Dodaj publikację
Autor
Zofia Babik-Pietras
Data publikacji
2012-05-14
Średnia ocena
0,00
Pobrań
186

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Jestem autorką programu koła matematycznego klas III w ramach w ramach projektu „Dolnośląska szkoła liderem projakościowych zmian w polskim systemie edukacji”.
 Pobierz (docx, 18,2 KB)

Podgląd treści

Program koła matematycznego dla uczniów

klas III w ramach projektu „Dolnośląska

szkoła liderem projakościowych zmian w polskim

systemie edukacji” w Szkole Podstawowej

nr 2 im. J. Korczaka w Nowej Rudzie

CELE WYNIKAJĄCE Z PROJEKTU

Cele ogólne:

rozwijanie kompetencji kluczowych zgodnie z zaleceniami Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej z dnia 18 XII 2006 w sprawie kompetencji kluczowych w sprawie uczenia się przez całe życie (2006/962/WE)

-promowanie koła jako atrakcyjnej formy spędzania czasu wolnego,

-rozwijanie zainteresowań matematycznych,

-zachęcanie do podejmowania różnorodnych działań matematycznych,

-umożliwianie uzyskania wiedzy o wyższym poziomie trudności, zgodnie

z rozwojem intelektualnym i uzdolnieniami,

-wyzwalanie twórczej aktywności,

-wdrażanie do logicznego myślenia, samodzielności, samokontroli i samooceny,

-zdobywanie umiejętności współpracy z rówieśnikami

ZAŁOŻENIA OGÓLNE

Dzieci w młodszym wieku szkolnym są otwarte i ciekawe świata. Jest to zatem najlepszy okres, aby ich naturalną ciekawość skierować na właściwe tory. Postanowiłam wyjść naprzeciw potrzebom uczniów z uzdolnieniami matematycznymi i zorganizować im zajęcia pozalekcyjne w formie koła matematycznego. Zajęcia adresowane są głównie do moich wychowanków. Spotkania będą odbywać się raz w tygodniu i trwać jedną godzinę lekcyjną.

CELE PROGRAMU:

promowanie koła jako atrakcyjnej formy spędzania czasu wolnego,

rozwijanie zainteresowań matematycznych,

zachęcanie do podejmowania różnorodnych działań matematycznych,

umożliwianie uzyskania wiedzy o wyższym poziomie trudności, zgodnie z rozwojem intelektualnym i uzdolnieniami,

wyzwalanie twórczej aktywności,

wdrażanie do logicznego myślenia, samodzielności, samokontroli i samooceny,

zdobywanie umiejętności współpracy z rówieśnikami.

wyrobienie nawyku obserwacji, eksperymentowania, samodzielnego poszukiwania i zdobywania informacji

świadome korzystanie z tekstu matematycznego, samodzielne redagowanie tekstów matematycznych, formułowanie wypowiedzi oraz wykonywanie

operacji matematycznych

TREŚCI

Treści programu koła matematycznego klas III dostosowane są do wieku, możliwości, potrzeb i zainteresowań uczniów. Poszerzanie treści programowych, stopniowanie trudności ma za zadanie stymulowanie rozwoju uzdolnień i postaw twórczych.

METODY:

- aktywizujące, problemowe, integracyjne w pracy z grupą.

- praca w grupach i różne metody stymulujące samodzielne ich działanie

- różnorodne gry i zabawy

- organizowanie turniejów, quizów, konkursów

- oraz dostarczając atrakcyjne zadania dostępne dla przeciętnego ucznia.

FORMY:

praca indywidualna, praca grupowa.

PROCEDURY OSIĄGANIA CELÓW

Realizacja treści i osiąganie celów odbywa się poprzez:

rozwiązywanie zadań tekstowych różnymi sposobami,

rozwiązywanie zadań tekstowych niestandardowych,

rozwiązywanie zadań złożonych,

- edukacyjne gry komputerowe

matematyczne rozrywki umysłowe,

łamigłówki matematyczne,

gry dydaktyczne,

gry i zabawy logiczne

udział uczniów w warsztatach na Uniwersytecie wrocławskim- „Gry logiczne i strategiczne”

PRZEWIDYWANE OSIĄGNIĘCIA UCZNIÓW:

Klasa III

Uczeń potrafi:

biegle dodawać, odejmować, mnożyć i dzielić w zakresie 100,

rozwiązywać zadania tekstowe różnymi sposobami,

określać związki między danymi a szukanymi w zadaniach niestandardowych,

dodać i odjąć liczby wielocyfrowe,

wykonywać mnożenie ...