Dodaj publikację
Autor
andrzej borzym
Data publikacji
2012-05-14
Średnia ocena
0,00
Pobrań
25

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Przedmiotowy System Oceniania (PSO) z matematyki opracowany na podstawie programu nauczania nr DKOS-4015-99/02 oraz podręcznika MATEMATYKA PODRĘCZNIK DLA LO KLASA 1, 2, 3 W. BABIAŃSKI, L. CHAŃKO.
 Pobierz (doc, 30,5 KB)

Podgląd treści

Przedmiotowy System Oceniania z matematyki

Przedmiotowy System Oceniania (PSO) z matematyki opracowany na podstawie programu nauczania nr DKOS-4015-99/02 oraz podręcznika MATEMATYKA PODRĘCZNIK DLA LO KLASA 1, 2, 3 W. BABIAŃSKI, L. CHAŃKO

PSO ma na celu:

a)       bieżące i systematyczne informowanie ucznia o poziomie jego osiągnięć edukacyjnych i postępach w tym zakresie,
b)       pomoc uczniowi w samodzielnym planowaniu swego rozwoju oraz przedstawienie bieżących postępów w nauce,
c)       dostarczanie bieżącej informacji o trudnościach w przyswajaniu wiedzy przez uczniów,
d)      mobilizowanie ucznia do systematycznej pracy,
e)       umożliwianie nauczycielom doskonalenia organizacji pracy na lekcji
 

Oceny bieżące, semestralne i końcoworoczne wyrażane są w stopniach wg skali (MENiS):
a)       niedostateczny (1, ndst.),
b)      dopuszczający (2, dop.),  
c)       dostateczny      (3, dst.),
d)      dobry               (4, db.),
e)       bardzo dobry   (5, bdb.),
f)        celujący           (6, cel.).

Kryteria oceniania:
  
1.        Prace klasowe
Stanowią podsumowanie treści i umiejętności z danego bloku tematycznego. Na tydzień przed pracą klasową uczeń otrzymuje dokładna informację o terminie sprawdzianu oraz zakresie obowiązującego materiału.

Ocena z pracy klasowej ustalana jest według następującej skali:

0 − 29%         niedostateczny
30 − 49%       dopuszczający
50 − 74%       dostateczny
75 − 89%      dobry
90 − 99%     bardzo dobry
100% celujący.

Uczeń ma prawo poprawić ocenę niedostateczną z pracy klasowej.
   

2.        Kartkówki
Sprawdzają podstawowe umiejętności, stosowanie schematów opanowanych na ostatnich kilku lekcjach oraz systematyczność pracy. Może być niezapowiedziana, jeśli obejmuje materiał z ostatniego omawianego tematu.

Ocena z kartkówki ustalana jest według następującej skali:
0 − 29 %       niedostateczny
30 − 49 %       dopuszczający
50 − 74 %       dostateczny
75 − 89%       dobry
91 − 100%     bardzo dobry

4.        Prace domowe i przygotowanie do zajęć
Uczeń ma prawo dwukrotnie w semestrze zgłosić nieprzygotowanie do zajęć ( bez oceny niedostatecznej ). Brak pracy domowej skutkuje minusem, pięć minusów oceną niedostateczną. Podobnie z pracą domową ocenioną pozytywnie na plus, pięć plusów – ocena bdb.
 

5.        Odpowiedzi ustne
W odpowiedzi ustnej ucznia ocenie podlega:
a)    zawartość merytoryczna wypowiedzi,
b)    kompozycja logiczna i spójność rozwiązania,
c)    poprawność językowa
 
6. Aktywność ucznia na zajęciach

7. Udział w konkursach przedmiotowych na różnych poziomach.
Laureat olimpiady matematycznej na poziomie min. województwa otrzymuje ocenę celującą na koniec roku szkolnego. Zajęcie miejsc punktowanych w innych konkursach – ocena bdb w dzienniku lekcyjnym

Oceny semestralne i końcoworoczne ustalane są na podstawie ocen cząstkowych uzyskanych w ciągu danego semestru wg średniej ważonej. Przyjmuje się następujące wagi:
4 – prace klasowe,
3 – kartkówki, odpowiedzi ustne,
2 – aktywność na zajęciach, rozwiązanie zadań dodatkowych, udział w konkursach matematycznych,
1 – prace domowe,

Na miesiąc przed klasyfikacją nauczyciel informuje ucznia i rodziców o proponowanej ocenie.