Dodaj publikację
Autor
Beata Strzelec
Data publikacji
2012-05-21
Średnia ocena
0,00
Pobrań
64

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Opis i analiza przypadku. Przypadek organizacyjny. Organizacja powiatowego konkursu czytelniczego z języka angielskiego "I like reading".
 Pobierz (docx, 18,5 KB)

Podgląd treści

Beata Strzelec

Nauczyciel języka angielskiego

Gimnazjum w Opatowie

OPIS I ANALIZA PRZYPADKU

ORGANIZACJA

POWIATOWEGO KONKURSU CZYTELNICZEGO

Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO

„I LIKE READING”

Opatów, 2012

RODZAJ DZIAŁANIA

Powiatowy konkurs czytelniczy z języka angielskiego „I like reading” jest cykliczną imprezą odbywającą się w naszym gimnazjum co roku. Tegoroczna edycja była już siódmą z rzędu. Konkurs jest organizowany przez nauczycieli języka angielskiego, którzy są odpowiedzialni za organizację i przebieg konkursu, przygotowanie zadań konkursowych, zorganizowanie poczęstunku i nagród. Skierowany jest do uczniów z gimnazjów naszego powiatu. Konkurs ma formę testu pisemnego z pytaniami dotyczącymi rozumienia przeczytanych fragmentów książek, są również pytania sprawdzające znajomość zawartego w tekstach słownictwa.

CELE DZIAŁANIA

Cele konkursu to przede wszystkim pogłębianie wiedzy i umiejętności z zakresu znajomości języka angielskiego poprzez czytanie lektur w języku angielskim, popularyzacja języka angielskiego wśród młodzieży, mobilizowanie do działania i twórczej nauki języka oraz nabycie umiejętności pozytywnej rywalizacji.

Organizacja konkursu powiatowego jest jednocześnie świetną formą promocji szkoły w środowisku lokalnym i regionie.

PRZEBIEG DZIAŁANIA

Inspiracją do podjęcia działań była chęć rozwijania zainteresowania młodzieży literaturą angielską i amerykańską – ogólnie anglojęzyczną. Głównym moim założeniem było sprawić, aby uczniowie stykający się na co dzień z językiem angielskim podczas lekcji języka obcego mieli również możliwość sprawdzić się czy pogłębić wiedzę poza lekcją, na przykład czytając książki w języku angielskim. Celem rozwijania tego typu zainteresowań starałam się najpierw doposażyć bibliotekę szkolną w pozycje anglojęzyczne dostosowane poziomem do poziomu językowego uczniów gimnazjum. Pozyskiwałam więc pozycje literatury w języku angielskim przekazując informacje o zapotrzebowaniu na nie oraz poprzez kontakty z przedstawicielami wydawnictw. W ten sposób udało mi się zebrać kilkadziesiąt nawet pozycji, które są dostępne w bibliotece szkolnej naszego gimnazjum. Po zrealizowaniu tego celu zaczęłam zachęcać uczniów do korzystania z pozycji dostępnych w bibliotece – czyli po prostu do czytania. Kolejnym etapem był pomysł na zorganizowanie konkursu czytelniczego. Pierwotna wersja zakładała przeczytanie trzech lekturek w języku angielskim, po czym w wyznaczonym terminie uczniowie pisali w ustalonym terminie test sprawdzający ich rozumienie. Pomysł nie do końca się sprawdził z powodu braku dostępności lekturek – nie wszystkim, którzy chcieli wziąć udział w konkursie udało się je zakupić. Jego forma została więc nieco zmieniona. Obecna forma zakłada, że uczniowie otrzymują teksty źródłowe - fragmenty lektur, na podstawie których odpowiadają na pytania. Pytania dotyczą rozumienia tekstu, ale także znajomości zawartego w nich słownictwa. Praca ma więc charakter pracy z tekstem pisanym, jest jednocześnie świetnym treningiem przed egzaminem gimnazjalnym.

PRZEBIEG KONKURSU

Działania szczegółowe związane z konkursem to:

A. Ustalenie terminu - co ...