Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Prowadzący: Michał Budziński
Data przeprowadzenia zajęć: 06.04.2011
Temat: Gdy potrzebna jest pomoc? – przypominamy znaczenie służb ratowniczych i mundurowych
Cel główny:
Przypomnienie charakteru i znaczenia pracy służb ratowniczych i mundurowych
Cele operacyjne:
Uczeń:
Orientuje się do kogo się zwrócić w razie wypadku
Posługuje się telefonem w celu wezwania pomocy
Potrafi ułożyć wyraz z rozsypani literowej
Metody pracy:
Pogadanka
Ćwiczenia praktyczne
Formy pracy:
Indywidualna
Grupowa
Przebieg zajęć:
Powitanie
Wprowadzenie do tematu zajęć – uczniowie podzieleni na pary otrzymują litery, z których należy ułożyć wyraz (nazwy służb ratowniczych i mundurowych)
Uczniowie otrzymują około 5 minut na zastanowienie się i wypisanie czym zajmują się poszczególne służby ratownicze i mundurowe
Przedstawiciel każdej pary czyta co napisała jego grupa
Wspólna rozmowa na temat zadań, które wykonują poszczególne służby
Wspólne przypomnienie sobie co należy powiedzieć przez telefon by wezwać pomoc i pod jaki numer należy zadzwonić
Chętni uczniowie wykonują „telefon” na pogotowie
Podsumowanie zajęć
Zakończenie zajęć