Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Slawko_2008, 2012-12-13
Przestarzała metoda tworzenia stron www
KONSPEKT ZAJEĆ
lekcja rozpoczynająca dział
data: 12.04.2012r. klasa: II. technikum informatycznego
przedmiot: technologia informacyjna prowadzący: mgr Ewa Jastrzębska
temat zajęć: Narzędzia i metody tworzenia stron internetowych.
dział programowy: Podstawy tworzenia stron WWW.
charakterystyka klasy:
Uczniowie tej klasy są zainteresowani informatyką, wykazują zdolności w kierunku zagadnień informatycznych. Poziom intelektualny uczniów jest zróżnicowany – od przeciętnych do uczniów zasługujących na oceny bardzo dobre i celujące. Zachowują dyscyplinę, są kulturalni wobec nauczyciela, wykonują jego polecenia.
Cele zajęć:
Uczeń rozumie sposoby tworzenia stron WWW
Uczeń zna metody tworzenia stron WWW
Uczeń zna narzędzia do tworzenia stron WWW
Uczeń porównuje edytor tekstowy i graficzny pod względem przydatności do tworzenia stron WWW
Środki dydaktyczne:
stanowiska komputerowe z dostępem do Internetu, prezentacja multimedialna;
Przebieg zajęć:
Czynności organizacyjne – przywitanie uczniów, sprawdzenie obecności, włączenie komputerów i logowanie się na konta użytkowników.
Podanie celów i tematu lekcji - uczniowie zapisują temat w zeszytach, a nauczyciel na tablicy.
Nauczyciel w krótkim wykładzie przedstawia działanie stron WWW, przeglądarek oraz informuje, że uczniowie będą tworzyć je w języku HTML. Charakteryzuje język HTML, wyświetla prezentacje z podstawowymi znacznikami języka HTML. Uczniowie zapisują w swoich zeszytach podstawowe informację o tworzeniu stron WWW.
Nauczyciel uświadamia uczniom, iż celem ich najbliższych kilku lekcji będzie poznanie sposobów tworzenia stron WWW.
Nauczyciel przedstawia edytory: tekstowy i graficzny jako narzędzia do tworzenia stron internetowych. Za pomocą pogadanki uczniowie wraz z nauczycielem wyznaczają wady i zalety tych edytorów.
Nauczyciel przedstawia zasady n-etykiety dotyczące tworzenia stron WWW.
Uczniowie wykonują ćwiczenia:
ćw.1
Uruchom przeglądarkę internetową zainstalowaną na Twoim komputerze. Włącz dowolną stronę internetową i obejrzyj jej kod w języku HTML.
ćw.2
Uruchom dowolny edytor tekstu, na przykład Notatnik lub graficzny edytor tekstu np. Frontpage Express. Spróbuj stworzyć prostą stronę i zapisz ją pod nazwą index.html.
Uczniowie wykonują ćwiczenia, a nauczyciel sprawdza efekty ich pracy i ocenia ich.
Podsumowanie. Nauczyciel podsumowuje pracę swoją i uczniów.
Pytania:
W jakim edytorze najlepiej jest tworzyć strony WWW?
W jakim języku tworzymy strony WWW?
Podaj kilka zaleceń n-etykiety dotyczących tworzenia stron WWW.