Dodaj publikację
Autor
Janina Miciak
Data publikacji
2012-05-22
Średnia ocena
0,00
Pobrań
84

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Scenariusz lekcji wychowania fizycznego.
 Pobierz (docx, 20,5 KB)

Podgląd treści

SCENARIUSZ LEKCJI WYCHOWANIA FIZYCZNEGO

PIŁKA KOSZYKOWA

Temat lekcji: Nauka kozłowania piłki P i L ręką w miejscu,

w marszu i w biegu.

Prowadzący: Janina Miciak

Data: ....................... Klasa: IV, Liczba uczniów ..............

Miejsce ćwiczeń: sala gimnastyczna

Czas: 45 minut

ZADANIA SZCZEGÓŁOWE Z ZAKRESU:

1. Postawy (usamodzielnianie ucznia):

bezpiecznie ćwiczy zwracając uwagę na współćwiczącego,

bierze aktywny udział w lekcji,,

2. Wiadomości – uczeń:

wymienia prawidłową terminologię elementów technicznych kosza,

wylicza jakie są rodzaje kozłowania,

wyjaśnia wpływ aktywności fizycznej na swoje zdrowie,

3. Umiejętności – uczeń potrafi:

kozłuje P i L ręką ze zmianą tempa,

- kozłuje ze zmianą kierunku,

4. Zdolności motoryczne – uczeń:

rozwija szybkość, zwinność, wytrzymałość,

poprawia koordynacje ruchową,

5. Ścieżki edukacyjne:

prozdrowotna, bezpieczeństwo podczas zabaw i ćwiczeń ruchowych,

METODY REALIZACJI ZADAŃ RUCHOWYCH:

metoda bezpośredniej celowości ruchu, metoda zadaniowa ścisła, metoda zabawowa - klasyczna, pokaz- objaśnienie - ćwiczenie,

FORMY ORGANIZACYJNE LEKCJI:

koło, rzędy, pary, szereg, luźna gromadka, zespoły,

ŚRODKI DYDAKTYCZNE (pomoce, sprzęt):

piłki do koszykówki, pachołki, gwizdek,

Literatura: Sieniek Cz., „Metodyka nauczania techniki w koszykówce”, Starachowice 2000.

Tok lekcji i rodzaje zadań

Nazwa i opis ćwiczenia lub zabawy

Czas

Metody i formy organizacyjne

Wskazówki

organiz.

metodyczne

Część wstępna – 12 minut

1. Czynności organizacyjno-porządkowe.

Zbiórka, raport, przywitanie, sprawdzenie obecności i przygotowanie ćwiczących. Kontrola miejsca ćwiczeń.

3 min

zbiórka w szeregu, metoda zadaniowa ścisła,

prowadzi nauczyciel, dzieci ustawiają się w szeregu,

2. Podanie celu lekcji.

Zadanie główne do realizacji. Nauka kozłowania P i L ręką w miejscu, w marszu i w biegu.

1 min

pogadanka,

3. Przygotowanie do realizacji zadania.

Rozgrzewka:

Stopniowe zwiększanie aktywności ruchowej.

1. P.w. w rozkroku krążenia głowy , ramion, bioder. Skłony do boku, w przód, skrętoskłony.

2. Swobodny trucht dookoła sali, w truchcie unoszenie ramion w górę, opuszczenie ramion z lekkim przyśpieszeniem.

3. W truchcie krążenia ramion symetrycznie, naprzemian stronne do przodu do tyłu, rozgrzanie nadgarstków.

4.Bieg ze skłonem raz z prawej raz z lewej strony z dotknięciem podłoża.

5. Bieg z podskokami i ze wznoszeniem na przemian ramion w górę – 10 sek.

6. Skip ABC.

7. Bieg krokiem odstawno – dostawnym.

8. Podpór tyłem – ruch w przód.

9. Podpór przodem – skoki „żabki”.

10. Podpór przodem – wypady nóg.

11.Rozkrok- naprzemian stronne wymachy wyprostowanego ramienia w górę ze wspięciem na palce stóp – 6 pow.

12. Rozkrok- skłony tułowia w przód - 3 pow.

13.Szeroki wypad w bok, najpierw w prawo, następnie w lewo z pogłębieniem ugięcia w kolanie nogi wypadowej. Dłonie oparte na udzie- po 5 powtórzeń na każdą nogę.

14. W wypadzie w przód ...