Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Imię i nazwisko nauczyciela obserwowanego: Danuta Łuczak
Imię i nazwisko obserwującego: Arlena Warguła
Data obserwacji: 08.03.2012
Klasa : III
Etap edukacji : edukacja wczesnoszkolna (lekcja poznawczo – utrwalająca)
Temat lekcji: „Akademia pana Kleksa” – lektura z wyobraźnią
Zamierzone cele zajęć:
Uczeń :
- przedstawia się klasie
- poprawnie buduje zdania pytające
- sprawnie posługuje się tekstem literackim
- opowiada najciekawsze przygody z lektury
- czyta ze zrozumieniem
- wyszuka informacji na temat autora lektury
- rozwiązuje zadania rozmaite w zakresie 100
- przedstawia za pomocą środków malarskich postać Pana Kleksa
Metody:
- słowne – podające – instruktaż do zadań, rozmowa, praca z tekstem, czytanie , pisanie, słuchanie
- oglądowe – oglądanie ilustracji,
- aktywizujące – praca w grupach, zabawy ruchowe,
- działań praktycznych- ćwiczenia praktyczne, zabawa, działania matematyczne, pisanie, gry i zabawy ruchowe, malowanie portretuFormy: indywidualna-jednolita , zbiorowa- grupowa jednolita i zróżnicowana, Środki dydaktyczne: karty pracy, lektura J. Brzechwy „Akademia pana Kleksa”, plansze z ilustracjami, atlasy geograficzne, nadmuchane balony, markery, pisaki, zadania matematyczne, farby, kartki, Internet
Treści programowe (podstawa programowa):
1.1) a) uważnie słucha wypowiedzi i korzysta z przekazywanych informacji,
1.1 c) wyszukuje w tekście potrzebne informacje i w miarę możliwości korzysta ze
słowników i encyklopedii przeznaczonych dla dzieci na I etapie edukacyjnym,
1.2) e) pod kierunkiem nauczyciela korzysta z podręczników i zeszytów ćwiczeń oraz
innych środków dydaktycznych;
1.3) a) w formie ustnej i pisemnej: kilkuzdaniową wypowiedź, b) dobiera właściwe formy komunikowania się w różnych sytuacjach społecznych,
4. 2) w zakresie ekspresji przez sztukę: a) podejmuje działalność twórczą, posługując się takimi środkami wyrazu plastycznego jak: kształt, barwa, faktura w kompozycji na płaszczyźnie i w przestrzeni (stosując określone materiały, narzędzia i techniki plastyczne),
7.5) podaje z pamięci iloczyny w zakresie tabliczki mnożenia; sprawdza wyniki dzielenia za pomocą mnożenia;
9.2) realizuje „drogę” powstawania przedmiotów od pomysłu do wytworu: a) przedstawia pomysły rozwiązań technicznych: planuje kolejne czynności, dobiera odpowiednie materiały (papier, drewno, metal, tworzywo sztuczne, materiały włókiennicze) oraz narzędzia,
9.3) dba o bezpieczeństwo własne i innych: a) utrzymuje ład i porządek w miejscu pracy,
b) właściwie używa narzędzi i urządzeń technicznych.
PRZEBIEG LEKCJI
I. Część wstępna
1.Czynności organizacyjno-porządkowe. Przywitanie się z uczniami.
2. Sprawdzenie zadania domowego
II. Część główna
1. Słuchanie czytanego przez nauczyciela fragmentu tekstu J. Brzechwy „Akademia pana Kleksa”.
2. Wypowiedzi uczniów związane z treścią wysłuchanego fragmentu.
3. Napisanie testu sprawdzającego przeczytanie fragmentów lektury.
4. Czytanie tekstu z podziałem na role.
5. Zabawa ruchowa „Zabaw pana Kleksa”
6. Uważne słuchanie tego, co mówią wybrani koledzy w celu wyłonienia fałszywych Kleksów.
7.Układanie ...