Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Temat: Rzuty do kosza z miejsca, z biegu po kozłowaniu
i z dwutaktu - zabawy i gry doskonalące umiejętności.
Cele lekcji:
Doskonalenie rzutu do kosz z miejsca, z biegu , z dwutaktu
Doskonalenie koordynacji i szybkiej reakcji.
Opanowanie ataku szybkiego i obrony „każdy swego”.
Poznanie zasad efektywnego atakowania i obrony w koszykówce.
Nastawienie uczniów do współdziałania.
Klasa: V dziewczęta
Czas lekcji: 45 minut
Data:
Miejsce: sala gimnastyczna
Przybory: piłki koszykowe
Część toku
Opis ćwiczenia
Czas
Uwagi organizacyjne
CZĘŚĆ WSTĘPNA
ćw.porządkowe
Zbiórka
Powitanie
Podanie tematu lekcji
2 minuty
Sprawdzenie obecności i strojów
Podanie głównego zadania lekcji
2. ćw. ożywiające
Berek w parach – na sygnał uczennica z pierwszego rzędu goni koleżankę z drugiego rzędu
3 minuty
3. ćw. oswajające z piłką koszykową
Wszechstronna rozgrzewka za
pomocą ćwiczeń z piłkami ciężkimi. Ustawienie: w parach naprzeciw siebie:
Podanie oburącz sprzed piersi; chwyt na wysokości twarzy,
Rzut w tył przez siebie; chwyty na różnych wysokościach,
Rzut oburącz z boku z lewej (prawej) strony; chwyty,
Rzuty oburącz dołem po ziemi; chwyt piłki toczącej się,
Krążenie tułowia z piłką trzymaną oburącz nad głową,
Przeskoki obunóż nad piłką leżącą na ziemi,
Podanie piłki obunóż partnerowi.
10 minut
n-l zwraca uwagę na bezpieczeństwo
15 minut
CZĘŚĆ GŁÓWNA
Prowadzenie piłki ze współzawodnictwem:
walka o piłkę koszykową w parach – jeden gracz biega kozłując, drugi stara się piłkę zdobyć zgodnie z przepisami,
2. Doskonalenie rzutu do kosza
z miejsca
z biegu po kozłowaniu
z dwutaktu
3. Gra do jednego kosza (3x3)
4. Gra właściwa z doskonaleniem
ataku szybkiego i obroną „każdy
swego”.
5 minut
5 minut
5 minut
10 minut
Dzieci podzielone wg par
Dzieci podzielone na 2 zespoły kozłują w kierunku kosza kończąc bieg rzutem
Gra właściwa 5x5
25 minut
CZĘŚC KOŃCOWA
Ćw. uspokajające
pożegnanie
zebranie sprzętu,
zabawa „Minutka”
ćwiczenia rozciągające
podsumowanie lekcji
zachęcanie uczniów do samodzielnych ćwiczeń fizycznych w czasie pozalekcyjnym.
5 minut