Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Zestawienie tematów godzin wychowawczych
|Termin realizacji |Temat lekcji |Metody i formy pracy |Cele edukacyjne |Ścieżki |
|wrzesień |1. Weryfikujemy kodeks moralny naszej klasy |analiza kodeksu moralnego |uaktualnienie kodeksu moralnego klasy |P |
|wrzesień |1. Wybór samorządu klasowego |analiza dokumentów szkolnych |nabywanie umiejętności analizy i oceny postępowania własnego i | |
| |2. Przypomnienie treści dokumentów obowiązujących w szkole (Statut, WSO, |elementy dyskusji i pogadanka |innych osób | |
| |Program wychowawczy Szkoły, Program Profilaktyki, Planuję karierę zawodową, | |kształtowanie poczucia odpowiedzialności | |
| |Plan wychowawcy klasy, Procedury postępowania w sytuacjach zagrożenia). | |przypomnienie treści dokumentów obowiązujących w szkole | |
|wrzesień |1. Wzmacnianie poczucia własnej wartości, akceptuję siebie. |pogadanka |akceptacja u siebie mocnych i słabych stron |Z, P |
| | |ćwiczenia | | |
|październik |1. Walcz ze złością. |burza mózgów |kształtowanie postawy zrozumienia i wyrozumiałości dla innych oraz |P |
| | |praca w grupach |nawyku respektowania odmienności | |
| | | |poszerzenie wiedzy na temat tego, czym są uprzedzenia i do czego | |
| | | |mogą doprowadzić | |
| | | |kształtowanie wrażliwości na zjawisko przemocy szkole | |
| | | |wyrażanie własnych uczuć związanych z reakcją na przemoc | |
|październik |1. Konsekwencje prawne zachowań agresywnych. |praca w grupach |poznanie części składowych postawy agresywnej |R |
| | |dyskusja |poznanie konsekwencji prawnych zachowań agresywnych | |
|październik |1. Opanowywanie lęku i złości |dyskusja |wspólne opracowanie skutecznych i nieskutecznych sposobów | |
| | |praca grupowa |uspokajania się | |
|październik |1. Nacisk grupowy czyli jak odmawiać. |burza mózgów |kształtowanie postaw asertywnych |K, P, Z |
| | |scenki rodzajowe | | |
Klasa druga
|listopad |1. Co wiemy o środkach uzależniających (Marihuana i amfetamina, a organizm |projekcja filmów |poznanie wpływu narkotyków na organizm człowieka |M, P, Z |
| |człowieka ) – 2 godz. |dyskusja |uświadomienie skutków zażywania narkotyków | |
| |2. Test wiedzy o środkach uzależniających. |pogadanka |poznanie regulacji prawnych związanych z zażywaniem narkotyków | |
|listopad |1. Nietolerancja-przejawy |scenki |kształtowanie wrażliwości na nietolerancje ludzką | |
| | |burza mózgów | | |
|grudzień |1. Jak uchronić się przed chorobami zakaźnymi? (AIDS i inne choroby |pogadanka |choroby zakaźne |Z P |
| |zakaźne). | |profilaktyka (jak ustrzec się przed AIDS i innymi chorobami | |
| | | |zakaźnymi) | |
|grudzień |1. Znaczenie świąt w życiu rodziny (Wigilia klasowa). |uroczystość Wigilii klasowej |tradycje związane z Wigilią i Świętami Bożego Narodzenia. |R |
|styczeń |1. Jak trafnie podejmować decyzje? |praca w grupach |rozwijanie wyobraźni |P, K |
| | |praca indywidualna |kształtowanie umiejętności rozwiązywania problemów przy pomocy | |
| | | |niekonwencjonalnych środków | |
|styczeń |1. Narkotyki a prawo. |spotkanie z policjantem |poznanie regulacji prawnych związanych z zażywaniem narkotyków |P, Z |
|Styczeń/luty |1. Jak uczynić moją szkołę bezpieczną? |pogadanka |kształtowanie wrażliwości na zjawisko przemocy w szkole |Z |
| |2. Zasady bezpieczeństwa w naszej szkole. |dyskusja |zasady bezpieczeństwa w szkole | |
|luty |1. Trendy w żywieniu, diety i dania fast – food. |pogadanka |poznanie zasad prawidłowego żywienia |Z ...