Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN PRACY DYDAKTYCZNEJ Z PLASTYKI DLA KL. IV
W ROKU SZKOLNYM 2011/2012
Tygodniowy wymiar godzin: 1
Numer i nazwa programu: 1/V/2011
Opracowanie: Anna Sołtys
nauczyciel plastyki w Szkole Podstawowej nr * w Ełku
LP
Temat zajęć
Liczba godzin
Wymagania programowe
Środki dydaktyczne
Uwagi
Podstawowe
Uczeń:
Ponadpodstawowe
Uczeń:
1
Omówienie wymagań przedmiotowych z plastyki.
1
-zapoznaje się z ogólnymi wymaganiami i kryteriami ocen na lekcjach plastyki,
2
Mazury w moich oczach- kolaż.
1
-dowiaduje się czym charakteryzuje się technika kolażu,
-stosuje technikę kolażu,
-zachowuje zgodność wypowiedzi plastycznej z tematem (nawiązanie do regionu Mazur),
-wykonuje samodzielnie zadanie plastyczne,
-zachowuje logikę kompozycji,
-dba o estetykę swojej pracy,
-omawia technikę wybraną przez siebie,
-w sposób innowacyjny łączy różne techniki i materiały, wzbogacając wyraz plastyczny pracy,
-w twórczy sposób wykonuje pracę plastyczną,
-blok kolorowy lub biały, klej, nożyczki, farby, kredki, inne materiały plastyczne w zależności od pomysłu na ich zastosowanie w pracy,
3
Zaproszenie do sztuki. Czym się zajmują sztuki plastyczne?
2
-wie, jakie formy twórczości człowieka wchodzą w skład sztuk plastycznych,
-sporządza notatkę i dba o estetykę zapisu,
-potrafi zdefiniować pojęcie „sztuka”,
-wymienia dziedziny działalności człowieka związane ze sztuka i sztukami plastycznymi oraz je charakteryzuje,
4
Wspomnienie z wakacji. Rysunek.
1
-stosuje technikę rysunku,
-w wykonaniu pracy plastycznej zwraca uwagę na zawarcie w niej tematyki związanej z wakacjami,
-zachowuje zgodność wypowiedzi plastycznej z tematem,
-wykonuje samodzielnie zadanie plastyczne,
-zachowuje logikę kompozycji,
-dba o estetykę swojej pracy,
-omawia technikę wybraną przez siebie,
-w twórczy sposób wykonuje pracę plastyczną,
-blok rysunkowy, kredki/pastele,
5
Moje imię. Barwy czyste podstawowe i pochodne.
Wycinanka.
1
-wymienia barwy podstawowe i pochodne,
-wie, co to są barwy czyste,
-wskazuje barwy czyste w najbliższym otoczeniu,
-rozpoznaje wśród barw barwy podstawowe i pochodne,
-podaje sposoby otrzymywania poszczególnych barw pochodnych,
-dobiera wymyślony przez siebie charakter czcionki,
-wykonuje samodzielnie zadanie plastyczne,
-zachowuje logikę kompozycji,
-zachowuje zgodność wypowiedzi plastycznej z tematem,
-dba o estetykę swojej pracy,
-poszukuje w działaniach plastycznych zestawień kontrastowych w grupie barw czystych,
-dobiera barwy wg wskazówek nauczyciela (jedna kartka w kolorze podstawowym, druga w kolorze pochodnym),
-omawia swoimi słowami pojęcia: nadawca, odbiorca,
-ustala sposób rozwiązywania zadania oraz prezentacji tego rozwiązania,
-analizuje wyniki i ocenia ich sensowność,
-w twórczy sposób wykonuje pracę plastyczną,
-papier w dwóch kolorach (podstawowym i pochodnym), klej, nożyczki,
6
a)Nad stawem/Żaby lubią niezapominajki/Zielona rodzina.(od żółtej do niebieskiej)
b)Przybysze z Krainy Ognia/Podróż do wnętrza Ziemi/Ogniste ptaki.(od żółtej do czerwonej ...