Dodaj publikację
Autor
Danuta Łuczak
Data publikacji
2012-05-21
Średnia ocena
0,00
Pobrań
110

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Propozycja rozkładu planu kółka, zajęć związanych ze zdrowiem i bezpieczeństwem dla klas I-III szkoły podstawowej.
 Pobierz (docx, 21,8 KB)

Podgląd treści

PROGRAM ZAJĘĆ

Z KÓŁKA ZDROWIE I BEZPIECZEŃSTWO

NA ROK SZKOLNY 2011/2012

PROGRAM OPRACOWAŁA

DANUTA ŁUCZAK

SZKOŁA PODSTAWOWA W GAJU WIELKIM

Definiowanie zdrowia, istota promocji zdrowia i związki zdrowia z różnymi czynnikami (uwarunkowania zdrowia) oraz podstawowe warunki ratowania zdrowia to zagadnienia programu, które stanowią one zasadniczy punkt odniesienia wszystkich zajęć z uczniami. Wyznaczają także kierunek pozostałych działań edukacyjnych adresowanych do środowiska domowego i członków społeczności szkolnej.

CELE PROGRAMU

Cel bezpośredni – odnoszący się do ucznia:

W wyniku realizacji programu uczeń ma posiąść zdolność samodzielnego dokonywania wyboru zachowań właściwych dla zdrowia własnego i innych ludzi.

Cel ten może być osiągnięty przez;

- ukazanie uczniowi wartości zdrowia jako potencjału, którym dysponuje;

- zapoznanie ucznia ze sposobami zachowania i umacniania, a także poprawy zdrowia;

- przekazywanie i utrwalanie zasad zdrowego stylu życia;

- informowanie o różnych rodzajach zagrożeń zdrowia człowieka i możliwościach ich minimalizowania lub eliminowania;

- rozwijanie zdolności do samokontroli, samoobserwacji i samopielęgnacji zdrowia oraz wspierania innych ludzi w tych zachowaniach;

- kształtowanie umiejętności różnego rozwiązywania własnych problemów zdrowotnych oraz problemów zdrowotnych innych ludzi;

- wyrobienie podstawy odpowiedzialności za swoje zdrowie wraz z umiejętnością przewidywania skutków własnych zachowań dla zdrowia swego i innych ludzi.

- wyrobienie podstawowych umiejętności udzielania pierwszej pomocy

Cel pośredni – odnoszący się do środowiska domowego i szkolnego ucznia:

W wyniku programu zostanie podniesiona jakość działań podejmowanych na rzecz ucznia przez osoby sprawujące nad nim opiekę (rodziców, pedagogów)

Cel ten może być osiągnięty poprzez:

- uzupełnienie i wzbogacenie wiedzy o zdrowiu, jego wartości oraz jego zagrożeniach;

- ukazanie możliwości wspomagania dziecka(ucznia) w działaniach na rzecz zdrowia i niwelowaniu stanów zagrażających temu zdrowiu;

- przedstawienie możliwości zmian otoczenia dziecka na otoczenie zdrowsze

BLOKI TEMATYCZNE

DATA I TEMATY ZAJĘĆ

CELE ZAJĘĆ

MATERIAŁY

Bezpiecznie do szkoły

07.09.2011

Zajęcia organizacyjne,

Bezpieczeństwo na drodze.

14.09.2011

Czy moja szkoła jest bezpieczna?

21.09.2011

Niebezpieczne sytuacje w szkole.

28.09.2011

Przygotowujemy apteczkę pierwszej pomocy.

-przypomnienie zasad bezpieczeństwa

- rozpoznawanie różnych zachowań i sytuacji niebezpiecznych; ustalenie zasad bezpiecznego zachowania się w szkole;

-kształtowanie odpowiedniego zachowania się przy stole, w łazience, w szatni, na korytarzu, na klatce schodowej; rozumienie jakie są skutki niewłaściwego zachowania się w szkole

- przygotowanie odpowiednio wyposażonej apteczki pierwszej pomocy

ABC małego ratownika str. 12

„Środowiskowy program…”str.27

ABC małego ratownika str. 28

ABC małego ratownika str.31

Zdrowy styl odżywiania

05.10.2011

Czy to, co mi najbardziej smakuje jest dobre dla mojego organizmu?

12.10.2011

Idę z mamą po zakupy!

19.10.2011

Co powinienem zjadać i wypijać ...