Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SCENARIUSZ LEKCJI WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
Temat lekcji: Sprawdzian z biegu na 60 m, ze startu niskiego.
Miejsce zajęć: boisko szkolne
Liczba ćwiczących: ...............
Data: 08.06.2010r.
Prowadzący: Janina Miciak
ZADANIA SZCZEGÓŁOWE Z ZAKRESU:
1. Postawy (usamodzielnianie ucznia)
bezpiecznie ćwiczy zwracając uwagę na współćwiczącego,
dokładnie wykonuje ćwiczenia stosując się do poleceń nauczyciela,
2. Wiadomości – uczeń:
wymienia prawidłową terminologię stosowaną w biegach sprinterskich,
wyjaśnia jak prawidłowo wykonać start niski,
3. Umiejętności – uczeń:
samodzielnie dokonuje pomiaru czasu,
zachowuje zasadę „ fair play”,
wykonuje star niski,
4. Zdolności motoryczne – uczeń:
rozwija koordynację ruchową,
kształtuje szybkość i siłę MM nóg,
Ścieżki edukacyjne: prozdrowotna
METODY REALIZACJI ZADAŃ RUCHOWYCH: metoda ścisła, metoda bezpośredniej celowości ruchu, metoda zabawowo- klasyczna, pogadanka,
FORMY ORGANIZACYJNE: szereg, para, luźna gromadka, koło, rząd,
ŚRODKI DYDAKTYCZNE: stoper, gwizdek, piłka, bloki,
Tok lekcji i rodzaje zadań
Nazwa i opis ćwiczenia lub zabawy
Czas
Metody, formy oraz wskazówki organizacyjno- metodyczne
Część wstępna – 12 minut
1. Czynności organizacyjno- porządkowe.
2. Przygotowanie do wysiłku.
3. Zabawa ruchowa kształtująca szybkość.
Zbiórka, przywitanie, sprawdzenie obecności i przygotowania ćwiczących do zajęć. Przedstawienie tematu lekcji i uzasadnienie potrzeby jej realizacji. Sprawdzenie sprzętu i przyborów do ćwiczeń.
Rozgrzewka:
Trucht wokół stadionu, w biegu obustronne krążenia RR do przodu , do tyłu naprzemianstronnie, bieg ze skrętoskłonem w prawo, w lewo, cwał bokiem. Bieg z podskokami ze wznoszeniem przeciwnej ręki do nogi w górę. Marsz, zatrzymanie, przysiad (pow. kilka razy). Krążenie bioder w lewo, w prawo, trucht z przyśpieszeniem i zwolnieniem (kilka razy). Skłony tułowia do przodu, do boku, na przemian raz do prawej raz do lewej nogi. Marsz, wspięcie na palce nie odrywając ich od podłoża, pięty dokładnie opuszczać. W parach, opierając się jedną ręką na barku współćwiczącego, wykonać obszerne, luźne wymachy NN we wszystkich kierunkach. Skip A i C.
Berek ze zmianą
Zawodnicy ustawiają się na obwodzie koła w odstępach co 2-3 kroki. Kolejno odliczają, każdy zapamiętuje swój numer. Na zewnątrz koła wychodzą dwaj zawodnicy: z nr 1 – uciekający, z nr 2- goniący (berek) i na sygnał prowadzącego rozpoczynają pościg. Każdy w dowolnym momencie może wbiec do środka koła i wywołać do zmiany numer zawodnika z koła. Nowi zawodnicy spełniają role swoich poprzedników. Gdy berek złapie uciekającego, zamieniają się rolami. Wyróżnia się zawodników, którzy nie dali się złapać lub dogonili uciekającego.
2 min
3 min
5 min
pogadanka, szereg, prowadzi nauczyciel,
metoda bezpośredniej celowości ruchu, metoda naśladowcza ścisła,
luźna gromadka, koło,
pary,
metoda zabawowo-klasyczna, koło,
przybory i urządzenia zbędne, dowolna liczba uczestników,
Część główna – 28 minut ...