Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Scenariusz lekcji języka angielskiego w szkole podstawowej.
Zofia Żurowska
1. POZIOM: klasa VI szkoła podstawowa, 2 godziny języka angielskiego tygodniowo.
2. CZAS TRWANIA JEDNOSTKI LEKCYJNEJ: 45 minut
3. TEMAT: Wykonanie projektu w grupach „Dlaczego warto uczyć się języków obcych?””
4. CELE LEKCJI:
Cel główny:
Wykonanie i przedstawienie pracy projektowej przedstawiającej korzyści z nauki języków
obcych.
Cele operacyjne:
Po lekcji uczeń:
a)
ma utrwalone słownictwo z zakresu : podróże, czynności życia codziennego, dialogi,
pytania służące poznaniu innych ludzi, opisy krajów i ciekawych miejsc oraz różne
struktury gramatyczne w czasie Present Simple.
b) potrafi współpracować w grupie przy wspólnym wykonywaniu zadania
c) potrafi sam zaplanować własną pracę oraz tempo wykonywania poszczególnych
zadań
potrafi zaprezentować własna pracę na forum klasy
d)
5. MATERIAŁY DYDAKTYCZNE: kartki A-3 lub większe, podręcznik, zdjęcia
przedstawiające inne kraje i ich mieszkańców, przybory plastyczne
6. TECHNIKI PRACY NA LEKCJI:
a) praca iw grupach 3-4 osobowych pod kierunkiem nauczyciela (planowanie układu projektu,
sporządzanie tytułu, przyklejanie zdjęć, sporządzanie opisów)
b) praca indywidualna pod kierunkiem nauczyciela (głośne wypowiedzi na temat korzyści z
nauki języków obcych ).
7. CZYNNOŚCI WSTĘPNE:
a) Powitanie, sprawdzenie obecności
b) Sprawdzenie pracy domowej-czytanie i zapisanie przykładowych zdań na temat korzyści z
nauki języków obcych, dyskusja
c) Zapisanie tematu.
d) Przypomnienie zasad pracy przy wykonywaniu projektu. Odpowiedzi na pytania uczniów.
e) Podział na grupy, zajęcie miejsc.
8. WYKONYWANIE PROJEKTÓW W GRUPACH
a) uczniowie pod kierunkiem nauczyciela wykonują projekty w grupach
b) nauczyciel sprawdza, czy każdy uczeń ma przedzielone obowiązki
c) nauczyciel pełni rolę doradcy
d) nauczyciel wykorzystuje czas pracy uczniów na obserwacje ich zachowania, stylu pracy i
stosowanych strategii
e) poszczególne grupy prezentują swoje projekty przed całą klasą
f) uczniowie są oceniani za wkład pracy, poprawność tekstu oraz prezentacje prac
9.
PODSUMOWANIE LEKCJI:
a) uczniowie wypowiadają swoje opinie na temat metody projektu
b) nauczyciel dzieli się z uczniami swoimi spostrzeżeniami, podkreśla znaczenie tego rodzaju
pracy
10. ZADANIE DOMOWE:
Uczniowie otrzymują zadanie opisania dowolnego kraju.
11. ZAKOŃCZENIE LEKCJI:
a) uczniowie ustawiają ławki i krzesła
b) nauczyciel żegna się z uczniami.
Zofia Żurowska
Scenariusz lekcji języka angielskiego w szkole podstawowej.
Zofia Żurowska
1. POZIOM: klasa III szkoła podstawowa. 2 godziny tygodniowo, 28 uczniów
2. CZAS TRWANIA JEDNOSTKI LEKCYJNEJ: 45 minut
3. TEMAT: Szkoła w Wielkiej Brytanii.
4. CELE LEKCJI:
Cel główny: Poznanie szkolnego życia rówieśników w Wielkiej Brytanii.
Cele operacyjne:
Po lekcji uczeń:
● potrafi porównać szkołę w Polsce i szkołę w Wielkiej Brytanii
● rozumie podstawowe słownictwo w języku angielskim związane z codziennym szkolnym ...