Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Program koła matematycznego dla uczniów
klas III w ramach projektu „Dolnośląska
szkoła liderem projakościowych zmian w polskim
systemie edukacji” w Szkole Podstawowej
nr 2 im. J. Korczaka w Nowej Rudzie
CELE WYNIKAJĄCE Z PROJEKTU
Cele ogólne:
rozwijanie kompetencji kluczowych zgodnie z zaleceniami Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej z dnia 18 XII 2006 w sprawie kompetencji kluczowych w sprawie uczenia się przez całe życie (2006/962/WE)
-promowanie koła jako atrakcyjnej formy spędzania czasu wolnego,
-rozwijanie zainteresowań matematycznych,
-zachęcanie do podejmowania różnorodnych działań matematycznych,
-umożliwianie uzyskania wiedzy o wyższym poziomie trudności, zgodnie
z rozwojem intelektualnym i uzdolnieniami,
-wyzwalanie twórczej aktywności,
-wdrażanie do logicznego myślenia, samodzielności, samokontroli i samooceny,
-zdobywanie umiejętności współpracy z rówieśnikami
ZAŁOŻENIA OGÓLNE
Dzieci w młodszym wieku szkolnym są otwarte i ciekawe świata. Jest to zatem najlepszy okres, aby ich naturalną ciekawość skierować na właściwe tory. Postanowiłam wyjść naprzeciw potrzebom uczniów z uzdolnieniami matematycznymi i zorganizować im zajęcia pozalekcyjne w formie koła matematycznego. Zajęcia adresowane są głównie do moich wychowanków. Spotkania będą odbywać się raz w tygodniu i trwać jedną godzinę lekcyjną.
CELE PROGRAMU:
promowanie koła jako atrakcyjnej formy spędzania czasu wolnego,
rozwijanie zainteresowań matematycznych,
zachęcanie do podejmowania różnorodnych działań matematycznych,
umożliwianie uzyskania wiedzy o wyższym poziomie trudności, zgodnie z rozwojem intelektualnym i uzdolnieniami,
wyzwalanie twórczej aktywności,
wdrażanie do logicznego myślenia, samodzielności, samokontroli i samooceny,
zdobywanie umiejętności współpracy z rówieśnikami.
wyrobienie nawyku obserwacji, eksperymentowania, samodzielnego poszukiwania i zdobywania informacji
świadome korzystanie z tekstu matematycznego, samodzielne redagowanie tekstów matematycznych, formułowanie wypowiedzi oraz wykonywanie
operacji matematycznych
TREŚCI
Treści programu koła matematycznego klas III dostosowane są do wieku, możliwości, potrzeb i zainteresowań uczniów. Poszerzanie treści programowych, stopniowanie trudności ma za zadanie stymulowanie rozwoju uzdolnień i postaw twórczych.
METODY:
- aktywizujące, problemowe, integracyjne w pracy z grupą.
- praca w grupach i różne metody stymulujące samodzielne ich działanie
- różnorodne gry i zabawy
- organizowanie turniejów, quizów, konkursów
- oraz dostarczając atrakcyjne zadania dostępne dla przeciętnego ucznia.
FORMY:
praca indywidualna, praca grupowa.
PROCEDURY OSIĄGANIA CELÓW
Realizacja treści i osiąganie celów odbywa się poprzez:
rozwiązywanie zadań tekstowych różnymi sposobami,
rozwiązywanie zadań tekstowych niestandardowych,
rozwiązywanie zadań złożonych,
- edukacyjne gry komputerowe
matematyczne rozrywki umysłowe,
łamigłówki matematyczne,
gry dydaktyczne,
gry i zabawy logiczne
udział uczniów w warsztatach na Uniwersytecie wrocławskim- „Gry logiczne i strategiczne”
PRZEWIDYWANE OSIĄGNIĘCIA UCZNIÓW:
Klasa III
Uczeń potrafi:
biegle dodawać, odejmować, mnożyć i dzielić w zakresie 100,
rozwiązywać zadania tekstowe różnymi sposobami,
określać związki między danymi a szukanymi w zadaniach niestandardowych,
dodać i odjąć liczby wielocyfrowe,
wykonywać mnożenie ...