Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Temat: Kontrolujemy utrzymanie prawidłowej postawy ciała
Cele lekcji:
• doskonalenie prawidłowej postawy ciała
• wzmacnianie mięśni grzbietu, obręczy barkowej oraz mięśni brzucha
• poznanie ćwiczeń wpływających na postawę ciała
• uświadomienie uczniom chorób wynikających z nieprawidłowej postawy
Klasa:
Data:
Miejsce: sala gimnastyczna
Przybory: materace, drabinki, woreczki, ławeczki, obręcze,
kocyki, piłeczki ping-pongowe
| | |Czas i ilość powt.|Uwagi organizacyjne |
|Część toku |Opis ćwiczenia | | |
|CZĘŚĆ WSTĘPNA | | | |
| | | | |
|ćw.porządkowe | | | |
| |Zbiórka |2 minuty |Sprawdzenie obecności i strojów|
| |Powitanie | |Podanie zadań lekcji |
| |Podanie zadań lekcji | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
|2. ćw. ożywiające |Rzuty i chwyty woreczka oburącz w chodzie i w biegu |3 minuty |Nauczyciel koryguje i obserwuje|
| | | |prawidłową postawę |
| | | | |
| | | | |
| |Czworakowanie w różnych kierunkach z woreczkami na | | |
| |plecach |3 minuty | |
| | | | |
| | | | |
|3. ćw. oddechowe |W siadzie klęcznym z woreczkiem na głowie – powolny |2 minuty |Zwrócenie uwagi na prawidłowe |
| |wyprost do klęku – wdech, powrót do siadu klęcznego – | |oddychanie |
| |wydech | | |
| |w leżeniu tyłem ręce wzdłuż tułowia, nogi skulnie, | | |
| |woreczek na piersiach – wdech, ręce prosto idą za głowę,| | |
| |wydech – ręce wracają wzdłuż tułowia (woreczek wznosi |2 minuty | |
| |się w górę i opada) | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | |12 minut | |
| | | | |
|CZĘŚĆ GŁÓWNA | | | |
| | | | |
|1. Zastęp I | | | |
| |Ćwiczenia w czterech zastępach |7 minut |Zwrócić uwagę na pracę rąk |
| |Zadanie główne: | | |
| |- poślizg na kocu w leżeniu przodem (przenos ramion | | |
| |bokiem w powietrzu aż do pozycji wyprostu w przedłużeniu| | |
| |tułowia i barków) | | |
| |Zadania dodatkowe: | | |
| |W leżeniu tyłem na kocu, ręce pod kątem prostym trzymają| |Zwrócić uwagę aby plecy |
| |kocyk za brzeg (rogi). Posuwanie się w leżeniu tyłem | |przylegały do podłoża oraz na |
| |przez odpychanie się kolejno stopami. Kiedy jedna noga | |dokładną pracę nóg |
| |jest prosta, to druga leży na podłodze prosta. | | |
| |w przysiadzie podpartym powolny wyprost do stania – | | |
| |wdech, przejście do przysiadu podpartego – wydech | | |
| | | | |
| | | | |
| | | |Zwrócić uwagę na prawidłową |
| | | |postawę |
|2. Zastęp II |Zadanie główne: |7 minut |Zwrócić uwagę na prawidłową |
| |- poślizg na ławce w leżeniu tyłem, nogi zgięte, kolana | |postawę |
| |przywarte do klatki piersiowej | | |
| |Zadania dodatkowe: | | |
| |prowadzenie koca w pozycji „klappa” (niski „klapp”) z | | |
| |jedną nogą długą | | |
| |w staniu rozkrocznym na obręczy skręty tułowia w lewo w | | |
| |tył, w prawo w tył z przesuwaniem się do przodu lub do | | |
| |tyłu | | |
| | | | |
| | | | |
|Zastęp III |Zadanie główne: |7 minut | |
| |zwis tyłem na drabince, przed którą w odległości kroku | |Zwrócić uwagę na pracę nóg |
| |ustawiona jest ławka, między stopami dziecka woreczek | | |
| |(ugięcie nóg, przenos woreczka na ławkę, powrót nóg bez | | |
| |woreczka. Ugięcie nóg bez woreczka, chwyt woreczka z | | |
| |ławki i przejście do zwisu z woreczkiem między stopami) | | |
| | | | |
| |Zadania dodatkowe: | | |
| |w klęku podpartym przed obręczą, w której leży piłeczka | | |
| |ping-pongowa – wydmuchiwanie piłeczki z ...