Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Zestawienie tematów godzin wychowawczych
Klasa pierwsza
|Termin realizacji |Temat lekcji | |Cele edukacyjne |Ścieżki |
| | |Metody i formy pracy | | |
|wrzesień |1. Zajęcia integrujące: |ćwiczenia poznawcze i integrujące grupę |integracja grupy |P |
| |Poznajemy się |pogadanka z elementami dyskusji |rozwijanie zdolności komunikowania się | |
| |Nasza klasa, zgrana klasa | |rozwijanie umiejętności pracy w grupie, środowisku rówieśniczym | |
| |Wzmacnianie poczucia własnej wartości | | | |
| |Autoprezentacja w formie listu | | | |
|wrzesień |1-2. Zapoznanie z dokumentacją obowiązującą w szkole |analiza dokumentów szkolnych |nabywanie umiejętności analizy i oceny postępowania własnego i innych osób | |
| |(Statut, WSO, Program wychowawczy Szkoły, Program |elementy dyskusji i pogadanka |zapoznanie z prawami i obowiązkami uczniów, procedurami postępowania w | |
| |Profilaktyki, Planuję karierę zawodową, Plan wychowawcy | |sytuacjach zagrożenia i kryteriami oceny zachowania | |
| |klasy, Procedury postępowania w sytuacjach zagrożenia). | | | |
|wrzesień |1. Tworzymy kodeks moralny naszej klasy. |pogadanka |kształtowanie poczucia odpowiedzialności i analizy własnego postępowania |P |
| |2. Zawieramy kontrakt klasowy. Wybór samorządu klasowego. | | | |
|październik |1. System alarmowy, rodzaje alarmów. |pogadanka, ćwiczenia |poznanie zasad bezpieczeństwa w szkole |O |
| | | |poznanie zasad zachowania uczniów podczas ewakuacji szkoły | |
| | | |poznanie systemu ewakuacji budynku szkoły | |
|październik |1. Uczymy się porozumiewać ze sobą. |ćwiczenia interpersonalne |kształtowanie umiejętności nawiązywania kontaktów rówieśniczych |K, P, Z |
| |2. Jak umiejętnie prowadzić rozmowę? |scenki tematyczne pogadanka |uświadomienie, jak ludzie mogą się porozumiewać ze sobą | |
|październik |1.Sumienie a respektowanie praw |rozmowa |rozwijanie i umacnianie postawy akceptacji wobec inności | |
| | |burza mózgów |rozwijanie empatii | |
| | | |rozwijanie wrażliwości na innego człowieka | |
|listopad |1. Poznajemy komunikat typu „Ja” |ćwiczenia |poznanie komunikatu typu „ja” | |
|listopad |1. Pracuję w zespole. |ćwiczenia, |rozwijanie umiejętności pracy w grupie, środowisku rówieśniczym. | |
| | |pogadanka | | |
|listopad |1.Tworzymy grupę - budowanie zaufania. |praca w grupach |stworzenie okazji do lepszego poznania się członków grupy. |K, P, Z |
| | |pogadanka | | |
|listopad |1. Zwiększenie odporności na przykre reakcje ludzi. |burza mózgów |praktyczne przećwiczenie zachowania się w sytuacjach potęgujących nieśmiałość | |
| | |pogadanka |zwiększenie pewności siebie | |
|grudzień |1. Poznaję siebie. |praca w grupach |dostrzeganie swoich mocnych i słabych stron |K, Z |
| | |ćwiczenia |konstruktywne przyjmowanie krytyki i pochwał otoczenia | |
| | | |rozwijanie umiejętności otwartości i dialogu | |
|grudzień |1. Uczucia, jak je okazywać. |burza mózgów, dyskusja |dostrzeganie potrzeby okazywania uczuć |P |
| |2. Uczucia pozytywne i negatywne | |wartościowanie uczuć | |
| | | |wpływ uczuć na kształtowanie psychiki człowieka | |
|grudzień |1. Znaczenie świąt w życiu rodziny (Wigilia klasowa). |analiza i geneza tradycji |znaczenie tradycji w życiu człowieka |R |
| | |bożonarodzeniowych |waga życzeń świątecznych | |
| | |uroczystość Wigilii | | |
|styczeń |1. Co wiemy na temat AIDS? |film |poznanie i analiza choroby |Z, P |
| | |test |jak ustrzec się przed AIDS | |
| | | |uczymy się tolerancji i empatii | |
|styczeń/ luty |1. Asertywność, akceptacja siebie i ...