Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Prowadząca: Zofia Babik-Pietras
Klasa: IIIa Hospitacja diagnozująca
Scenariusz zajęć zintegrowanych w klasie trzeciej
Cykl tematyczny: Wkrótce Święta Bożego Narodzenia.
Temat dnia: Wszystko co powinieneś wiedzieć o Świętach Bożego Narodzenia.
Temat: Rozwiązywanie problemów w twórczy sposób.
Cel ogólny: Sprawdzenie u uczniów umiejętności rozwiązywania zadań tekstowych metodą kruszenia.
Cele szczegółowe:
Uczeń:
potrafi poprawnie obliczyć działania na dodawanie, odejmowanie,
mnożenie, dzielenie w zakresie 100
potrafi ułożyć pytania i działania do zadania bazowego
umie dostrzec w zadaniu informacje nie podane wprost, ale wynikające
z pozostałych danych
- współpracuje w grupie
Metoda:
zadaniowa
praktycznego działania
Formy pracy:
grupowa jednolita
grupowa zróżnicowana
indywidualna jednolita
Środki dydaktyczne:
logograf, treść zadań bazowych, karty do pracy grupowej, karty pracy
indywidualnej.
Przebieg zajęć
Rozwiązanie logografu:
81-78 =
(28:7)3 =
(54-9):5 =
37-8 =
13+5-1 =
(43+6):7 =
15+5-6 =
Wyznaczone pola utworzą rozwiązanie
UMIEMY ROZWIĄZYWAĆ.......................................................
Liczby, które są rozwiązaniem wpisz do kratek logografu- Umiemy rozwiązywać zadania
2.Wspólne rozwiązanie zadania metodą kruszenia – zadanie bazowe:
Na uroczystość klasową przygotowano 6 małych stolików 4-osobowych
i 4 stoliki duże 8-osobowe.
3.Układanie przez dzieci pytań szczegółowych typu:
ile osób usiądzie przy stolikach małych?
ile osób usiądzie przy stolikach dużych?
dla ilu osób przygotowano miejsca?
których stolików jest więcej?
o ile mniej osób usiądzie przy stolikach małych?- itp.
Układanie do pytań działań i obliczanie wyników typu:
64=24
48=32
64+48=52
6-4=2
48-64=8
4.Sprawdzenie sensowności i poprawności ułożonych pytań poprze ich analizę, układanie do nich działań i obliczanie wyników.
5.Rozwiązywanie zadań tekstowych w grupach.
Zadania bazowe:
Mama kupiła prezenty dla dzieci 3 czapki po 8zł i 4 lalki po 9zł. Do kasy dała 100zł.
Pytania szczegółowe typu:
ile kosztowały czapki?
ile mama zapłaciła za lalki?
ile pieniędzy zostało mamie?
o ile droższe były lalki od czapek?
dla ilu dzieci mama kupiła prezenty?- itp.
Układanie do nich działań i obliczanie wyników:
38=24
49=36
100-(24+36)=40
36-24=12
3+4=7
- Ala miała 6 znaczków z Mikołajami o nominałach 9 złotowych, a jej koleżanka Ola 7 podobnych znaczków o nominałach 3 razy niższych niż Ala.
Pytania szczegółowe typu:
ile kosztowały znaczki Ali?
ile kosztowały znaczki Oli?
ile kosztowały znaczki dziewczynek?
o ile droższe znaczki miała Ala?
ile razem znaczków miały dziewczynki?- itp.
Układanie do nich działań i obliczanie wyników:
69=54
7(9:3)=21
54+21=75
54-21=33
6+7=13
W ogrodzie liczącym 100 choinek wycięto 7 rzędów po 5 choinek, a w to ...