Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
REALIZACJA GIMNAZJALNEGO PROJEKTU EDUKACYJNEGO PRZEZ DZIECI UPOŚLEDZONE UMYSŁOWO W STOPNIU UMIARKOWANYM I ZNACZNYM
1.Karta projektu- podstawowe informacje.
| | | |
|1. |Temat projektu: |„ Jak kultywować tradycje Świąt Wielkanocnych?” |
|2. |Zespół uczniowski: | |
| | |Paulina G. - kl. I |
| | |Mateusz M. - kl. I |
| | |Anna W. - kl. I |
| | |Kamil K.- kl. I |
| | |Szymon M. - kl. I |
|3. |Nauczyciel - opiekun |Karina Woźniak |
|4. |Problem |Jak kultywować tradycje Świąt Wielkanocnych? |
2.Określenie celów projektu i zaplanowanie etapów realizacji
• Cele główne:
- budzenie zainteresowań przygotowaniami świątecznymi
- omówienie zwyczajów świątecznych panujących w naszym regionie
- wzbogacanie słownika uczniów w pojęcia i zwroty związane z tradycjami świątecznymi
• Planowanie etapów realizacji projektu
|Główne zadania |Działania |Terminy |Uwagi |
|Przybliżenie tematyki projektu |Oglądanie ilustracji, obrazów i stron internetowych o tematyce |11.04.2011 | |
| |świątecznej, wyszukiwanie wzorów kartek świątecznych, treści życzeń, |13.04.2011 | |
| |itp | | |
|Poznanie nowych technik zdobienia|Pisanki, kraszanki - zdobienie jajek kolorowymi sznureczkami z bibuły|14.04.2011 |Fot.1 |
|jajek i pisanek |oraz malowanie metodą decoupage |16.04.2011 |Fot.2 |
|Stroiki świąteczne |Pomysły na świąteczny stroik – „burza mózgów”. |18.04.2011 |Fot.4 |
| |- sianie zboża w doniczkach | | |
| |- łączenie elementów dekoracyjnych | |Fot.3 |
| |w całość | | |
|Dekorowanie stołu świątecznego |Uczenie: |30.03.2011 | |
| |- prasowania obrusów, | | |
| |- układania sztućcy i talerzy, | | |
| |- układanie elementów dekoracyjnych na | |Fot.5 |
| |stole | | |
|Nauka składania serwetek |Zapoznanie z nowymi technikami składania ozdobnych serwetek na stół. |04.04.2011 | |
|Potrawy świąteczne |Wyszukiwanie przepisów w Internecie |21.03.2011 | |
| |i książkach kucharskich. |23.03.2011 | |
| |Tworzenie własnej książki z ciekawymi, prostymi przepisami. | | |
|„Babka wielkanocna” |Pieczenie „Babki wielkanocnej” ( czytanie przepisu na babkę, |30.03.2011 |Fot.6 |
| |przygotowanie produktów i narzędzi do pracy, odmierzanie ilości | |Fot.7 |
| |produktów podanych w przepisie, łączenie składników, pieczenie). | |Fot.8 |
| |Degustacja ciasta. | | |
| | | | |
| | | |Fot.9 |
|Sałatka warzywna. |Przygotowanie sałatki na stół świąteczny: |06.04.2011 | |
| |- mycie, obieranie warzyw, gotowanie, krojenie, łączenie składników, | | |
| |przyprawy). Dekorowanie potrawy i jej degustacja. | | |
|Projekcja filmu |Oglądanie filmu z taśmy video: „Zmartwychwstanie Jezusa” – omówienie|23.03.2011 | |
| |treści filmu. | | |
|Kartki świąteczne |Projektowanie wzoru kartki świątecznej. |11.04.2011 | |
| |Kopiowanie elementów z wykorzystaniem szablonów, łączenie według |13.04.2011 | |
| |podanego wzoru, ze szczególnym zwróceniem uwagi na estetykę pracy. | | |
• Konsultacje z nauczycielem.
Uczniowie biorący udział w projekcie uczęszczają do gimnazjum dla uczniów upośledzonych w stopniu umiarkowanym i znacznym, dlatego też wszystkie działania, w których uczestniczą są nadzorowane i kontrolowane przez opiekunów projektu.
3.Publiczne przedstawienie rezultatów projektu
|Temat |Termin prezentacji |Miejsce prezentacji |Odbiorcy |Uwagi |
|Degustacja przygotowanych potraw: | | |Uczniowie gimnazjum | |
|- „Babka wielkanocna” |31.03.2011 |SOSW |i szkoły przysposabiającej |Fot ...