Dodaj publikację
Autor
Anna Grzybowska
Data publikacji
2012-05-21
Średnia ocena
0,00
Pobrań
60

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Publikacja zawiera program własny koła j. angielskiego dla uczniów szkoły podstawowej. Głównym założeniem programu jest zaangażowanie uczniów do czytania w języku angielskim.
 Pobierz (docx, 31,4 KB)

Podgląd treści

PROGRAM WŁASNY

KOŁA JĘZYKA ANGIELSKIEGO

DLA KLAS IV - VI

SZKOŁY PODSTAWOWEJ

Opracowała: Anna Grzybowska

Metryczka programu

Program koła języka angielskiego realizowany przez jeden rok szkolny

etap nauki: II etap edukacyjny, klasy IV –VI szkoły podstawowej

wymiar godzin: 1 godzina lekcyjna tygodniowo

autor: Anna Grzybowska, nauczycielka języka angielskiego w szkole podstawowej.

Założenia programu

Głównym założeniem programu jest zaangażowanie uczniów do czytania w języku angielskim. Umiejętność czytania ze zrozumieniem może dać uczniom mnóstwo satysfakcji poznawczej oraz radości z czytania lektury w obcym języku.

Treści zawarte w programie wprowadzają w świat ludzi mówiących językiem angielskim na całym świecie. I dlatego mapa świata oraz mapy krajów anglojęzycznych są niezbędnym elementem zajęć. Materiały wizualne uzupełniają teksty do czytania i słuchania.

Pragnieniem autorki programu jest, aby uczniowie realizując program stopniowo rozwijali umiejętność czytania i rozumienia jednocześnie zdobywali wiedzę interdyscyplinarną.

Odbiorca programu

Odbiorcami treści nauczania zawartych w tym programie są uczniowie z klas IV –VI szkoły podstawowej w Rybnej. Optymalna liczba uczniów w grupie to 12.

Czas realizacji programu

Program przeznaczony jest do realizacji w ciągu jednego roku szkolnego w wymiarze jednej godziny lekcyjnej tygodniowo w ramach zajęć dodatkowych. Przewidziana jest kontynuacja programu w latach następnych.

Cele nauczania

Cele ogóle

Ogólne cele programu zakładają:

- rozwijanie ciekawości poznawczej uczniów

- rozwijanie w uczniach otwartości i ciekawości wobec innych kultur

- rozwijanie umiejętności współpracy w grupie

- zachęcanie do używania języka angielskiego, przez zapewnienie

uczniom możliwości stosowania języka jako narzędzia przy realizacji

różnych projektów

- zachęcanie do czytelnictwa

- zachęcanie do korzystania ze słowników i encyklopedii, Internetu w

celu uzyskania informacji.

Cele szczegółowe

Podniesienie kompetencji językowych uczniów w zakresie:

- sprawności czytania: poprawna wymowa w zakresie poznanego

materiału językowego , płynność, czytanie ze zrozumieniem

- mówienia: formułowanie krótkich wypowiedzi, poprawna

wymowa w zakresie poznanego materiału językowego

- słuchania ze zrozumieniem: rozumienie ogólnego sensu

prostych wypowiedzi, wyszukiwanie szczegółowych informacji

w prostych tekstach.

Realizacja przedstawienia szkolnego w języku angielskim.

Realizacja konkursu kolęd angielskich.

Wzbogacenie wiadomości na temat historii, geografii, zwyczajów

i życia w wybranych krajach anglojęzycznych.

Wzbogacenie biernego i czynnego zasobu słownictwa.

Treści nauczania

Treści nauczania programu oparte są o treści kulturowe przewidziane dla II etapu edukacyjnego i stanowią jego poszerzenie. Treści nauczania zawarte są w:

materiałach dydaktycznych Teacher’s Club wydanych przez wydawnictwo Pearson Longman w latach:

2007 – czytanie ze zrozumieniem – dotyczące tematów: Sports,

School, Museums, Festivals and Celebrations, Environment, Travel,

Amazing People.

2008 – The World of English – gra planszowa

2009 – The United Kingdom, Postcards from the UK, What I like

in London, The young royals, Traditional festivals, New ...