Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
KONSPEKT LEKCJI
NA ZAJĘCIA KOŁA TECHNICZNEGO
Temat: WYKONANIE POMOCY DYDAKTYCZNYCH NA LEKCJĘ MATEMATYKI.
CELE OPERACYJNE :
uczeń potrafi rozróżniać różne rodzaje brył,
uczeń potrafi budować z wykałaczek bryły ,
uczeń potrafi zbudować z papierowych rurek szkielet kopuły geodezyjnej.
CELE WYCHOWAWCZE:
uczeń potrafi współpracować w grupie,
umiejętność zacieśniania pozytywnych więzi międzyludzkich,
wyrabianie u uczniów potrzeby dokładności i estetki wykonywanej pracy,
METODY:
ćwiczenia praktyczne i prezentacja wykonanych brył
FORMY PRACY:
praca w parach i grupowa
POMOCE DYDAKTYCZNE:
wykałaczki różnej wielkości, plastelina, biały papier A4, zszywacz i taśma klejąca.
CZYNNOŚCI PORZĄDKOWO - ORGANIZACYJNE:
powitanie uczniów
przygotowanie ,,warsztatu’’ pracy
sprawdzenie listy obecności
podanie tematu i celu lekcji.
CZĘŚĆ WŁAŚCIWA LEKCJI.
Nauczyciel dzieli uczniów na trzy grupy.
Każda grupa otrzymuje kartę pracy.
Grupa wykonuje i prezentuje bryły.
Ćwiczenia z kinezjologii edukacyjnej: ruchy naprzemienne i leniwa ósemka.
Nauczyciel omawia kolejne zadanie do wykonania tj. budowa kopuły geodezyjnej.
Podsumowanie lekcji i ocena zaangażowania uczniów w rozwiązywanie problemów, samodzielność i współdziałanie w grupie.
Podanie niezbędnych narzędzi i materiałów na kolejne zajęcia.
Zakończenie zajęć i pożegnanie uczniów.
KARTA PRACY
ĆWICZENIE 1
Grupa I
Zbuduj z wykałaczek i plasteliny :
Sześcian,
Ośmiościan
Grupa II
Zbuduj z wykałaczek i plasteliny :
Prostopadłościan,
Czworościan
Grupa III
Zbuduj z wykałaczek i plasteliny :
Ostrosłup trójkątny
Ostrosłup czworokątny
ĆWICZENIE 2
Instrukcja dla wszystkich uczniów:
Zrolujcie kartkę A4, nawijając ją na ołówek po przekątnej ( z jednego rogu do drugiego).
Trzymając rurkę z papieru w jednej ręce, drugą ręką delikatnie wyjmij ołówek. Użyjcie kawałek taśmy do sklejenia rurek, tak żeby się nie rozwijały.
Będziecie potrzebowali 30 takich rurek.
Wszystkie rurki złączcie zszywaczem tworząc kopułę geodezyjną.