Dodaj publikację
Autor
Danuta Łuczak
Data publikacji
2012-05-21
Średnia ocena
0,00
Pobrań
47

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Ciekawy scenariusz dla klasy III opary na "czarach", które niesamowicie uatrakcyjniają zajęcia.
 Pobierz (docx, 21,8 KB)

Podgląd treści

SCENARIUSZ ZAJĘĆ

Imię i nazwisko nauczyciela obserwowanego: Danuta Łuczak

Imię i nazwisko obserwującego : Arlena Warguła, Violetta Pietrzak - Sikorska

Data hospitacji: 12.01.2012

Klasa : III

Etap edukacji : edukacja wczesnoszkolna (lekcja poznawczo – utrwalająca)

Temat bloku: : Niezwykły świat czarów

Temat dnia: Bal czarownic

Zamierzone cele zajęć:

Uczeń :

- czyta podany tekst,

- bogaci zasób słownictwa,

- ocenia postępowanie głównego bohatera opowiadania,

- układa pytania i odpowiedzi,

- rozwiązuje rebusy,

- wykonuje doświadczenia z wodą i balonem,

- rozwiązuje zadania rozmaite na dodawanie i odejmowanie w zakresie 100,

- weźmie udział w zabawach muzyczno – ruchowych,

- oceni lekcję i własną pracę na lekcji

Metody:

- słowne – podające – instruktaż do zadań, rozmowa, praca z tekstem, czytanie , pisanie, słuchanie

- oglądowe – oglądanie ilustracji,

- aktywizujące – praca w grupach, kurs magii - doświadczenia,

- działań praktycznych- ćwiczenia praktyczne, zabawa, działania matematyczne, pisanie, zabawy ruchowe Formy: indywidualna-jednolita , zbiorowa- grupowa jednolita i zróżnicowana, Środki dydaktyczne: podręczniki, karty pracy, wyrażenia do zabawy w „głuchy telefon”, rebusy, balony, cukier, szklanka, zadania rozmaite na dodawanie i odejmowanie, płyta CD z piosenką „Bo ja mam brata”, karty ewaluacyjne „czarodziej”, kapelusz, różdżka, cukierki, ścinki tkanin, kawałki włóczki, tasiemki, kolorowy papier, kredki ,klej, nożyczki

Treści programowe (podstawa programowa):

1.1) a) uważnie słucha wypowiedzi i korzysta z przekazywanych informacji,

1.1 c) wyszukuje w tekście potrzebne informacje i w miarę możliwości korzysta ze

słowników i encyklopedii przeznaczonych dla dzieci na I etapie edukacyjnym,

1.2) e) pod kierunkiem nauczyciela korzysta z podręczników i zeszytów ćwiczeń oraz

innych środków dydaktycznych;

1.3) a) w formie ustnej i pisemnej: kilkuzdaniową wypowiedź, b) dobiera właściwe formy komunikowania się w różnych sytuacjach społecznych,

3.1) a) zna i stosuje następujące rodzaje aktywności muzycznej: realizuje sylabami rytmicznymi, gestem oraz ruchem proste rytmy i wzory rytmiczne; reaguje ruchem na puls rytmiczny i jego zmiany, zmiany tempa, metrum i dynamiki (maszeruje, biega, podskakuje);

4. 2) w zakresie ekspresji przez sztukę: a) podejmuje działalność twórczą, posługując się takimi środkami wyrazu plastycznego jak: kształt, barwa, faktura w kompozycji na płaszczyźnie i w przestrzeni (stosując określone materiały, narzędzia i techniki plastyczne),

7.5) podaje sumę i różnicę;

9.2) realizuje „drogę” powstawania przedmiotów od pomysłu do wytworu: a) przedstawia pomysły rozwiązań technicznych: planuje kolejne czynności, dobiera odpowiednie materiały (papier, drewno, metal, tworzywo sztuczne, materiały włókiennicze) oraz narzędzia,

9.3) dba o bezpieczeństwo własne i innych: a) utrzymuje ład i porządek w miejscu pracy,

b) właściwie używa narzędzi i urządzeń technicznych.

PRZEBIEG LEKCJI

I. Część wstępna

1.Czynności organizacyjno-porządkowe. Przywitanie się z uczniami.

2. Sprawdzenie zadania domowego.

II. Część ...