Dodaj publikację
Autor
Michał Budziński
Data publikacji
2012-05-29
Średnia ocena
0,00
Pobrań
38

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Scenariusz zajęć.
 Pobierz (docx, 28,1 KB)

Podgląd treści

SCENARIUSZ ZAJĘĆ

Prowadzący: Michał Budziński

Data przeprowadzenia zajęć: 06.04.2011

Temat: Gdy potrzebna jest pomoc? – przypominamy znaczenie służb ratowniczych i mundurowych

Cel główny:

Przypomnienie charakteru i znaczenia pracy służb ratowniczych i mundurowych

Cele operacyjne:

Uczeń:

Orientuje się do kogo się zwrócić w razie wypadku

Posługuje się telefonem w celu wezwania pomocy

Potrafi ułożyć wyraz z rozsypani literowej

Metody pracy:

Pogadanka

Ćwiczenia praktyczne

Formy pracy:

Indywidualna

Grupowa

Przebieg zajęć:

Powitanie

Wprowadzenie do tematu zajęć – uczniowie podzieleni na pary otrzymują litery, z których należy ułożyć wyraz (nazwy służb ratowniczych i mundurowych)

Uczniowie otrzymują około 5 minut na zastanowienie się i wypisanie czym zajmują się poszczególne służby ratownicze i mundurowe

Przedstawiciel każdej pary czyta co napisała jego grupa

Wspólna rozmowa na temat zadań, które wykonują poszczególne służby

Wspólne przypomnienie sobie co należy powiedzieć przez telefon by wezwać pomoc i pod jaki numer należy zadzwonić

Chętni uczniowie wykonują „telefon” na pogotowie

Podsumowanie zajęć

Zakończenie zajęć