Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
MAGDAkrczek, 2013-03-16
Dlaczego nie mogę otworzyc tego pliku?
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI
PLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA
mgr Emilii Maciejewskiej
odbywającej staż na stopień nauczyciela mianowanego
Imię i nazwisko: mgr Emilia Maciejewska
Nazwa szkoły: Zespół Szkół ……..
Adres szkoły: …………………….
Stanowisko: wychowawca internatu
Stopień awansu zawodowego: nauczyciel kontraktowy
Opiekun stażu: …………………..
Data trwania stażu: 01.09.2009r. – 31.05.2012r.
Spis treści:
Spis treści: 2
Wstęp 3
§ 7 ust. 2 pkt 1. Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach. 5
§ 7 ust. 2 pkt 2. Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych 12
§ 7 ust. 2 pkt 3. Umiejętność wykorzystania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej 22
§ 7 ust. 2 pkt 4. Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań 24
§ 7 ust. 2 pkt. 5 Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż. 27
Podsumowanie 29
Wstęp
Jestem wychowawcą internatu z 8-letnim stażem pracy pedagogicznej zatrudnionym na czas nieokreślony w Zespole Szkół nr 1 w Sierpcu. Mam świadomość tego, że wychowawca to zawód, którego nie zdobywa się w skończonym procesie edukacji. Rozpoczyna się od kształcenia wstępnego, przechodzi przez okres adaptacji zawodowej i jest kontynuowany w toku kształcenia ustawicznego. Ten proces obejmuje rozwój osobowości wychowawcy, służy zdobywaniu i doskonaleniu kompetencji zawodowych, także wtedy gdy posiada on już formalne uprawnienia do wykonywania zawodu. Zdaję sobie sprawę z tego, że mam szansę w pełni stać się wychowawcą podczas praktycznego wykonywania zawodu, za sprawą własnego wysiłku oraz rozumienia i realizowania stawianych przede mną celów i zadań w zakresie opieki i wychowania.
Dnia 1 września 2009r. rozpoczęłam staż na stopień nauczyciela mianowanego w wymiarze 2 lata 9 miesięcy. Przeanalizowałam specyfikę oraz potrzeby mojej placówki i przystąpiłam do opracowania projektu planu rozwoju zawodowego, który został zatwierdzony przez dyrektora szkoły. Zależało mi na tym, by realizacja planu miała wielowymiarowe korzyści: sprzyjała mojemu samorozwojowi, była zgodna z potrzebami szkoły i internatu oraz celnie trafiała w oczekiwania podopiecznych.
Heliodor Muszyński podkreśla, że bez wychowawcy, w szerokim tego słowa znaczeniu, nie ma w ogóle wychowania. Natomiast wg Wincentego Okonia „Doskonałe wychowanie może być dziełem tylko doskonałego wychowawcy”. Słowa te pomogły mi zrozumieć jak wiele w procesie wychowania zależy od osoby ...