Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
na stopień nauczyciela mianowanego
mgr Karina Woźniak, zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze, nauczanie indywidualne, wychowawca internatu
Data rozpoczęcia stażu : 01 wrzesień 2009 roku
Planowany termin zakończenia stażu : 31 maj 2012 roku
Opiekun stażu :……………………………..
Szkoła : Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy im. Piotra Janaszka w Rychwale
Umiejętność organizacji i doskonalenia własnego warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach
| | | | |
| | |TERMIN REALIZACJI |UWAGI O SPOSOBIE DOKUMENTOWANIA |
|ZADANIA DO WYKONANIA |FORMY I SPOSOBY REALIZACJI | | |
| | | | |
|Poznanie procedury awansu zawodowego. |Analiza podstawowych aktów prawnych. |Na bieżąco |Notatki, wniosek o|
| |KN rozd.3a i Rozprządzenia MENiS z dnia 1 grudnia 2004 | |rozpoczęcie stażu, plan rozwoju zawodowego |
| |roku | | |
| |Przegląd literatury fachowej, prasy oraz zasobów internetowych | | |
| | | | |
|Uczestniczenie w różnorodnych instytucjonalnych formach |Kursy kwalifikacyjne |Cały staż |Zaświadczenia, potwierdzenia |
|doskonalenia zawodowego podnoszących kompetencje, nadających |Kursy doskonalące | | |
|kwalifikacje, doskonalących wiedzę i umiejętności |Warsztaty metodyczne | | |
| | | | |
|Systematyczna współpraca z opiekunem stażu |Zawarcie kontraktu |Cały staż |Kontrakt, scenariusze zajęć, karty obserwacji, |
| |Obserwowanie zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i innych | |sprawozdanie, notatki |
| |nauczycieli | | |
| |Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu i innych nauczycieli | | |
| |Analiza i ocena działań | | |
| | | | |
|Aktywne uczestnictwo w WDN, przygotowanie do |Udział w szkoleniach Rady Pedagogicznej |Cały staż |Protokoły |
|ewaluacji podejmowanych przez Radę Pedagogiczną działań. | | | |
| |Aktywny udział w pracy zespołów przedmiotowych | | |
| | | | |
|Planowanie pracy dydaktycznej |Opracowanie i modyfikacja rozkładów materiału, indywidualnych |Cały staż |Indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne, |
| i wychowawczej. |programów edukacyjno- terapeutycznych, miesięcznych planów pracy w | |Miesięczne plany pracy w internacie |
| |internacie, programów zajęć rewalidacyjno-wychowawczych | |Programy zajęć rewalidacyjno-wychowawczych |
| |Udział w zajęciach otwartych realizowanych przez innych | |Scenariusze |
| |nauczycieli. | | |
| |Aktywny udział w opracowywaniu narzędzi przydatnych do obserwacji | | |
| |lekcji, formułowanie wniosków pohospitacyjnych. | | |
| |Opracowywanie scenariuszy i przygotowanie według nich uroczystości | | |
| |szkolnych. | | |
| | | | |
|Rozbudowa własnego warsztatu pracy. |Gromadzenie i stała aktualizacja materiałów, pomocy dydaktycznych.|Na bieżąco |Materiały, pomoce, scenariusze zajęć, scenariusze |
| |Starania o zakup pomocy z budżetu szkoły | |przedstawień |
| | | | |
|Dokumentowanie własnych działań | |Cały staż |Zaświadczenia, świadectwa, scenariusze, |
| |Gromadzenie dokumentów, świadectw, zaświadczeń, scenariuszy zajęć i| | |
| |uroczystości szkolnych | | |
Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych
| | | | |
| | |TERMIN REALIZACJI |UWAGI O SPOSOBIE DOKUMENTOWANIA |
|ZADANIA DO WYKONANIA |FORMY I SPOSOBY REALIZACJI | | |
| | | | |
|Diagnoza potrzeb, zainteresowań i oczekiwań uczniów oraz ich sytuacji |Wywiady środowiskowe, rozmowy indywidualne, |Na bieżąco |Adnotacje w dziennikach, sprawozdanie |
|rodzinnej |poznanie i analizowanie orzeczeń poradni psychologiczno-pedagogicznej| | |
| | | | |
|Współpraca z pedagogiem szkolnym oraz poradniami specjalistycznymi |Korzystanie z wiedzy i doświadczenia pedagoga i innych specjalistów |Cały staż |Adnotacje w dziennikach, sprawozdanie |
| |do rozwiązywania problemów | | |
| | | | |
|Organizacja i przygotowanie apeli i uroczystości |Opracowywanie materiałów, scenariuszy, dekoracji ...