Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
ARKUSZ OBSERWACJI LEKCJI –
rozmowa wstępna
Imię i nazwisko nauczyciela obserwowanego: Danuta Łuczak
Imię i nazwisko obserwującego : Violetta Pietrzak - Sikorska
Data hospitacji: 27.03.2012
Klasa : III
Etap edukacji : edukacja wczesnoszkolna (lekcja poznawczo – utrwalająca)
Temat bloku: : Życzliwość na co dzień
Temat dnia: Dobry sąsiad
Zamierzone cele zajęć:
Uczeń :
- czyta podany tekst ze zrozumieniem,
- bogaci zasób słownictwa,
- określa nastrój wiersza,
-układa zdania z wybranymi wyrazami,
- ocenia postępowanie głównych bohaterów wiersza,
- wypowiada się na dany temat
- przedstawi w dramie scenek z uciążliwym sąsiadem,
- rozwiązuje zaszyfrowaną wiadomość,
- rozwiązuje zadania rozmaite na dodawanie i odejmowanie w zakresie 100,
- weźmie udział w zabawach muzyczno – ruchowych,
- oceni lekcję i własną pracę na lekcji
Metody:
- słowne – podające – instruktaż do zadań, rozmowa, praca z tekstem, czytanie , pisanie, słuchanie
- oglądowe – oglądanie ilustracji,
- aktywizujące – praca w grupach, kalambury
- działań praktycznych- ćwiczenia praktyczne, zabawa, działania matematyczne, pisanie, zabawy ruchowe, praca plastyczna Formy: indywidualna-jednolita , zbiorowa- jednolita i zróżnicowana, Środki dydaktyczne: podręczniki, karty pracy, zadania rozmaite na dodawanie i odejmowanie, karty ewaluacyjne „blok”, napisy, zadania matematyczne na tablicy, słownik języka polskiego, tekturka, nożyczki, farby, plastelina
Treści programowe (podstawa programowa):
1.1) a) uważnie słucha wypowiedzi i korzysta z przekazywanych informacji,
1.1 c) wyszukuje w tekście potrzebne informacje i w miarę możliwości korzysta ze
słowników i encyklopedii przeznaczonych dla dzieci na I etapie edukacyjnym,
1.2) a) przejawia wrażliwość estetyczną, rozszerza zasób słownictwa poprzez kontakt
z dziełami literackimi,
1.2)b) w tekście literackim zaznacza wybrane fragmenty, określa czas i miejsce akcji,
wskazuje głównych bohaterów,
1.2)d) ma potrzebę kontaktu z literaturą i sztuką dla dzieci, czyta wybrane przez
siebie i wskazane przez nauczyciela książki, wypowiada się na ich temat,
1.2) e) pod kierunkiem nauczyciela korzysta z podręczników i zeszytów ćwiczeń oraz
innych środków dydaktycznych;
1.3) a) w formie ustnej i pisemnej: kilkuzdaniową wypowiedź, b) dobiera właściwe formy komunikowania się w różnych sytuacjach społecznych,
1.3) f) pisze czytelnie i estetycznie (przestrzega zasad kaligrafii), dba o poprawność
gramatyczną, ortograficzną oraz interpunkcyjną,
3.1) a) zna i stosuje następujące rodzaje aktywności muzycznej: realizuje sylabami rytmicznymi, gestem oraz ruchem proste rytmy i wzory rytmiczne; reaguje ruchem na puls rytmiczny i jego zmiany, zmiany tempa, metrum i dynamiki (maszeruje, biega, podskakuje);
4. 2) w zakresie ekspresji przez sztukę: a) podejmuje działalność twórczą, posługując się takimi środkami wyrazu plastycznego jak: kształt, barwa, faktura w kompozycji na płaszczyźnie i w przestrzeni (stosując określone materiały, narzędzia i techniki plastyczne),
5.1) odróżnia dobro od zła, stara się ...