Dodaj publikację
Autor
Hanna Nielipińska
Data publikacji
2012-05-14
Średnia ocena
0,00
Pobrań
49

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Przedmiotowe Zasady Oceniania z fizyki i astronomii w liceum dla klas 1-3 poziom podstawowy i rozszerzony wraz z wymaganiami na poszczególne oceny.
 Pobierz (docx, 61,4 KB)

Podgląd treści

PRZEDMIOTOWE ZASADY OCENIANIA Z FIZYKI I ASTRONOMII

W LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM

IM. J. I. KRASZEWSKIEGO W DROHICZYNIE

Rok szkolny 2011/2012

Cele edukacyjne

Obejmują one cele zawarte w podstawie programowej Dz.U. Nr 51 Poz. 458 z 2002 roku oraz programach nauczania autorstwa Marii Fiałkowskiej, Barbary Sagnowskiej i Jadwigi Salach wydawnictwa ZamKor, nr DKOS-4015-89/02 – poziom podstawowy, na poziomie rozszerzonym program tych samych autorów o numerze dopuszczenia DKOS-4015-208/02.

Sposoby i narzędzia oceniania

1. Poziom opanowania przez ucznia wiedzy i umiejętności określonych programem nauczania przedmiotu ocenia się w stopniach szkolnych, zwanych dalej "stopniami", według następującej skali:

Stopień

Skrót literowy

Oznaczenie cyfrowe

Celujący

cel

6

Bardzo dobry

bdb

5

Dobry

db

4

Dostateczny

dst

3

Dopuszczający

dop

2

Niedostateczny

ndst

1

W trakcie zajęć z fizyki przewiduje się następujące formy sprawdzania wiadomości i umiejętności z których uczeń otrzymuje oceny cząstkowe:

Sprawdzian pisemny podsumowujący dany dział materiału nauczania,

kartkówka,

odpowiedź ustna,

praca laboratoryjna,

pisemna praca domowa,

referat lub prezentacja multimedialna,

aktywność na zajęciach lekcyjnych,

udział w konkursach, olimpiadach.

W stosunku do ucznia, u którego stwierdzono deficyty rozwojowe uniemożliwiające sprostanie wymaganiom programowym potwierdzone orzeczeniem poradni psychologiczno – pedagogicznej dostosowuje się odpowiednio wymagania w zakresie wiedzy i umiejętności, zgodnie z zleceniami w orzeczeniu.

Uczeń ma prawo do zgłoszenia nieprzygotowania do lekcji jeden lub dwa razy w semestrze, które zwalnia go z odpowiedzi ustnej i niezapowiedzianej kartkówki.,a w dzienniku odnotowuje się znak „np”. Fakt nieprzygotowania uczeń zgłasza przed lekcją. Ilość nieprzygotowań związana jest z ilością godzin fizyki w ciągu tygodnia. W przypadku 1 godziny uczeń może być raz nieprzygotowany do lekcji, w innych przypadkach dwa razy.

Zasady oceniania

Sprawdzian pisemny podsumowujący dany dział materiału nauczania

Przy ocenianiu sprawdzianów stosuje się następujące przeliczniki:

Ocena

Próg procentowy

6

100%

5

90% - 99%

4

75% - 89%

3

50% - 74%

2

30% - 49%

1

0% - 29%

Oceny ze sprawdzianów wpisywane są do dziennika kolorem czerwonym.

Sprawdzian przeprowadza się po zrealizowaniu danego działu programowego.

Sprawdzian jest zapowiadany co najmniej jeden tydzień przed datą jego przeprowadzenia.

Sprawdzian poprzedzony jest lekcją powtórzeniową danego działu.

Sprawdzian trwa jedną godzinę lekcyjną.

Sprawdziany są obowiązkowe. Jeżeli uczeń jest nieobecny na sprawdzianie to przewiduje się następujący system jego zaliczania:a) W przypadku kilkudniowej nieobecności uczeń ma obowiązek zaliczyć sprawdzian w okresie dwóch tygodni od powrotu do szkoły- termin wyznacz nauczyciel.b) W przypadku nieobecności jednodniowej lub krótszej uczeń ma obowiązek zaliczyć sprawdzian na następnych zajęciach lekcyjnych. Jeśli nauczyciel uzna, że zakłócało by to proces dydaktyczny wyznacza inny ...