Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PROGRAM WŁASNY
KOŁA JĘZYKA ANGIELSKIEGO
DLA KLAS IV - VI
SZKOŁY PODSTAWOWEJ
Opracowała: Anna Grzybowska
Metryczka programu
Program koła języka angielskiego realizowany przez jeden rok szkolny
etap nauki: II etap edukacyjny, klasy IV –VI szkoły podstawowej
wymiar godzin: 1 godzina lekcyjna tygodniowo
autor: Anna Grzybowska, nauczycielka języka angielskiego w szkole podstawowej.
Założenia programu
Głównym założeniem programu jest zaangażowanie uczniów do czytania w języku angielskim. Umiejętność czytania ze zrozumieniem może dać uczniom mnóstwo satysfakcji poznawczej oraz radości z czytania lektury w obcym języku.
Treści zawarte w programie wprowadzają w świat ludzi mówiących językiem angielskim na całym świecie. I dlatego mapa świata oraz mapy krajów anglojęzycznych są niezbędnym elementem zajęć. Materiały wizualne uzupełniają teksty do czytania i słuchania.
Pragnieniem autorki programu jest, aby uczniowie realizując program stopniowo rozwijali umiejętność czytania i rozumienia jednocześnie zdobywali wiedzę interdyscyplinarną.
Odbiorca programu
Odbiorcami treści nauczania zawartych w tym programie są uczniowie z klas IV –VI szkoły podstawowej w Rybnej. Optymalna liczba uczniów w grupie to 12.
Czas realizacji programu
Program przeznaczony jest do realizacji w ciągu jednego roku szkolnego w wymiarze jednej godziny lekcyjnej tygodniowo w ramach zajęć dodatkowych. Przewidziana jest kontynuacja programu w latach następnych.
Cele nauczania
Cele ogóle
Ogólne cele programu zakładają:
- rozwijanie ciekawości poznawczej uczniów
- rozwijanie w uczniach otwartości i ciekawości wobec innych kultur
- rozwijanie umiejętności współpracy w grupie
- zachęcanie do używania języka angielskiego, przez zapewnienie
uczniom możliwości stosowania języka jako narzędzia przy realizacji
różnych projektów
- zachęcanie do czytelnictwa
- zachęcanie do korzystania ze słowników i encyklopedii, Internetu w
celu uzyskania informacji.
Cele szczegółowe
Podniesienie kompetencji językowych uczniów w zakresie:
- sprawności czytania: poprawna wymowa w zakresie poznanego
materiału językowego , płynność, czytanie ze zrozumieniem
- mówienia: formułowanie krótkich wypowiedzi, poprawna
wymowa w zakresie poznanego materiału językowego
- słuchania ze zrozumieniem: rozumienie ogólnego sensu
prostych wypowiedzi, wyszukiwanie szczegółowych informacji
w prostych tekstach.
Realizacja przedstawienia szkolnego w języku angielskim.
Realizacja konkursu kolęd angielskich.
Wzbogacenie wiadomości na temat historii, geografii, zwyczajów
i życia w wybranych krajach anglojęzycznych.
Wzbogacenie biernego i czynnego zasobu słownictwa.
Treści nauczania
Treści nauczania programu oparte są o treści kulturowe przewidziane dla II etapu edukacyjnego i stanowią jego poszerzenie. Treści nauczania zawarte są w:
materiałach dydaktycznych Teacher’s Club wydanych przez wydawnictwo Pearson Longman w latach:
2007 – czytanie ze zrozumieniem – dotyczące tematów: Sports,
School, Museums, Festivals and Celebrations, Environment, Travel,
Amazing People.
2008 – The World of English – gra planszowa
2009 – The United Kingdom, Postcards from the UK, What I like
in London, The young royals, Traditional festivals, New ...