Dodaj publikację
Autor
Magdalena Rokicka
Data publikacji
2012-05-29
Średnia ocena
0,00
Pobrań
139

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Program pozalekcyjnych zajęć sportowych.
 Pobierz (doc, 41,5 KB)

Podgląd treści

PROGRAM POZALEKCYJNYCH
ZAJĘĆ SPORTOWYCH

PIŁKA RĘCZNA DZIEWCZĄT

Opracowała: mgr Magdalena Rokicka

WSTĘP

Pozalekcyjne zajęcia sportowe w znaczący sposób wpływają na realizację zagadnień ujętych w planie pracy szkoły, programach dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych. Głównym celem tych zajęć jest wszechstronny rozwój uczniów, ukierunkowany przede wszystkim na zdobycie większych umiejętności, przygotowanie do zawodów z piłki ręcznej i szeroko pojętej rekreacji.
Piłka ręczna jest dyscypliną kształtującą wszystkie zdolności motoryczne. O jej atrakcyjności decyduje zmienność akcji, duża ilość zdobywanych bramek, bezpośrednia walka z przeciwnikiem. Dodatkowo, ta ciekawa gra stała się ostatnio bardziej popularna wśród dzieci i młodzieży, dzięki sukcesom odnoszonym przez polską reprezentację piłki ręcznej.

CELE GŁÓWNE

1. Promowanie aktywnego sposobu spędzania czasu wolnego.
2. Propagowanie zdrowego stylu życia.
3. Stwarzanie warunków do rozwijania indywidualnych zainteresowań i uzdolnień uczniów.
4. Popularyzacja piłki ręcznej.
5. Wdrażanie do etycznych zachowań podczas gry, zawodów sportowych.
6. Kształtowanie sprawności ogólnej i specjalnej z zakresu piłki ręcznej.
7. Doskonalenie sprawności kondycyjnej i koordynacyjnej.
8. Doskonalenie elementów technicznych i taktycznych z zakresu piłki ręcznej.
9. Przygotowanie do udziału w zawodach sportowych.

CELE SZCZEGÓŁOWE

Wiadomości:
1. Nauka elementów techniki: poruszanie się w obronie i ataku, chwyty i podania, rzuty, kozłowanie.
2. Zapoznanie z ogólnymi zasadami gry.
3. Zapoznanie uczniów z systemami rozgrywania zawodów piłki ręcznej.
4. Nauka elementów dotyczących taktyki gry: atak szybki i pozycyjny, pozycje w grze.
5. Nauka współpracy w zespole.
6. Eliminowanie błędów dotyczących techniki.
7. Opanowanie podstawowej terminologii dotyczącej piłki ręcznej.
8. Zapoznanie uczniów z zasadami bezpieczeństwa podczas gry.

Umiejętności:
1. Nauka i doskonalenie techniki elementów gry:
- chwytów piłki ( półgórnych, górnych, dolnych, z podłoża, jednorącz, sytuacyjnych )
- podań piłki ( górnych, półgórnych, dolnych, sytuacyjnych )
- rzutów ( z miejsca, z biegu, z przeskokiem, w wyskoku sytuacyjnych )
- kozłowania ( pojedyncze, ciągłe, toczenie piłki)
- zwodów bez piłki i z piłką
2. Nauka i doskonalenie taktyki gry:
- obrona: krycie każdy swego, obrona strefowa (6:0, 5:1, 3:3, 3:2:1)
- atak: pozycyjny, szybki (kontratak)
3. Taktyka gry bramkarza:
- ustawienie się w czasie gry
- ustawienie się w czasie rzutu wolnego
- ustawienie w czasie rzutu karnego

Zadania wychowawcze

1. Przestrzeganie zasad bezpieczeństwa podczas zajęć i zawodów sportowych.
2. Wdrażanie do współdziałania w grupie koleżeńskiej.
3. Przestrzeganie zasad sportowego zachowania się i kultury zawodnika oraz kibica sportowego.
4. Wdrażanie do czynnego wypoczynku.
5. Poszanowanie sprzętu szkolnego.
6. Samoocena i samokontrola własnej aktywności na zajęciach i zawodach sportowych.
7. Samoocena poprawności wykonywanych zadań.
8. Wdrażanie do samodyscypliny w czasie ćwiczeń.

PROCEDURY OSIĄGANIA CELÓW

1.Metody realizacji zadań
a ...