Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Iwona Wójcik
Konspekt zajęć otwartych w klasie I b
Temat : Wprowadzenie liczby 6.
Cele: - uczeń przelicza elementy zbioru
- wskazuje zbiory 6-elementowe
- tworzy zbiory 6-elementowe
- ustala równoliczność zbiorów
- zapisuje cyfrę 6
- rozwija spostrzegawczość
Środki dydaktyczne: obrazki z domkami, kostki i plansze do gry „Bingo”, lizak z liczbami,
liczmany ( kartoniki z misiami, lalkami, owocami), Matematyka cz.1 s.58,
plansza z cyfrą 6
Metody: praktycznego działania, m. eksponująca, m. aktywizująca
Formy: zbiorowa, grupowa, indywidualna
Przebieg zajęć
Ćwiczenia wprowadzające liczbę 6 - przeliczanie, doliczanie, odliczanie
Przeliczanie domków przypiętych do tablicy (w zakresie 5)
Tworzenie na ławce zbioru równolicznego do zbioru na tablicy – układanie kartoników z misiami
Tworzenie na tablicy równolicznego zbioru misiów, przeliczanie
Powiększenie zbioru domków o 1, przeliczanie
Porównanie z liczebnością zbioru misiów, następnie powiększenie zbioru misiów o 1
Stopniowe pomniejszanie zbioru misiów o 1 (każdy uczeń indywidualnie na ławce)
Pokazywanie 6 palców
Szukanie w sali zbiorów 6-elementowych
2. Liczba 6 w aspekcie porządkowym ( na tablicy rysunki domów)
Wskaż 4. domek z prawej strony, 5. domek z lewej strony.
W którym domku są 4 okna? Ile okien ma domek, który stoi między czwartym i szóstym domkiem?
W którym domu jest najwięcej okien? W którym jest najmniej okien?
Porządkowanie zbiorów – ustawianie domów wg. zwiększającej się liczby okien.
Doliczanie do 6, odliczanie – Architekt zaprojektował osiedle domów. Każdy powinien mieć 6 okien. Niestety wstawiono niewłaściwą liczbę okien. Doklej brakujące okna lub odklej niepotrzebne.
Zabawa ruchowa na korytarzu szkolnym „Kółeczka” – dzieci swobodnie spacerują, a gdy nauczyciel podniesie lizak z wybraną cyfrą (2-6) dzieci szybko tworzą kółeczka składające się z takiej samej liczby osób.
Pokaz pisania cyfry 6 przez nauczyciela, pisanie przez uczniów w powietrzu, palcem na ławce, na tablicy.
Pisanie cyfry 6 po śladzie – M1 s. 58
Gra planszowa „Bingo” – zabawa w parach. Utrwalanie znajomości liczb 1 – 6.
Liczenie klocków na ilustracji, kolorowanie 6 klocków w każdej figurze – M1 – s.58
W domu: Narysowanie w zeszycie zbioru 6-elementowego, pisanie liczby 6.