Dodaj publikację
Autor
Paulina Wasilewska
Data publikacji
2012-05-29
Średnia ocena
0,00
Pobrań
14

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela stażysty.
 Pobierz (doc, 80,0 KB)

Podgląd treści


PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA STAŻYSTY NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO

Paulina Wasilewska

Nauczyciel świetlicy
Szkoła Podstawowa nr 3 im. Leona Kruczkowskiego
w Choszcznie

Opiekun stażu: mgr Elżbieta Gawron
Data rozpoczęcia stażu: 1 września 2011 r.
Czas trwania stażu: 9 miesięcy

Posiadane kwalifikacje:
• ukończone studia licencjackie na kierunku Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza
w Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej w Gorzowie Wlkp. w latach 2006-2009;
• ukończone studia licencjackie na kierunku Administracja Europejska w Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej w Gorzowie Wlkp. w latach 2006-2009;
• ukończone studia magisterskie na kierunku Administracja na Uniwersytecie Szczecińskim w latach 2009-2011.

Cel główny: uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego.

Cele szczegółowe:
• zapoznanie z zasadami funkcjonowania, organizacją, jak również zadaniami realizowanymi przez szkołę;
• zapoznanie z dokumentacją szkoły;
• nabycie umiejętności prowadzenia dokumentacji obowiązującej w świetlicy szkolnej;
• podnoszenie kwalifikacji zawodowych poprzez udział w dostępnych szkoleniach, również poprzez samokształcenie w tym zakresie;
• doskonalenie warsztatu pracy poprzez obserwację zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu;
• doskonalenie warsztatu poprzez samodzielne prowadzenie zajęć, następnie ich omówienie z opiekunem stażu;
• pogłębianie oraz utrzymywanie kontaktu z nauczycielami pracującymi w placówce oraz rodzicami uczniów uczęszczających do świetlicy szkolnej;
• pomoc uczniom w nauce oraz wyrównywanie braków szkolnych;
• wspieranie aktywności twórczej dzieci;
• właściwe opracowanie konspektów zajęć i scenariuszy imprez pozalekcyjnych;

Znajomość organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły w której
nauczyciel odbywał staż (§ 6 ust 2 pkt 1)

|Lp. |Zadania |Formy realizacji |Dowody realizacji |Termin realizacji|
|1. | | | | |
| |Poznanie |Analiza przepisów prawa oświatowego |Zatwierdzony plan rozwoju zawodowego |wrzesień |
| |procedury awansu zawodowego |dotyczących rozwoju zawodowego nauczycieli. |nauczyciela stażysty | |
| | |Zapoznanie się z zapisami | | |
| | |w Karcie Nauczyciela oraz rozporządzeniem MEN| | |
| | | | | |
| | |w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego | | |
| | |przez nauczycieli | | |
|2. | | | | |
| |Poznanie zasad |Analiza dokumentacji szkoły: |Prawidłowo prowadzona dokumentacja, |wrzesień |
| |funkcjonowania |- Statut Szkoły; |notatki własne | |
| |i organizacji zadań szkoły, |- Wewnątrzszkolny System Oceniania; | | |
| |dokumentacja szkolna |- Regulamin Świetlicy; | | |
| | |- Regulamin ucznia dojeżdżającego i | | |
| | |dowożonego do Szkoły Podstawowej nr 3 | | |
| | |w Choszcznie; | | |
| | |- Program Wychowawczy Szkoły; | | |
| | |- Ewakuacja – instrukcja dla Szkoły | | |
| | |Podstawowej nr 3 | | |
| | |w Choszcznie; | | |
| | |- Zakres obowiązków nauczyciela świetlicy. | | |
| | | | | |
| | |Zapoznanie się ze sposobem prowadzenia | | |
| | |obowiązującej | | |
| | |w szkole dokumentacji (dziennik zajęć w | | |
| | |świetlicy, dziennik obecności, karty zgłoszeń| | |
| | |do świetlicy) | | |
|3. | | | | |
| |Zapoznanie |Analiza i przyswojenie szkolnych przepisów |Notatki własne, działanie zgodnie |wrzesień |
| |z zasadami BHP |BHP, regulaminów, np. dyżurów nauczycielskich|z obowiązującymi zasadami, | |
| | |itp. |przestrzeganie regulaminów | |
|4. | | | | |
| |Nawiązanie współpracy |Bezpośrednia rozmowa, ustalenie zasad pracy, |Działanie zgodnie |wrzesień - |
| |z opiekunem stażu |obowiązków. |z ustalonymi zasadami pracy, |czerwiec |
| | |Współpraca przy gromadzeniu dokumentacji |współpraca oparta na obserwacji, | |
| | |stażu. |wymianie spostrzeżeń. Sporządzone | |
| | | |notatki | |
| | |Konsultacje. |i uwagi odnoszące się do hospitowanych| |
| | |Hospitacje zajęć. |zajęć prowadzonych ...