Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
WADA: Plecy okrągło - wklęsłe
WIEK: Dzieci młodsze I-IV klasa
TEMAT: Wyrabianie odpowiedniej siły mięśni osłabionych oraz
rozciąganie mięśni przykurczonych
ZADANIE: siad na piętach ,, ukłon japoński”
SPRZĘT I POMOCE: woreczki, kocyki, ławeczki, piłki
CZAS TRWANIA: 45 minut
MIEJSCE: sala gimnastyczna
| | |Czas i ilość |Uwagi organizacyjne |
|Część toku |Opis ćwiczenia |powtórzeń | |
|CZĘŚĆ WSTĘPNA | | | |
| | | | |
|ćw.porządkowe | | | |
| |Zbiórka |2 minuty |Sprawdzenie obecności i strojów|
| |Powitanie | |Podanie głównego zadania lekcji|
| |Podanie tematu lekcji | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
|2. zabawa ożywiająca |Berek zaczarowany ( złapane dziecko musi przyjąć |3 minuty |n-l koryguje i obserwuje |
| |określoną postawę ) | |prawidłową postawę |
| |Berek z możliwością odczarowania ( po złapaniu dziecko | | |
| |może się „odczarować wykonując określone zadanie) |3 minuty | |
|3. ćw. oddechowe |Stanie tyłem przy ścianie, RR wzdłuż tułowia, wdech – z |2 minuty |Prawidłowa postawa przy |
| |uniesieniem RR w górę, wydech „z syczeniem” i | |ścianie, prawidłowa praca rąk |
| |wciągnięciem brzucha, RR opuszczone bokiem | | |
| | |10 minut | |
|CZĘŚĆ GŁÓWNA | | | |
| | | | |
|1. ćw. mięśni | | | |
|ściągających łopatki |Pająk i muchy (jedno dziecko jest pająkiem, pozostałe |4 minuty |Zwrócić uwagę aby |
| |muchami-na sygnał „PAJĄK”dzieci stają nieruchomo np.: w | |złapane muchy siedziały w |
| |siadzie skrzyżnym ze „skrzydełkami” | |siadzie korekcyjnym |
|2. ćw. tułowia |Siad na piętach RR skurcz pionowy; ruch – wyprost RR w |8 razy |Prawidłowy ukłon japoński – |
| |górę, ukłon japoński, skurcz pionowy RR z wytrzymaniem | |wyciągnięcie kręgosłupa |
| |opadu tułowia, wyprost tułowia do pozycji wyjściowej | | |
|ćw. mięśni brzucha |Jazda na rowerze |3 minuty | |
|4. rozciąganie mięśni |Bocian i żabki (jedno dziecko jest bocianem , pozostałe |4 minuty |Prawidłowy chód bociana |
|piersiowych |żabkami. Bocian stara się schwytać żabki, które mogą się| | |
| |obronić przyjmując pozycje niską Klappa | | |
|5. ćw. mięśni pośladkowych |Ryba na piasku (dzieci leżą na brzuchu, na hasło „ryba |3 minuty |Zwrócić uwagę aby dzieci nie |
|kulszowo – goleniowych |na piasku” podnoszą nogi nisko nad podłogą i rytmicznie | |odrywały |
| |opuszczają, naśladując trzepoczącą ogonem rybę, na hasło| |Tułowia od podłoża |
| |„ryba w wodzie” dzieci odpoczywają) | | |
|6. ćw. oddechowe |Leżenie tyłem, ręce splecione na karku, łokcie |8 razy |Prawidłowa praca rąk z |
| |przyłożone do podłoża, kończyny dolne ugięte w stawach | |oddychaniem |
| |biodrowych i kolanowych, ruch – głęboki wdech, wydech z | | |
| |jednoczesnym uniesieniem łokci w górę | | |
|7. odciążenie kręgosłupa |Poszukaj kości (prowadzą chowa woreczki – „kości” po |3 minuty |Dzieci nie mogą czworakować na |
| |całej sali – dzieci poruszając się na czworakach jak | |kolanach |
| |„pieski” szukają woreczków | | |
|8. ćw. równoważne |Przejście po odwróconej ławeczce z woreczkiem na głowie |3 x 5 |Zwrócić uwagę na prawidłową |
| |: przodem, bokiem, tyłem | |postawę |
|9.zabawa lub gra z elementami|Bieg na sygnał (jeden gwizdek) przysiad skulony ...