Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Imię i nazwisko nauczyciela obserwowanego: Danuta Łuczak
Imię i nazwisko obserwującego : Arlena Warguła, Violetta Pietrzak - Sikorska
Data hospitacji: 12.01.2012
Klasa : III
Etap edukacji : edukacja wczesnoszkolna (lekcja poznawczo – utrwalająca)
Temat bloku: : Niezwykły świat czarów
Temat dnia: Bal czarownic
Zamierzone cele zajęć:
Uczeń :
- czyta podany tekst,
- bogaci zasób słownictwa,
- ocenia postępowanie głównego bohatera opowiadania,
- układa pytania i odpowiedzi,
- rozwiązuje rebusy,
- wykonuje doświadczenia z wodą i balonem,
- rozwiązuje zadania rozmaite na dodawanie i odejmowanie w zakresie 100,
- weźmie udział w zabawach muzyczno – ruchowych,
- oceni lekcję i własną pracę na lekcji
Metody:
- słowne – podające – instruktaż do zadań, rozmowa, praca z tekstem, czytanie , pisanie, słuchanie
- oglądowe – oglądanie ilustracji,
- aktywizujące – praca w grupach, kurs magii - doświadczenia,
- działań praktycznych- ćwiczenia praktyczne, zabawa, działania matematyczne, pisanie, zabawy ruchowe Formy: indywidualna-jednolita , zbiorowa- grupowa jednolita i zróżnicowana, Środki dydaktyczne: podręczniki, karty pracy, wyrażenia do zabawy w „głuchy telefon”, rebusy, balony, cukier, szklanka, zadania rozmaite na dodawanie i odejmowanie, płyta CD z piosenką „Bo ja mam brata”, karty ewaluacyjne „czarodziej”, kapelusz, różdżka, cukierki, ścinki tkanin, kawałki włóczki, tasiemki, kolorowy papier, kredki ,klej, nożyczki
Treści programowe (podstawa programowa):
1.1) a) uważnie słucha wypowiedzi i korzysta z przekazywanych informacji,
1.1 c) wyszukuje w tekście potrzebne informacje i w miarę możliwości korzysta ze
słowników i encyklopedii przeznaczonych dla dzieci na I etapie edukacyjnym,
1.2) e) pod kierunkiem nauczyciela korzysta z podręczników i zeszytów ćwiczeń oraz
innych środków dydaktycznych;
1.3) a) w formie ustnej i pisemnej: kilkuzdaniową wypowiedź, b) dobiera właściwe formy komunikowania się w różnych sytuacjach społecznych,
3.1) a) zna i stosuje następujące rodzaje aktywności muzycznej: realizuje sylabami rytmicznymi, gestem oraz ruchem proste rytmy i wzory rytmiczne; reaguje ruchem na puls rytmiczny i jego zmiany, zmiany tempa, metrum i dynamiki (maszeruje, biega, podskakuje);
4. 2) w zakresie ekspresji przez sztukę: a) podejmuje działalność twórczą, posługując się takimi środkami wyrazu plastycznego jak: kształt, barwa, faktura w kompozycji na płaszczyźnie i w przestrzeni (stosując określone materiały, narzędzia i techniki plastyczne),
7.5) podaje sumę i różnicę;
9.2) realizuje „drogę” powstawania przedmiotów od pomysłu do wytworu: a) przedstawia pomysły rozwiązań technicznych: planuje kolejne czynności, dobiera odpowiednie materiały (papier, drewno, metal, tworzywo sztuczne, materiały włókiennicze) oraz narzędzia,
9.3) dba o bezpieczeństwo własne i innych: a) utrzymuje ład i porządek w miejscu pracy,
b) właściwie używa narzędzi i urządzeń technicznych.
PRZEBIEG LEKCJI
I. Część wstępna
1.Czynności organizacyjno-porządkowe. Przywitanie się z uczniami.
2. Sprawdzenie zadania domowego.
II. Część ...