Dodaj publikację
Autor
Małgorzata Bulman-Goździcka
Data publikacji
2012-05-14
Średnia ocena
5,00
Pobrań
145

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Publikacja zawiera autorski program nauczania języka angielskiego w edukacji wczesnoszkolnej. Zaprezentowane treści dotyczą zapoznania uczniów z kulturą brytyjską. Program ma na celu wzbudzenie zainteresowania zarówno językiem angielskim jak i krajami anglojęzycznymi.
 Pobierz (docx, 49,8 KB)

Podgląd treści

Zespół Szkół nr 15

w Bydgoszczy

„SPOTKANIA Z KULTURĄ BRYTYJSKĄ”

- innowacyjne treści nauczania języka angielskiego w klasach 1-3 szkoły podstawowej

Autor:

METRYCZKA PROGRAMU

Przedmiot: Innowacyjne treści nauczania języka angielskiego w pierwszej klasie

Typ szkoły: szkoła podstawowa

Etap nauki: pierwszy etap edukacyjny – klasy 1- 3

Autor: mgr Małgorzata Bulman-Goździcka

OPIS PROGRAMU

GENEZA PROGRAMU

Wieloletnia praktyka w pracy z uczniami w wieku wczesnoszkolnym oraz doświadczenie w nauczaniu języka angielskiego nakłoniły mnie do napisania uzupełniającego programu nauczania z zakresu tego języka. Nowa podstawa programowa obowiązująca od 2009 roku daje uczniom możliwość kontaktu z językiem obcym już od klasy pierwszej. Należy zatem w pełni skorzystać ze sposobności uwrażliwiania dzieci na nowy język. Tym bardziej iż dzieci w wieku wczesnoszkolnym podchodzą do nauki języka obcego w sposób naturalny, podobnie jak do języka ojczystego. Są pozytywnie nastawione do naśladowania, nie obawiają się popełniania błędów.

Moim założeniem jest wykorzystanie wszystkich naturalnych predyspozycji uczniów w celu oswojenia ich z brzmieniem i strukturami języka angielskiego. Pragnę, aby uczniowie osiągali jak najlepsze wyniki w nauce, a przede wszystkim, aby z nauki języka angielskiego czerpali radość i przyjemność.

KONCEPCJA PROGRAMU

Niniejszy program opracowany został w oparciu o Podstawę Programową MEN z dnia 23 grudnia 2008 roku, Program Edukacji Wczesnoszkolnej w klasach 1 – 3 autorstwa Jadwigi Hanisz, programy nauczania języka angielskiego dla klas 1 - 3 szkoły podstawowej oraz literaturę metodyczną. Wykorzystałam również własne doświadczenie zawodowe jak i wiedzę zdobytą podczas studiów filologicznych, szkoleń, warsztatów metodycznych i konferencji.

Proponowana w programie tematyka jest dostosowana do poziomu rozwoju dzieci sześcio- i siedmioletnich. Dzieci zostaną zapoznane z tradycjami, obyczajami i wybranymi aspektami kultury brytyjskiej. Realizowane treści sprzyjać będą rozbudzaniu ciekawości poznawczej, kształtowaniu postawy otwartości i tolerancji wobec odmienności kulturowej.

ADRESACI PROGRAMU

Prezentowany program skierowany jest do uczniów pierwszej klasy szkoły podstawowej. Dzieci w wieku wczesnoszkolnym charakteryzuje „kreatywna beztroska” czyli ciekawość świata i potrzeba komunikowania się z otoczeniem. Dzieci w tym wieku chętnie poznają coś nowego, ciekawego, ale potrzebują wsparcia i zachęty ze strony dorosłego. Fakt ten utwierdził mnie w przekonaniu, że zawarte w tym programie treści zainteresują uczniów, poszerzą ich wiedzę na temat otaczającego świata i zachęcą do nauki języka angielskiego.

Jednym z głównych sposobów uczenia się dzieci sześcio- i siedmioletnich jest działanie. Uczniowie wymagają częstej zmiany aktywności, aby nie pozwolić na znużenie i dekoncentrację. Stąd też zaproponowałam bogatą gamę metod i technik pracy. Dzieci będą uczyły się języka angielskiego poprzez naukę rymowanek, śpiewanie piosenek, odgrywanie scenek dramowych, wykonywanie prac plastycznych, udział w grach i ...