Dodaj publikację
Autor
Danuta Łuczak
Data publikacji
2012-05-21
Średnia ocena
0,00
Pobrań
37

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Scenariusz dla klasy III o życzliwości na co dzień.
 Pobierz (docx, 37,2 KB)

Podgląd treści

ARKUSZ OBSERWACJI LEKCJI –

rozmowa wstępna

Imię i nazwisko nauczyciela obserwowanego: Danuta Łuczak

Imię i nazwisko obserwującego : Violetta Pietrzak - Sikorska

Data hospitacji: 27.03.2012

Klasa : III

Etap edukacji : edukacja wczesnoszkolna (lekcja poznawczo – utrwalająca)

Temat bloku: : Życzliwość na co dzień

Temat dnia: Dobry sąsiad

Zamierzone cele zajęć:

Uczeń :

- czyta podany tekst ze zrozumieniem,

- bogaci zasób słownictwa,

- określa nastrój wiersza,

-układa zdania z wybranymi wyrazami,

- ocenia postępowanie głównych bohaterów wiersza,

- wypowiada się na dany temat

- przedstawi w dramie scenek z uciążliwym sąsiadem,

- rozwiązuje zaszyfrowaną wiadomość,

- rozwiązuje zadania rozmaite na dodawanie i odejmowanie w zakresie 100,

- weźmie udział w zabawach muzyczno – ruchowych,

- oceni lekcję i własną pracę na lekcji

Metody:

- słowne – podające – instruktaż do zadań, rozmowa, praca z tekstem, czytanie , pisanie, słuchanie

- oglądowe – oglądanie ilustracji,

- aktywizujące – praca w grupach, kalambury

- działań praktycznych- ćwiczenia praktyczne, zabawa, działania matematyczne, pisanie, zabawy ruchowe, praca plastyczna Formy: indywidualna-jednolita , zbiorowa- jednolita i zróżnicowana, Środki dydaktyczne: podręczniki, karty pracy, zadania rozmaite na dodawanie i odejmowanie, karty ewaluacyjne „blok”, napisy, zadania matematyczne na tablicy, słownik języka polskiego, tekturka, nożyczki, farby, plastelina

Treści programowe (podstawa programowa):

1.1) a) uważnie słucha wypowiedzi i korzysta z przekazywanych informacji,

1.1 c) wyszukuje w tekście potrzebne informacje i w miarę możliwości korzysta ze

słowników i encyklopedii przeznaczonych dla dzieci na I etapie edukacyjnym,

1.2) a) przejawia wrażliwość estetyczną, rozszerza zasób słownictwa poprzez kontakt

z dziełami literackimi,

1.2)b) w tekście literackim zaznacza wybrane fragmenty, określa czas i miejsce akcji,

wskazuje głównych bohaterów,

1.2)d) ma potrzebę kontaktu z literaturą i sztuką dla dzieci, czyta wybrane przez

siebie i wskazane przez nauczyciela książki, wypowiada się na ich temat,

1.2) e) pod kierunkiem nauczyciela korzysta z podręczników i zeszytów ćwiczeń oraz

innych środków dydaktycznych;

1.3) a) w formie ustnej i pisemnej: kilkuzdaniową wypowiedź, b) dobiera właściwe formy komunikowania się w różnych sytuacjach społecznych,

1.3) f) pisze czytelnie i estetycznie (przestrzega zasad kaligrafii), dba o poprawność

gramatyczną, ortograficzną oraz interpunkcyjną,

3.1) a) zna i stosuje następujące rodzaje aktywności muzycznej: realizuje sylabami rytmicznymi, gestem oraz ruchem proste rytmy i wzory rytmiczne; reaguje ruchem na puls rytmiczny i jego zmiany, zmiany tempa, metrum i dynamiki (maszeruje, biega, podskakuje);

4. 2) w zakresie ekspresji przez sztukę: a) podejmuje działalność twórczą, posługując się takimi środkami wyrazu plastycznego jak: kształt, barwa, faktura w kompozycji na płaszczyźnie i w przestrzeni (stosując określone materiały, narzędzia i techniki plastyczne),

5.1) odróżnia dobro od zła, stara się ...