Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA STAŻYSTY NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO
Paulina Wasilewska
Nauczyciel świetlicy
Szkoła Podstawowa nr 3 im. Leona Kruczkowskiego
w Choszcznie
Opiekun stażu: mgr Elżbieta Gawron
Data rozpoczęcia stażu: 1 września 2011 r.
Czas trwania stażu: 9 miesięcy
Posiadane kwalifikacje:
• ukończone studia licencjackie na kierunku Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza
w Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej w Gorzowie Wlkp. w latach 2006-2009;
• ukończone studia licencjackie na kierunku Administracja Europejska w Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej w Gorzowie Wlkp. w latach 2006-2009;
• ukończone studia magisterskie na kierunku Administracja na Uniwersytecie Szczecińskim w latach 2009-2011.
Cel główny: uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego.
Cele szczegółowe:
• zapoznanie z zasadami funkcjonowania, organizacją, jak również zadaniami realizowanymi przez szkołę;
• zapoznanie z dokumentacją szkoły;
• nabycie umiejętności prowadzenia dokumentacji obowiązującej w świetlicy szkolnej;
• podnoszenie kwalifikacji zawodowych poprzez udział w dostępnych szkoleniach, również poprzez samokształcenie w tym zakresie;
• doskonalenie warsztatu pracy poprzez obserwację zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu;
• doskonalenie warsztatu poprzez samodzielne prowadzenie zajęć, następnie ich omówienie z opiekunem stażu;
• pogłębianie oraz utrzymywanie kontaktu z nauczycielami pracującymi w placówce oraz rodzicami uczniów uczęszczających do świetlicy szkolnej;
• pomoc uczniom w nauce oraz wyrównywanie braków szkolnych;
• wspieranie aktywności twórczej dzieci;
• właściwe opracowanie konspektów zajęć i scenariuszy imprez pozalekcyjnych;
Znajomość organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły w której
nauczyciel odbywał staż (§ 6 ust 2 pkt 1)
|Lp. |Zadania |Formy realizacji |Dowody realizacji |Termin realizacji|
|1. | | | | |
| |Poznanie |Analiza przepisów prawa oświatowego |Zatwierdzony plan rozwoju zawodowego |wrzesień |
| |procedury awansu zawodowego |dotyczących rozwoju zawodowego nauczycieli. |nauczyciela stażysty | |
| | |Zapoznanie się z zapisami | | |
| | |w Karcie Nauczyciela oraz rozporządzeniem MEN| | |
| | | | | |
| | |w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego | | |
| | |przez nauczycieli | | |
|2. | | | | |
| |Poznanie zasad |Analiza dokumentacji szkoły: |Prawidłowo prowadzona dokumentacja, |wrzesień |
| |funkcjonowania |- Statut Szkoły; |notatki własne | |
| |i organizacji zadań szkoły, |- Wewnątrzszkolny System Oceniania; | | |
| |dokumentacja szkolna |- Regulamin Świetlicy; | | |
| | |- Regulamin ucznia dojeżdżającego i | | |
| | |dowożonego do Szkoły Podstawowej nr 3 | | |
| | |w Choszcznie; | | |
| | |- Program Wychowawczy Szkoły; | | |
| | |- Ewakuacja – instrukcja dla Szkoły | | |
| | |Podstawowej nr 3 | | |
| | |w Choszcznie; | | |
| | |- Zakres obowiązków nauczyciela świetlicy. | | |
| | | | | |
| | |Zapoznanie się ze sposobem prowadzenia | | |
| | |obowiązującej | | |
| | |w szkole dokumentacji (dziennik zajęć w | | |
| | |świetlicy, dziennik obecności, karty zgłoszeń| | |
| | |do świetlicy) | | |
|3. | | | | |
| |Zapoznanie |Analiza i przyswojenie szkolnych przepisów |Notatki własne, działanie zgodnie |wrzesień |
| |z zasadami BHP |BHP, regulaminów, np. dyżurów nauczycielskich|z obowiązującymi zasadami, | |
| | |itp. |przestrzeganie regulaminów | |
|4. | | | | |
| |Nawiązanie współpracy |Bezpośrednia rozmowa, ustalenie zasad pracy, |Działanie zgodnie |wrzesień - |
| |z opiekunem stażu |obowiązków. |z ustalonymi zasadami pracy, |czerwiec |
| | |Współpraca przy gromadzeniu dokumentacji |współpraca oparta na obserwacji, | |
| | |stażu. |wymianie spostrzeżeń. Sporządzone | |
| | | |notatki | |
| | |Konsultacje. |i uwagi odnoszące się do hospitowanych| |
| | |Hospitacje zajęć. |zajęć prowadzonych ...