Dodaj publikację
Autor
Danuta Łuczak
Data publikacji
2012-05-21
Średnia ocena
0,00
Pobrań
146

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Scenariusz lektury "Akademia pana Kleksa" dostosowany do wymagań klasy III szkoły podstawowej.
 Pobierz (docx, 17,0 KB)

Podgląd treści

SCENARIUSZ ZAJĘĆ

Imię i nazwisko nauczyciela obserwowanego: Danuta Łuczak

Imię i nazwisko obserwującego: Arlena Warguła

Data obserwacji: 08.03.2012

Klasa : III

Etap edukacji : edukacja wczesnoszkolna (lekcja poznawczo – utrwalająca)

Temat lekcji: „Akademia pana Kleksa” – lektura z wyobraźnią

Zamierzone cele zajęć:

Uczeń :

- przedstawia się klasie

- poprawnie buduje zdania pytające

- sprawnie posługuje się tekstem literackim

- opowiada najciekawsze przygody z lektury

- czyta ze zrozumieniem

- wyszuka informacji na temat autora lektury

- rozwiązuje zadania rozmaite w zakresie 100

- przedstawia za pomocą środków malarskich postać Pana Kleksa

Metody:

- słowne – podające – instruktaż do zadań, rozmowa, praca z tekstem, czytanie , pisanie, słuchanie

- oglądowe – oglądanie ilustracji,

- aktywizujące – praca w grupach, zabawy ruchowe,

- działań praktycznych- ćwiczenia praktyczne, zabawa, działania matematyczne, pisanie, gry i zabawy ruchowe, malowanie portretuFormy: indywidualna-jednolita , zbiorowa- grupowa jednolita i zróżnicowana, Środki dydaktyczne: karty pracy, lektura J. Brzechwy „Akademia pana Kleksa”, plansze z ilustracjami, atlasy geograficzne, nadmuchane balony, markery, pisaki, zadania matematyczne, farby, kartki, Internet

Treści programowe (podstawa programowa):

1.1) a) uważnie słucha wypowiedzi i korzysta z przekazywanych informacji,

1.1 c) wyszukuje w tekście potrzebne informacje i w miarę możliwości korzysta ze

słowników i encyklopedii przeznaczonych dla dzieci na I etapie edukacyjnym,

1.2) e) pod kierunkiem nauczyciela korzysta z podręczników i zeszytów ćwiczeń oraz

innych środków dydaktycznych;

1.3) a) w formie ustnej i pisemnej: kilkuzdaniową wypowiedź, b) dobiera właściwe formy komunikowania się w różnych sytuacjach społecznych,

4. 2) w zakresie ekspresji przez sztukę: a) podejmuje działalność twórczą, posługując się takimi środkami wyrazu plastycznego jak: kształt, barwa, faktura w kompozycji na płaszczyźnie i w przestrzeni (stosując określone materiały, narzędzia i techniki plastyczne),

7.5) podaje z pamięci iloczyny w zakresie tabliczki mnożenia; sprawdza wyniki dzielenia za pomocą mnożenia;

9.2) realizuje „drogę” powstawania przedmiotów od pomysłu do wytworu: a) przedstawia pomysły rozwiązań technicznych: planuje kolejne czynności, dobiera odpowiednie materiały (papier, drewno, metal, tworzywo sztuczne, materiały włókiennicze) oraz narzędzia,

9.3) dba o bezpieczeństwo własne i innych: a) utrzymuje ład i porządek w miejscu pracy,

b) właściwie używa narzędzi i urządzeń technicznych.

PRZEBIEG LEKCJI

I. Część wstępna

1.Czynności organizacyjno-porządkowe. Przywitanie się z uczniami.

2. Sprawdzenie zadania domowego

II. Część główna

1. Słuchanie czytanego przez nauczyciela fragmentu tekstu J. Brzechwy „Akademia pana Kleksa”.

2. Wypowiedzi uczniów związane z treścią wysłuchanego fragmentu.

3. Napisanie testu sprawdzającego przeczytanie fragmentów lektury.

4. Czytanie tekstu z podziałem na role.

5. Zabawa ruchowa „Zabaw pana Kleksa”

6. Uważne słuchanie tego, co mówią wybrani koledzy w celu wyłonienia fałszywych Kleksów.

7.Układanie ...