Dodaj publikację
Autor
Emilia Maciejewska
Data publikacji
2012-06-05
Średnia ocena
0,00
Pobrań
140

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego nauczyciela mgr Emilii Maciejewskiej odbywającej staż na stopień nauczyciela mianowanego wychowawca internatu
 Pobierz (docx, 72,4 KB)

Komentarze

MAGDAkrczek, 2013-03-16

Dlaczego nie mogę otworzyc tego pliku?

Podgląd treści

SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI

PLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA

mgr Emilii Maciejewskiej

odbywającej staż na stopień nauczyciela mianowanego

Imię i nazwisko: mgr Emilia Maciejewska

Nazwa szkoły: Zespół Szkół ……..

Adres szkoły: …………………….

Stanowisko: wychowawca internatu

Stopień awansu zawodowego: nauczyciel kontraktowy

Opiekun stażu: …………………..

Data trwania stażu: 01.09.2009r. – 31.05.2012r.

Spis treści:

Spis treści: 2

Wstęp 3

§ 7 ust. 2 pkt 1. Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach. 5

§ 7 ust. 2 pkt 2. Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych 12

§ 7 ust. 2 pkt 3. Umiejętność wykorzystania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej 22

§ 7 ust. 2 pkt 4. Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań 24

§ 7 ust. 2 pkt. 5 Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż. 27

Podsumowanie 29

Wstęp

Jestem wychowawcą internatu z 8-letnim stażem pracy pedagogicznej zatrudnionym na czas nieokreślony w Zespole Szkół nr 1 w Sierpcu. Mam świadomość tego, że wychowawca to zawód, którego nie zdobywa się w skończonym procesie edukacji. Rozpoczyna się od kształcenia wstępnego, przechodzi przez okres adaptacji zawodowej i jest kontynuowany w toku kształcenia ustawicznego. Ten proces obejmuje rozwój osobowości wychowawcy, służy zdobywaniu i doskonaleniu kompetencji zawodowych, także wtedy gdy posiada on już formalne uprawnienia do wykonywania zawodu. Zdaję sobie sprawę z tego, że mam szansę w pełni stać się wychowawcą podczas praktycznego wykonywania zawodu, za sprawą własnego wysiłku oraz rozumienia i realizowania stawianych przede mną celów i zadań w zakresie opieki i wychowania.

Dnia 1 września 2009r. rozpoczęłam staż na stopień nauczyciela mianowanego w wymiarze 2 lata 9 miesięcy. Przeanalizowałam specyfikę oraz potrzeby mojej placówki i przystąpiłam do opracowania projektu planu rozwoju zawodowego, który został zatwierdzony przez dyrektora szkoły. Zależało mi na tym, by realizacja planu miała wielowymiarowe korzyści: sprzyjała mojemu samorozwojowi, była zgodna z potrzebami szkoły i internatu oraz celnie trafiała w oczekiwania podopiecznych.

Heliodor Muszyński podkreśla, że bez wychowawcy, w szerokim tego słowa znaczeniu, nie ma w ogóle wychowania. Natomiast wg Wincentego Okonia „Doskonałe wychowanie może być dziełem tylko doskonałego wychowawcy”. Słowa te pomogły mi zrozumieć jak wiele w procesie wychowania zależy od osoby ...