Dodaj publikację
Autor
Danuta Łuczak
Data publikacji
2012-05-21
Średnia ocena
0,00
Pobrań
55

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Scenariusz dla klasy III związany z wodą, poparty wieloma doświadczeniami.
 Pobierz (docx, 24,9 KB)

Podgląd treści

SCENARIUSZ ZAJĘĆ

Imię i nazwisko nauczyciela obserwowanego: Danuta Łuczak

Imię i nazwisko obserwującego : Arlena Warguła

Data hospitacji: 29.11.2011

Klasa : III

Etap edukacji : edukacja wczesnoszkolna (lekcja poznawczo – utrwalająca)

Temat bloku: : Chlapacze

Zamierzone cele zajęć:

Uczeń :

- czyta tekst z podziałem na role,

- szuka w tekście istotnych informacji,

- układa pytania i odpowiedzi,

-określa zalety i wady korzystania z komputera,

- zna zasadę pisania czasownika z przeczeniem „nie”,

- wykonuje doświadczenia z wodą,

- rozwiązuje zadania rozmaite na mnożenie w zakresie 9,

- weźmie udział w zabawach muzyczno – ruchowych,

- oceni lekcję i własną pracę na lekcji

Metody:

- słowne – podające – instruktaż do zadań, rozmowa, praca z tekstem, czytanie , pisanie, słuchanie

- oglądowe – oglądanie ilustracji,

- aktywizujące – praca w grupach, zabawy ruchowe, doświadczenia, zabawa w skojarzenia

- działań praktycznych- ćwiczenia praktyczne, zabawa, działania matematyczne, pisanie, gry i zabawy ruchowe Formy: indywidualna-jednolita , zbiorowa- grupowa jednolita i zróżnicowana, Środki dydaktyczne: podręczniki, karty pracy, kubki z napojami, karty badacza, krople wody z zadaniami na mnożenie, chmura, kałuża, instrumenty perkusyjne, wiersz „Letnia ulewa” – Stefana Szuchowa, parasole, piłki ręczne

Treści programowe (podstawa programowa):

1.1) a) uważnie słucha wypowiedzi i korzysta z przekazywanych informacji,

1.1 c) wyszukuje w tekście potrzebne informacje i w miarę możliwości korzysta ze

słowników i encyklopedii przeznaczonych dla dzieci na I etapie edukacyjnym,

1.2) e) pod kierunkiem nauczyciela korzysta z podręczników i zeszytów ćwiczeń oraz

innych środków dydaktycznych;

1.3) a) w formie ustnej i pisemnej: kilkuzdaniową wypowiedź, b) dobiera właściwe formy komunikowania się w różnych sytuacjach społecznych,

3.1) a) zna i stosuje następujące rodzaje aktywności muzycznej: realizuje sylabami rytmicznymi, gestem oraz ruchem proste rytmy i wzory rytmiczne; reaguje ruchem na puls rytmiczny i jego zmiany, zmiany tempa, metrum i dynamiki (maszeruje, biega, podskakuje);

4. 2) w zakresie ekspresji przez sztukę: a) podejmuje działalność twórczą, posługując się takimi środkami wyrazu plastycznego jak: kształt, barwa, faktura w kompozycji na płaszczyźnie i w przestrzeni (stosując określone materiały, narzędzia i techniki plastyczne),

5.8) wie, jak ważna jest praca w życiu człowieka

7.5) podaje z pamięci iloczyny w zakresie tabliczki mnożenia; sprawdza wyniki dzielenia za pomocą mnożenia;

9.2) realizuje „drogę” powstawania przedmiotów od pomysłu do wytworu: a) przedstawia pomysły rozwiązań technicznych: planuje kolejne czynności, dobiera odpowiednie materiały (papier, drewno, metal, tworzywo sztuczne, materiały włókiennicze) oraz narzędzia,

9.3) dba o bezpieczeństwo własne i innych: a) utrzymuje ład i porządek w miejscu pracy,

b) właściwie używa narzędzi i urządzeń technicznych.

PRZEBIEG LEKCJI

I. Część wstępna

1.Czynności organizacyjno-porządkowe. Przywitanie się z ...