdzenie pracy domowej-czytanie i zapisanie przykładowych zdań na temat korzyści z

nauki języków obcych, dyskusja

c) Zapisanie tematu.
d) Przypomnienie zasad pracy przy wykonywaniu projektu. Odpowiedzi na pytania uczniów.
e) Podział na grupy, zajęcie miejsc.

8. WYKONYWANIE PROJEKTÓW W GRUPACH

a) uczniowie pod kierunkiem nauczyciela wykonują projekty w grupach
b) nauczyciel sprawdza, czy każdy uczeń ma przedzielone obowiązki
c) nauczyciel pełni rolę doradcy
d) nauczyciel wykorzystuje czas pracy uczniów na obserwacje ich zachowania, stylu pracy i

stosowanych strategii

e) poszczególne grupy prezentują swoje projekty przed całą klasą
f) uczniowie są oceniani za wkład pracy, poprawność tekstu oraz prezentacje prac

9.

PODSUMOWANIE LEKCJI:

a) uczniowie wypowiadają swoje opinie na temat metody projektu
b) nauczyciel dzieli się z uczniami swoimi spostrzeżeniami, podkreśla znaczenie tego rodzaju

pracy

10. ZADANIE DOMOWE:

Uczniowie otrzymują zadanie opisania dowolnego kraju.

11. ZAKOŃCZENIE LEKCJI:

a) uczniowie ustawiają ławki i krzesła
b) nauczyciel żegna się z uczniami.

Zofia Żurowska

Scenariusz lekcji języka angielskiego w szkole podstawowej.

Zofia Żurowska

1. POZIOM: klasa III szkoła podstawowa. 2 godziny tygodniowo, 28 uczniów
2. CZAS TRWANIA JEDNOSTKI LEKCYJNEJ: 45 minut
3. TEMAT: Szkoła w Wielkiej Brytanii.
4. CELE LEKCJI:

Cel główny: Poznanie szkolnego życia rówieśników w Wielkiej Brytanii.

Cele operacyjne:

Po lekcji uczeń:

● potrafi porównać szkołę w Polsce i szkołę w Wielkiej Brytanii
● rozumie podstawowe słownictwo w języku angielskim związane z codziennym szkolnym ...