Dodaj publikację
Autor
Marlena Kwaśniewska
Data publikacji
2012-06-05
Średnia ocena
0,00
Pobrań
68

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan wychowawczy dla klasy 3 gimnazjum.
 Pobierz (doc, 69,0 KB)

Podgląd treści


Zestawienie tematów godzin wychowawczych
|Termin realizacji |Temat lekcji |Metody i formy pracy |Cele edukacyjne |
|wrzesień |1. Weryfikujemy kodeks moralny naszej klasy |analiza kodeksu moralnego |uaktualnienie kodeksu moralnego klasy |
|wrzesień |1. Wybór samorządu klasowego |analiza dokumentów szkolnych |nabywanie umiejętności analizy i oceny postępowania własnego i innych osób|
| |2. Przypomnienie treści dokumentów obowiązujących w szkole (Statut, WSO, |elementy dyskusji i pogadanka |kształtowanie poczucia odpowiedzialności |
| |Program wychowawczy Szkoły, Program Profilaktyki, Planuję karierę zawodową,| |przypomnienie treści dokumentów obowiązujących w szkole |
| |Plan wychowawcy klasy, Procedury postępowania w sytuacjach zagrożenia). | | |
|wrzesień |1. List do kolegi „ Jak odmówić dilerowi narkotyków”. |list |kształtowanie zdolności podejmowania samodzielnych decyzji |
| | | |nabywanie odpowiedzialności za własne czyny |
| | | |kształtowanie poczucia własnej wartości |
|październik |1. Uczymy się sposobów radzenia sobie w sytuacjach trudnych |praca w grupach |umiejętność odpowiadania własną postawą na postawy agresywne |
| | | |kształtowanie postawy otwartości i życzliwości |
| | | |kształtowanie postawy asertywności |
|październik |1. Wysłuchaj mnie mamo i tato– znaczenie aktywnego słuchania innych. |dyskusja |kształtowanie umiejętności dobrego słuchania |
| | |pogadanka |kształtowanie pozytywnego stosunku do rodziny |

Klasa trzecia
|październik |1. Moje miejsce w rodzinie. |burza mózgów |poznanie siebie i swojej rodziny, postaw i sytuacji konfliktowych |
| | |drama |kształcenie umiejętności mówienia o sobie, swoich potrzebach, wyrażaniu |
| | | |swoich uczuć. |
|październik |1. Samoświadomość własnych umiejętności i możliwości a wybór zawodu. |ćwiczenia |analiza własnych umiejętności i możliwości |
| | |testy |dokonywanie właściwej oceny umiejętności i możliwości |
| | |pogadanka |dokonywanie właściwych wyborów |
|listopad |1. Empatia – czy to uczucie jest mi znane? |pogadanka |rozwijanie umiejętności wczuwania się w sytuację innych osób. |
| | |drama |stworzenie sytuacji do lepszego poznania się uczestników. |
|listopad |1. Nauka, zawód, praca. (2 godz.) |pogadanka |świadome dokonywanie wyborów i podejmowanie decyzji |
|listopad |1. Zapoznanie z procedurami egzaminu gimnazjalnego. |procedury egzaminacyjne |poznanie procedur egzaminu gimnazjalnego |
|listopad |1. Przyjmowanie i dawanie wsparcia w rożnych sytuacjach. |pogadanka |mobilizowanie do pracy nad własnym rozwojem |
| | |dyskusja |konsekwentne przyjmowanie krytyki otoczenia |
|grudzień |1. Fantazja – myślenie niekonwencjonalne. |pogadanka |kształtowanie umiejętności myślenia twórczego, rozwijanie wyobraźni, |
| | |praca z tekstem |umiejętności współpracy z rówieśnikami, umiejętności samooceny |
|grudzień |Tradycje kulturowe, rodzinne, regionalne lokalne i narodowe. |drama |zapoznanie uczniów z tradycjami o obrzędami rodzinnymi, norodowymi |
| | |pogadanka |lokalnymi, regionalnymi i kulturowymi. |
| | | |kształtowanie postawy zgodności i współpracy w grupie. |
|grudzień |1. Ja i moja rodzina |pogadanka |rozumienie znaczenia pojęcia: zagrożona rodzina; |
| | |burza mózgów |zna czynniki dezintegrujące rodzinę; |
| | | |chce i umie przeciwstawić się czynnikom dezintegrującym rodzinę |
|grudzień |1. Boże Narodzenie u „nas”, „ Polsce” i na świecie (Wigilia klasowa). |składanie życzeń |znaczenie tradycji w życiu człowieka |
| | |analiza i geneza tradycji |zapoznanie z tradycjami Bożego Narodzenia różnych regionów Polski. |
|styczeń |1. Co wybrać ...