Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Przeprowadzonych w klasie I – III gimnazjum dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym – Powiatowy Zespół Szkół i Placówek Specjalnych w Bolesławcu.
Data: 29.11.2011 r.
Jednostka lekcyjna: Funkcjonowanie w środowisku
Czas: 45 minut
Temat: Owoce i warzywa w zimie – omówienie sposobów przechowywania owoców i warzyw w zimie.
Prowadzący zajęcia: mgr Michał Budziński
Cele ogólne:
Poznanie sposobów przechowywania warzyw i owoców zimą
Rozwijanie słownictwa związanego z warzywami i owocami
Poznanie różnych sposobów przetwarzania warzyw
Cele szczegółowe:
Uczeń:
Poznał różne sposoby przetwarzania warzyw i owoców
Zna nazwy najpopularniejszych warzyw i owoców
Rozumie konieczność odpowiedniego przechowywania owoców i warzyw w zimie
Samodzielnie rozwiąże krzyżówkę związaną z warzywami
Elżbieta , Joanna , Tomasz , Kamila , Grzegorz , Bartosz
Rozwiąże krzyżówkę związaną z warzywami z pomocą nauczyciela:
Tomasz , Andrzej , Damian
Ułoży rozsypywankę literową:
Elżbieta , Joanna , Kamila , Grzegorz , Bartosz
Ułoży rozspywankę sylabową:
Andrzej , Tomasz , Damian , Tomasz
Metody:
Słowna
Poglądowa
Praktyczna
Formy pracy:
Grupowa
Indywidualna
Przebieg zajęć:
Powitanie
Sprawdzenie obecności
Wprowadzenie w temat. Rozmowa na temat warzyw i owoców.
Wypowiedzi uczniów na temat sposobów przechowywania warzyw i owoców w czasie zimy w ich domach.
Każdy z uczniów dostaje za zadanie ułożyć z rozsypani literowej / sylabowej jedno zdanie / wyraz temat poznanych wcześniej sposobów przechowywania owoców i warzyw.
Rozwiązywanie krzyżówki z hasłami związanymi z owocami i warzywami. Wspólne odczytanie i omówienie hasła.
Podsumowanie zajęć
Zakończenie zajęć
Prowadzący zajęcia:
mgr Michał Budziński